Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: takapotkukartano - 11.11.2011, 12:24:53
-
Moponetin sivulta katoin, niin löytyy nämä kaksi vaihtoehtoa
Kytkinpaketti Volvo 84-1161 B200 90->92 M47=5-vaihteinen (ø215mm) [1990 - 1992] 115.90 €
Kytkinsarja Volvo M45-47 ø228 84-1213 B230 9.87->92 M46/M47 (ø228mm/ei 16V) [1987 - 1992] 129.90 €
Eli kun mulla on autossa B200F apumoottori niin onks se sitten satavarma, että siinä on tuo 215 millinen kytkin vai onko näistäkin svedut tehnyt luovina hetkinään jotain erikoisblandiksia ?
-
mikäänhän ei ole satavarma,mutta ton mukaan se näin olis.
-
Minulla on sellainen epävarma käsitys, että kumpikin sopii ( ns pottapyörä ), mutta edellinen kytkin kyllä määrää. kumpaa käytään. Tulee sitä kulumisolkaa sinne vauhtipyörään ja haittaa kovasti sen suuremman pyörän käyttöä jos edellinen olikin pieni.
-
Onko pottapyörässä ollut 215mm kytkintä? Itse olen ollut siinä uskossa, että potta on aina 228 ja littu 215 ???
-
Siinä on 228mm kytkinlevy. Motonet tarjoaa jostain syystä 215mm siihen.
Kytkinpaketti Volvo Turbo
Turbo B230/B200 9.84->91 (ø228mm) [1984-1991] tämä kävi omaan -91 b200f 740:seen . Ostin turbon sarjan, ei ollu muuta suoraan varastossa.
-
Sepä se, mutta kun molemmat käy, esitin sen perjantain illansuussa ns "ujossa muodossa" ;D. Tietysti hommasit sen 215 millisen... :(
-
Kytkinlevyssä on kyllä "varaa pienentää" jos keskiön boorit vai täsmäävät. Pienemmässä levyssä on saatettu hakea "miellyttävämpää kytkintä" käyttäjän kannalta ::). Perheauto nääs ;).