Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Herkkutatti - 06.11.2020, 10:42:28
-
Elikkä niinkuin melkein kaikki, myös minun volvoni tykkää kerätä vettä takakontin reunasyvennyksiin. Auto siis on porrasperä.
Mitä muita mahdollisia vuotokohtia on kuin takaluukun tiiviste? Ja miten tässä kannattaisi nyt lähteä asian kanssa etenemään?
-
veikkaisin että vesi tulee takavaloista,joku luukkuun ja toinen laittaa letkulla vettä,sillä se selviää..
-
Tarkasta että ne kumiset vesiletkut on auki.
Yleensä vuotaa takavaloista, itsekkin niitä koittanut liimata mutta vuotaa silti, uutenakaan noita Legovaloja ei tunnu mistään saavan
-
Omassa seiskassa falskaa takavalojen läpi vesi konttiin. Uusia ei taho saada. Vanhoja tiivisteitä yrittänyt uusia mutta ei auta
-
Skandixilta tilluutin viime talvena takalyhdyt, ei niitä montaa kappaletta ollut jäljellä silloinkaan. Mutta eipä se tiiviste ole uusissa juuri sen jalompi.
-
Hämärä muistikuva, että itse aikoinaan olisin porannut pienen reiän takavaloihin, että vesi jää ulkopuolelle.
-
Ei vika oikeastaan ikinä edes ole takavalonkaan tiivisteessä, vaan siinä, että valot itsessään vuotavat ja vesi tulee polttimonreästä kontin puolelle.
-
Juurikin näin. Muisti palaa pätkittäin... Siksi ne pienet reiät porasin.
Ensin leikkelin uudet tiivisteetkin tuonne, mutta sen jälkeen keksin mistä vuoto oikeasti tuli.
-
Valojen kiristämiselläkin pystyy vähän vaikuttamaan tiivisteen pitävyyteen, ei pidä kiristää liikaa, muttei jättää löysäksikään. Olen itse kertaalleen vaihtanut molemmat takavaloasetelmat uusiin koska vanhat haalistuivat ja vettäkin päästivät sisään. Uusien kanssa huomasin sitten että aika paljon vaikuttaa se kiristäminen vedenpitävyyteen. Aikoinaan minulta jäi huomaamatta ennen uusia valoja, että vanhat päästivät vettä varapyörän alle. Kun asian huomasin, niin tuli asiaa peltisepälle. Kannattaa siis todella tutkia myös varapyörän alta, ettei vesi pääse kertymään sinne.
-
Sivusyvennyksissä ja varapyöräkotelossa on kumitulpat,joissa reikä. Jos vesi muhii,reikä on tukossa. Noiden tulppien pitää päästää vesi läpi ja niiden putsaaminen ottaa aikaa yhden savukkeen polttamisen verran.
-
Eio toistaseks yhdessäkään varapyörämontussa sedanissa ollu reikiä. Farkuissa taitaa olla kaikissa, vai olikohan sekin vuosimallijuttu ???
-
Eio toistaseks yhdessäkään varapyörämontussa sedanissa ollu reikiä.
On näissä.
Liekkö sitten tullut tiukattua liikaa, lyhdyt uusittu ja persposket hitsattu uusiks, silti poterot pysyy tasaisen kosteina... :-\
-
Faceliftiin voi löytyä tiiviste volvolta. Onko takavalo oikeasti pohjassa? Piti tarjota moottorisahan viilaa saadakseni se paikalleen, kierretappi otti peltiin kiinni. Umpioita tuskin enää löytyy uutena, varovainen pitää olla.
E: Mutterit pitää kiristellä ristiin ja kierretappi ei saa ottaa peltiin kiinni.
-
Peräkontin peltipinnat kastuu kyllä, ei ne pahvit. Kumitulpan reikä pitää olla taaksepäin ja avoinna, massalla oli osittain tukossa, monttuun kertyi heti vettä.