Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Ugabaga - 04.11.2020, 22:08:24
-
Mistä alkaa etsimään vikaa kun öljyn sekaan ilmestyy dieseliä. Öljyn vaihdon jälkeen ajaa noin 3000-4000km ja ottaa kahvin kupillisen öljyä pois moottorista niin ajaa taas 3000-4000km. Hiukkasloukku? Suutin? Korilla ajettu 360000km ja moottorilla 130000km
-
Mistä alkaa etsimään vikaa kun öljyn sekaan ilmestyy dieseliä. Öljyn vaihdon jälkeen ajaa noin 3000-4000km ja ottaa kahvin kupillisen öljyä pois moottorista niin ajaa taas 3000-4000km. Hiukkasloukku? Suutin? Korilla ajettu 360000km ja moottorilla 130000km
Miten ongelma ilmenee, auto ilmoittaa liiasta öljystä?
Kannattaisi varmaan hankkia OBD lukija ja sopiva softa, jolla näkee miten tiuhaan DPF polttaa. Jos pönttö on tukossa ja polttaa liian usein, voi tuota ilmetä.
Onhan alkuperäinen öljymäärä oikea? Öljyä ei saa täyttää "tappiin", vaan pitää jättää varaa pinnan nousulle. Esim. uusiin VEA moottoreihin laitettiin alkuun 5,6 litraa, mutta hyvin nopeasti määrä tiputettiin 5,2 litraan juuri tuon ongelman välttämiseksi, eli käytännössä jos auto varoittaa liiasta öljystä, on sitä siellä liikaa enemmän kuin kahvikupillinen...
-
Joo öljynhuoltoon käskee menemään ja näyttää ylitäyttöä. 5.2L on öljyä aina laitettu koneeseen.
-
Mistä alkaa etsimään vikaa kun öljyn sekaan ilmestyy dieseliä. Öljyn vaihdon jälkeen ajaa noin 3000-4000km ja ottaa kahvin kupillisen öljyä pois moottorista niin ajaa taas 3000-4000km. Hiukkasloukku? Suutin? Korilla ajettu 360000km ja moottorilla 130000km
Ex autossa vuoti parista suuttimesta pohjatiivisteet ja sitä kautta pääsi dieselit öljyn sekaan.