Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: S90kuski - 02.11.2020, 15:05:22

Otsikko: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: S90kuski - 02.11.2020, 15:05:22
Moro pitäs saada tietää pariin askurruttavaan asiaan faktat.
2018 t8 kyseessä. tostakin miljoona eri tehoversiota olemassa toisenna enempi tehoa toisessa vähempi. Ja kiihtyvyydestäkin niin monta tieto että mitkä on faktat?

Toisekseen millanen toi neliveto järjestelmä on? missä ajotilatta on suurimmat tehot käytössä ja tehomoodissa tuntuu että etupääpompottaa liikaa vähänki jos pitoa miks ei suoraan siirrä takavetoseksi, ja onko jatkuva neliveto moodissa samat tehot? ja miten se on toteutttu lukot?

Ja miten tuo täysi teho on käytettävissä onko se akun varauksessa riippuvainen? voiko olla se 400hv ja 600nm jotai vaikka akun varaus tyhjä?

Jos joku viitsisi valaista.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: Ribbe - 02.11.2020, 15:56:29
Lukkoja tuossa ei ole. Ainoastaan jarrutetaan sutivaa pyörää. Pomppivuus tulee siitä että eturenkaita pyörittää 320hv polttomoottori ja taakse tehoa syöttää 80hv sähkömoottori. Pitäisi olla samat tehot vaikka akku olisi ihan tyhjä tai siis niin tyhjä kun ajamalla saa.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: S90kuski - 02.11.2020, 17:08:44
Hybridimallit
   T8 TWIN ENGINE AWD    T8 TWIN ENGINE AWD
Polestar Performance
Vuosimalli    2018–    2017–2018    2018–
Järjestelmän rakenne    Bensiinimoottori + sähkömoottori
Polttomoottorin rakenne    R4, DOHC 16v, suorasuihkutus, turbo + mekaaninen ahdin
Moottoriperhe    Volvo VEA -moottori
Iskutilavuus    1969 cm3
Suurin teho, polttomoottori    223 kW (303 hv) @
6000 r/min    235 kW (320 hv) @
5700 r/min    233 kW (318 hv) @
6000 r/min
Suurin teho, sähkömoottori    65 kW (87 hv) @ 7000 r/min
Järjestelmän teho    303 kW (407 hv)    291 kW (391 hv)    
Suurin vääntö, polttomoottori    400 Nm @
2200–4800 r/min    400 Nm @
2200–5400 r/min    430 Nm @
2200–4800 r/min
Suurin vääntö, sähkömoottori    240 Nm    150 Nm    240 Nm
Järjestelmän suurin vääntö    640 Nm    
Vaihteisto    8-portainen Geartronic
Vetotapa    Etuveto / Neliveto, ajotilan mukaan
Kiihtyvyys 0–100 km/h    5,3 s    4,8 s    5,3 s
Huippunopeus    250 km/h
Huippunopeus sähköllä          
Polttoaineenkulutus    2,0–2,1 l/100 km    2,0 l/100 km    2,0–2,1 l/100 km
Sähkönkulutus          
CO2-päästöt    47–49 g/km    46 g/km    47–49 g/km
Akkukapasiteetti    10,4 kWh
(10/2019: 11,6 kWh)    9,2 kWh    
Toimintasäde    40 km
(40–47 km)       
Päästöluokitus    Euro 6d-TEMP    Euro 6    Euro 6d-TEMP

tuossakin niin epäselvästi polester kiihtyisi hitaammin muka?

http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_S90_(2016)

mitkä tässä nyt oikeet tehot?
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: Ribbe - 03.11.2020, 07:17:53
Tehoerot johtuu siitä että 2019 mallissa näihin tuli hiukkassuodatin. Silloin polttomoottorin tehot tippuivat. Käytännössä nyt Polestar softalla on samat tehot kuin aikaisemmin vakiona.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: Jorma - 12.12.2020, 17:47:10
Kollegalla on työsuhdeautona V60 T8 '19. Kokeilin sitä muualla kuin moottoritiellä viime kesänä ja kyllähän se hyvin kulkee mutta ennen kuin polttomoottori on saanut kierroksia alle, niin ei oikein tunnu 400hv menolta. Olin erään toisen auton kyydissä jossa 380 pollea ja kuski polkaisi kaasua hitaassa nopeudessa enkä ollut valmistautunut siihen niin meinasi niskat nyrjähtää. Tästä saa tietysti äkkiä syvällisen pohdinnan kiihtyykö auto teholla vai momentilla mutta kun automaatti niin milloin suurinta tehoa käytetään (6000rpm) - kun nilkka on aivan suorana?.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: volvoandy - 22.02.2025, 03:34:08
Tämä on vähän vanha threadi kans, mutta laitan jotain omia kokemuksia, kun periaatteessa koko ajan T8 suhteen ajankohtainen. Uusissa facelifeissä tehot kasvavat jne kiihtyvyydet eri...
Meillä siis 2020 vuoden XC60 T8 390hv malli jossa 303hv kaksoisahdettu polttomoottori ja 87kW takasähkömoottori. Nelivedolla se voimalinja on koko ajan maksimissaan käytössä.
Olen mitannut seuraavat kiihtyvyydet omalle autolle, alla 19" vanteet ja 235/55 vakiorengastuksella ja keli ollut kuiva molempiin mittauksiin, tieosuus sama :
Kitkarenkailla 0-100 km/h 6,0s
Kesärenkailla 0-100 km/h 5,7s
Ohituskiihtyvyyshän tässä voimalinjassa on mielestäni vähintäänkin riittävä ja ite olen arvostanut Sensuksen kätevää eri ajomoodien vaihtomahdollisuutta kohtuu nopeasti siitä rullasta.
Moottoria ei ollut juuri etukäteen enempää rasitettu eli peruslämmöt otettu jne. Kiihtyvyydet mitattu Torque Pro Android-ohjelmistolla ja adapterina NexLink Bluetooth 5.0 adapteri.
Voin päivittää tiedot sitten, kun tulee taas kuivemmat kelit.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: MakeV70D - 24.02.2025, 18:34:35
Sanoisin että BMW x3 3.0d on lastutettuna nopeampi, talvella melko selvästikin. Joten tuo vajaa 6s o-100 on lähellä totuutta. Tehtaan ilmoittama 4.8s on utopiaa.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: Volvorules - 25.02.2025, 00:27:30
Sanoisin että BMW x3 3.0d on lastutettuna nopeampi, talvella talvella melko selvästikin. Joten tuo vajaa 6s o-100 on lähellä totuutta. Tehtaan ilmoittama 4.8s on utopiaa.

Tehdas ei lupaa vm 2020 xc60/T8:lle kuin 5.4 sek/0-100 km/h. Sä sotket nyt uuden 2021 ja siitä eteenpäin facelift mallin. Sillekin tehdas lupaa 4.9, joka on täysin linjassa todelliseen kiihtyvyyteen.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: volvoandy - 25.02.2025, 15:33:57
Sanoisin että BMW x3 3.0d on lastutettuna nopeampi, talvella talvella melko selvästikin. Joten tuo vajaa 6s o-100 on lähellä totuutta. Tehtaan ilmoittama 4.8s on utopiaa.
Pitää paikkansa, kun meillä oli 2015 X3 30d ja se lähti dieselinä 5,1s sataseen kuivalla kesäkelillä ja hevosvoimia vähemmän (olisko ollut jotain 320 paikkeilla), mutta ohituskiihtyvyyskin oli ihan sairas...
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: Volvorules - 26.02.2025, 07:23:54
Pitää paikkansa, kun meillä oli 2015 X3 30d ja se lähti dieselinä 5,1s sataseen kuivalla kesäkelillä ja hevosvoimia vähemmän (olisko ollut jotain 320 paikkeilla), mutta ohituskiihtyvyyskin oli ihan sairas...

Niin, eli melko selkeästi jää Volvon T8:lle jos tarkoitus oli vertailla kiihtyvyyksiä. Taitais tehdä Bemulla tiukkaa T6:denkin kanssa.
Otsikko: Vs: T8 tehot (ajotilat)
Kirjoitti: j3steri - 26.02.2025, 19:07:48
Tällaisella mallimerkinnällä mulla oli -18 vuoden T8. Otteen mukaan 299kw lisäksi sanoivat Käyttöautossa että Polestar softa lisää tuohon vielä 14kw En epäile kiihtyvyys arvoja, mutta itsellä ollut myös X3 3.0d ohjelmoitu 320hp ja se kyllä oli ihan mopo volvon rinnalla. Volvohan kiihtyy vielä 180km/h vauhdista ihan mukavasti…
(https://i.ibb.co/N69xCWY2/4-E2-AC220-226-D-4-C03-98-A8-2-CEEBA91-FA1-A.jpg) (https://ibb.co/N69xCWY2)