Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vikki - 04.11.2020, 18:37:40
-
Moottorin vikavalo ja happianturi 1 on vikakoodina. Onko sama minkämerkkisen sinne heittää ? S80 2,4 bensa 2001 autom. Voisiko vähän ajon takia tulla, tosin ei katoa vaikka kolmosella ajoin 30 km. Pitää ainakin liitin vielä tsekata.
Olisiko Bosch vai Denso ym, kokemuksia ?
-
Mallikohtaisen Denson (https://www.motonet.fi/fi/tuote/283959) hain motonetistä 6,5v sitten kun alkuperäinen lambda sippasi. Antoi koodia lambdasta silloin ja korjaantui vaihdolla. Hyvin on toiminut, tosin kilsoja ei ole tainnut tulla edes 100tkm.
-
OK. Kiitos tiedosta. Pitääpä hakea sellainen.
-
Onko joku saanut toimimaan vanhan anturin pesemällä jarrukliinerillä ? (kaveri ehdotti).
-
Jos koodi antoi lämmityspiiri sökö niin siihen ei puhdistus auta. Riippuu lambdan iästä jos jotain tekohengitystä putsaamalla voi saada muttei esim orkkis ikivanhaa kulunutta kyllä uudista.
-
Otin liitmen irti ja wd väliin. Kuittasin koodin lukijalla niin se hävisi, ainakin toistaiseksi.
-
Mistä löytyy edullisesti? Netissä näkyy olevan miljoonaa erilaista, mutta ennen kattia ei tahdo löytyä.
-
Esikatalysaattoria varten oleva denso säätöanturi S80 2.4 vm 99-06 siis
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1900674/dox-1419-denso
Numeron mukaan voi katsoa esim autodoc. Suomessa noin 25-50% voi laittaa lisää hintaa.
-
Esikatalysaattoria varten oleva denso säätöanturi S80 2.4 vm 99-06 siis
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1900674/dox-1419-denso
Numeron mukaan voi katsoa esim autodoc. Suomessa noin 25-50% voi laittaa lisää hintaa.
Juuri tuo hinta Suomessa on aika kova vs. netistä ja tuo laittamasi taitaa olla juuri oikea. Tosin olin näkevinäni 6 pinniä liittimessä, mutta voin muistaa väärinkin.
-
Varmistaa pitää aina pinnimäärä tai numero jos vanhasta se vielä löytyy.
Osatiedoissa ulkomailla jos mainitaan niin säätävä on etulambda ja määrittävä takalambda.
S40 etulambda jossa orkkis on ntk /ngk oli aeromotorsilta original tuote 90€ ja suomessa ad kysyin 180€., taka katin jälkeen 80€ vs suomen 160€.
-
Varmistaa pitää aina pinnimäärä tai numero jos vanhasta se vielä löytyy.
Osatiedoissa ulkomailla jos mainitaan niin säätävä on etulambda ja määrittävä takalambda.
S40 etulambda jossa orkkis on ntk /ngk oli aeromotorsilta original tuote 90€ ja suomessa ad kysyin 180€., taka katin jälkeen 80€ vs suomen 160€.
Huomenna otan irti ja tarkistan numerot ja liittimen.
-
Eikös tämä ole juuri pakosarjan jälkeinen anturi, kun niitä on useita siellä ?
Lämmitetty happianturi, lämmitysohjaus, virtapiiri korkea, kenttä 1, anturi 1.
-
1. anturi on aina ennen katalysaattoria joko pakosarjassa tai putkessa.
-
1. anturi on aina ennen katalysaattoria joko pakosarjassa tai putkessa.
Kiitos. Kunhan varmistin kun on aika kallis kilke.
-
Anteeksi hämmästykseni mutta ei mielestäni ole Motonetissä kallis tuo aito Denso. 139€.
Ei nuita kumminkaan vaihdella joka vuosi....
-
Anteeksi hämmästykseni mutta ei mielestäni ole Motonetissä kallis tuo aito Denso. 139€.
Ei nuita kumminkaan vaihdella joka vuosi....
Nojoo. Motonetin takuu tuntuu olevan, ainakin akuissa että ota hyllystä uusi ja maksa kassalle, he tutkii myöhemmin ja ilmoittelee jos on aihetta. Kallis sitten jos jää hyllyyn.
-
Ei tarvita takuita kun ottaa tuon Denson. Jokusen olen vaihtanu enkä yhtäkään oo joutunu palauttaan.
-
Alkuperäinenkin on Denso.
-
Alkuperäinenkin on Denso.
Silläpä juurikin.
-
Otin irti ja tarkistin, niin Densohan siellä oli. Mustaa nokea täynnä. Ei auttanut pesu, joten haen uuden samanlaisen. Kiitos vinkeistä.