Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Vollesvenskabiilen - 11.11.2020, 22:34:55
-
Tässä pikkuhiljaa pitäisi ekaa autoa ruveta hankkimaan ja oon kattellu nuota pääasiassa facelift s60mk1/v70mk2. Vuodessa tulee kilometrejä noin 10k-12k ja ainakin laskurit väittää että dieseli olis halvempi. Toisaalta taas koulumatka on sen noin 13km 80 aluetta että mietin kerkeeäkö D5 lämmetä kuinka ja meneekö hiukkassuodatin tukkoon. Aika usein myös käyn kaverilla joka asuu noin 30km päässä. Olisiko 170hv 2.4bensa vai se 163hp D5 yleisesti kannattavampi ja luotettavampi valinta. Niin ja noin 250tkm ajettuja oon kattellu
-
Bensa,ja enemmän ajettu koska tossa kilsoissa tulee alusta rempat kohta puolin vastaan
-
Kai tuo käyttövoima on enemmän mielipidekysymys tässä tilanteessa. Kyllä se D5 kerkeää aika hyvin lämmetä tuon 13km aikana ja ei sen puoleen tule ongelmia, kunhan edes joskus käy heittämässä pidempää lenkkiä. 163 heppasessa D5:ssa ei edes ole hiukkassuodatinta, jos siis tosiaan puhutaan mustakoppaisesta D5:sta. Suodatin tuli vasta 2006 esiteltyyn harmaakoppaiseen D5:seen. Ja toki sen hiukkassuodattimen saa sieltä revittyä pois, jos oikeen alkaa ahdistamaan sen. Luotettavuudessa tuskin on isoja eroja. Varmaan tuo bensavapari on hiukan luotettavampi kuin D5, vaikka sekin on kyllä melko pomminvarma vehje. Bensassa katsoo vaan, että huohotus toimii niin pääsee pitkälle. Toki, jos automaattia on hankkimassa, niin sen toimintaan ja huoltohistoriaan kannattaa kiinnittää huomiota.
Itsekkin suosisin kyllä noin 100tkm enemmän ajettua yksilöä, koska siihen on jo mitä todennäköisimmin keretty tekemään remonttia. 250 000km kohdilla moni auton kuluva osa on juuri sopivasti elinkaarensa ehtoopuolella...
-
Ainakin itselle noista vaihtoehdoista diesel olisi huomattavasti mielekkäämpi. Tuo 170hp bensavapari kun on lopulta aika hengetön kapistus varsinkin kulutukseensa nähden.
Tuon ikäluokan autoissa kallistuisin ehdottomasti ns. "mustakoppaisiin" koneisiin eli 2.4D 136hv tai D5 163hv. Vain ohjelmisto erona näissä eikä ole hiukkasloukkua murheena. S80 mallihan on tällä moottorilla mk1 sukupolven loppuun asti eli 2006. ;)
-
Kai tuossa se onko dieselvero lisätehon arvoinen on isoin asia kun noin vähän ajaa. Dieselissä aika paljon viripotentiaalia kumminkin. 350tkm itsellä vielä paljon alkuperäistä alustaa ym.
-
Bensa mutta pitää olla 2.5T moottori.
-
D5:seen saa helposti lisää tehoa, yli 200. :buck2:
-
Ysikasilla matka taittuu mukavasti.
-
Bensa mutta pitää olla 2.5T moottori.
Juuri näin ja siihen flexifuel poksi niin menee halvalla
-
Juuri näin ja siihen flexifuel poksi niin menee halvalla
Tämä. Silloin vain pitää tyytyä 210hv jos ei halua alkaa suuttimia vaihtamaan.
-
Aika monelta oon kuullu tuon musta ja harmaakoppainen D5. Onko se raja vaan raakasti että ennen 2006 on musta ja siitä eteenpäin on harmaakoppaisia vai mistä sen tietää.
-
Ainakin alkuvuosi 2005 on mustakoppaa mutta kyllähän se konepellin aukeamalla selviää paikanpäällä. Mun mielestä pre-faceliftissa on myös puolensa mut useimmat on toista mieltä.
-
Bensa mutta pitää olla 2.5T moottori.
Miksi? Mitä vikaa T5:ssa on?
Toisaalta kun kysymys oli 2.4 vapari tai D5, niin noista valitsisin tuon jälkimmäisen.
-
Ainakin itselle noista vaihtoehdoista diesel olisi huomattavasti mielekkäämpi. Tuo 170hp bensavapari kun on lopulta aika hengetön kapistus varsinkin kulutukseensa nähden.
Tuon ikäluokan autoissa kallistuisin ehdottomasti ns. "mustakoppaisiin" koneisiin eli 2.4D 136hv tai D5 163hv. Vain ohjelmisto erona näissä eikä ole hiukkasloukkua murheena. S80 mallihan on tällä moottorilla mk1 sukupolven loppuun asti eli 2006. ;)
Tuli täysin samat ajatukset. Dieselista myös saa pelkällä softalla ihan ok kulkevan mutta tuo 170hv vapari on täysin kuollut kone millä tahansa kierroksilla mitä mulla on parin kaverin autoista kokemusta. T5 sitten vaan suoraan.
-
Joo pitää varmaan talven mittaan kattella mitä löytyy ja tulee myyntiin. Varmaan facelift v70 olisi mustakoppaisella d5 koneella ois aika mehevä. Mikähän ois kipuraja paljonko ajetun kehtaa ostaa ettei ole aivan loppuun ajettu?
-
Mulla huomenna 674tkm, ei ole vielä loppu. :2funny:
-
Niin ja myös vähän kuumottaa tuo kaksoimassavauhtipyörä, kun monella tutulla on tietyn konsernin autoissa (VAG) joutunut vaihtamaan sen jo vähän 200tkm jälkeen. Paljonkohan se kestää näissä koneissa.
-
Massapyörä käytön mukaan 200-400tkm kai. Automaattilaatikoita ei kannata näissä pelätä kunhan ei osta valmiiksi rikkinäistä, toki manuaalilla säästää litran kulutusta.
Mut tän verran ajetut autot on aina yksilöitä että rohkeasti montaa koeajamaan.
-
Ostin juuri kesä/harraste autoksi S80 II D5.lla ... Vaikka tiedän että kilsoja tulee tuskin 5 tonnia.
Kuulostaako hullulta ? No verot toki on 800 mutta 2.5t suurigrammaisena nostaa summan 400aan. Puolet vuotta seisonnassa niin lukemat 400€/200€
Kuinka monta tonnia ajaa 200€.lla enemmän bensalla kun kone on tunnetusti janoinen ? Veikkaan ettei kovin monta. Sekä se mainittu viripotentiaali ja D5.sen tanakka kokonaisvääntö. Että näinkin voi laskea tätä
-
Itse lasken että bensakone tarvii yleensä jotain laittoa 300tkm kohdalla, huohotus, vvt, öljynkulutuskin voi olla ongelma, dieselillä pitäisi pärjätä tuplat kun suuttimista pitää huolta.
-
Miksi? Mitä vikaa T5:ssa on?
Toisaalta kun kysymys oli 2.4 vapari tai D5, niin noista valitsisin tuon jälkimmäisen.
Ei mitään vikaa. Mutta facelift versiota on vähemmän.
Mutta joo jos nuo kaksi niin sitten ehkä D5.
-
Ihan rupes se diisseli automaattinakin kiinnostamaan niin paljonko voi odottaa todelliseksi kulutukseksi kesäisin ja talvisin?
-
Ihan rupes se diisseli automaattinakin kiinnostamaan niin paljonko voi odottaa todelliseksi kulutukseksi kesäisin ja talvisin?
Mä ajan paljon motaria ja käytän paljon Ardicia, koko vuoden kulutus on noin 7.3 litraa tankatessa. Automaatti, mustakoppa d5. Kesällä pääsee matka-ajossa 6 pintaan, manuaalina pääsis lähemmäs viittä, talvella menee ehkä litra enemmän kun talvirajoitukset kompensoi pienemmällä ilmanvastuksella. Kaupungissa menee kaikki mitä tankkiin laittaa. Spritmonitor.de sieltä näkee muiden lukemat.
-
Itellä kulutti mustakoppanen D5 V70 automaattina kesällä nätillä maantieajolla vain 5,5L/100km. Todella vähällä pääsee, jos auto on kunnossa ja malttaa ajaa taloudellisesti.
-
Ihan maltilliseltahan nuo kuulostaa. Yritän tässä vain jotenkin perustella itselleni volvon ostoa, kun järki ja vanhemmat haluaisi skoda octavia 3 1.4tsi. Halvempihan sellainen olisi ajaa, mutta sydän sanoo volvo ja olen aina tykännyt itse korjata/huoltaa kaikki laitteeni. Uudemmassa autossa se ei aivan itsestäänselvyys ole.
-
Jos sydän huutaa Volvoa, niin pitäähän sitä sellainen sitten saada. Aika varmaa on, että jos erehtyisit ostamaan Skeidan, niin tyytyväisenä et sillä varmaankaan ajelisi. :D
-
"järki ja vanhemmat haluaisi skoda octavia 3 1.4tsi."
Kannattaisi ehkä vähän perehtyä tarkemmin 1,4 tsi:stä löytyvään tarinointiin ja välittää se sanoma myös vanhemmille :)
Oma valintani Skodan tarjonnasta olisi 2,0 tdi...
-
Kannattaisi ehkä vähän perehtyä tarkemmin 1,4 tsi:stä löytyvään tarinointiin ja välittää se sanoma myös vanhemmille :)
Oma valintani Skodan tarjonnasta olisi 2,0 tdi...
Jos historiassa maininta jakoketjuremontista tai budjetoi sen vaihdon niin ei mitään hätää.
-
Jos sydän huutaa Volvoa, niin pitäähän sitä sellainen sitten saada. Aika varmaa on, että jos erehtyisit ostamaan Skeidan, niin tyytyväisenä et sillä varmaankaan ajelisi. :D
Näinhän se on. Ei kai nyt Skodaa ja bensaa saa asemalta lisää, aleta hipiksi.
Tuossa V 70 faceliftissä ärsyttää vaan ajovalojen huonontuminen, varmaan ainoa miinus koko autossa?? Pari kaveria usein tästä puhuu ja samaa mieltä itse. Kävin äskettäin yhtä V 70 fl katsomassakin... Hyvä auto ja monta vuotta sellaisella ajanut. Mutta ei se siitä voi kiinni jäädä, jos haluaa päivitetyn auton. Tosiaan pystyy hiukkassuodattimen välttämään vanhemmalla D5-koneella saaden faceliftin. Oma valinta olisi 2.5T, eeeehkä voisin 170hv vaparin kelpuuttaa. T5 harvemmin saatavilla uudemmissa.
-
Näissä on hyvät xenonlähivalot jos sellaisen version löytää. Toki faceliftissa pitää usein kiillottaa ne umpion muovit tai jopa vaihtaa.
-
Tässä pikkuhiljaa pitäisi ekaa autoa ruveta hankkimaan ja oon kattellu nuota pääasiassa facelift s60mk1/v70mk2. Vuodessa tulee kilometrejä noin 10k-12k ja ainakin laskurit väittää että dieseli olis halvempi. Toisaalta taas koulumatka on sen noin 13km 80 aluetta että mietin kerkeeäkö D5 lämmetä kuinka ja meneekö hiukkassuodatin tukkoon. Aika usein myös käyn kaverilla joka asuu noin 30km päässä. Olisiko 170hv 2.4bensa vai se 163hp D5 yleisesti kannattavampi ja luotettavampi valinta. Niin ja noin 250tkm ajettuja oon kattellu
Diesel autoissa on tuo vero aika messevä esim. V70 D5, vero 1,88€/pv = 669 €/v
-
Tosiaan tuon ikäisissä skeidoissa on jakopää jo hihnalla, mutta volkswagen ilmoittaa vaihtoväliksi koko moottorin eliniän. Liekö sitten että suunniteltu kestämään vain 200tkm koko auto :D
-
Tosiaan tuon ikäisissä skeidoissa on jakopää jo hihnalla, mutta volkswagen ilmoittaa vaihtoväliksi koko moottorin eliniän. Liekö sitten että suunniteltu kestämään vain 200tkm koko auto :D
Volkkarin moottori hajoaa jo ennen tuota km määrää jumiutuneisiin männänrenkaisiin :- )
-
Tässä alkaa olla aikalailla tasan 10 vuotta Volvoilua takana ja tuodaan nyt omat kokemukset tähän.
Noilla kilometreillä sanoisin että bensaversio on oikea vaihtoehto. Itse ajattelen sen verran pessimistisesti että valtio tulee jollain tapaa vielä enemmän rankaisemaan dieselautoilijaa tulevaisuudessa.
Emäntä ajelee tuolla allekirjoituksen 60:sellä työmatkaa päivittäin n. 40km edestakaisin. Itse ajelen tuossa V70:sellä todella satunnaisesti, koska työmatkani teen pyörällä.
Molemmat on vapareita siitä syystä, että huoltomiehen silmin näen että mitä enemmän on liikkuvia osia, sitä isommat kulut, varsinkin kun kilometrejä alkaa tulla hieman lisää. Juurikin nuo edellä mainitut VVT:t, turbo. Jotkut sanovat että 140hp ei riitä näissä autoissa, kertaakaan en ole kuitenkaan jalkoihin jäänyt. On ollut tehokkaampaakin Volvoa alla, ja kertaakaan ei ole tarvetta ollut yli 170-hevosvoimalle.
Jos pitäisi mallia miettiä, niin ehdottomasti V70, koska jos joskus on kavereita takapenkillä, niin ahdasta tulee 60:sessä. V70:sessä on huomattavasti väljempää takana kun katto jatkuu vielä selkänojan jälkeenkin, toisin kuin S60:sessä. Ja jos miettii että manuaali vai automaatti, ottaisin kyllä automaatin mutta vain siinä tapauksessa että laatikkoa on oikeasti huollettukin. Tässä P2-korissa tuo kytkin on kyllä jotenkin omituinen verrattuna mihinkään muuhun merkkiin, kyllä siihenkin tottuu, mutta erikoinen kuitenkin.
-
Onko aloittaja löytänyt mieleisensä?