Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: MieVaan91 - 11.11.2020, 23:54:36

Otsikko: V70/S80 1,6 Drive kestävyys
Kirjoitti: MieVaan91 - 11.11.2020, 23:54:36
Moi kaikki,

Onko teillä kokemuksia tai tietoa miten hyvin nuo 1,6 litraiset ekokoneet kestävät aikaa ja kilometrejä? Ajatuksena olisi ostaa joku 250-400tkm ajettu yksilö ja mietin, että miten ahkerasti tuollaista saa korjailla. Ajatuksena olisi pitää sitä ehkä muutama vuosi ja silloin kilometrejäkin voi helposti tulla 100tkm lisää.

Millaisia tyyppivikoja noissa on? Onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa tuollaista hankkiessa?

Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!  :)
Otsikko: Vs: V70/S80 1,6 Drive kestävyys
Kirjoitti: tuomaril - 12.11.2020, 02:13:11
Turboja noissa on paukkunu jonkin verran, koska turbon öljynkierrossa on siivilä, joka ajan kanssa menee tukkoon ja lopulta turbo kajahtaa voitelun puutteeseen. Melkein etsisin sellaisen yksilön, johon se turbo on vaihdettu, koska sen verran yleinen ongelma käsittääkseni on. Itse kone lienee muuten ihan kohtuullisen kestävä. Ongelmia aiheuttaa lähinnä EGR ja hiukkausloukku.

Itse kyllä harkitsisin myös isommalla koneella olevia. :)
Otsikko: Vs: V70/S80 1,6 Drive kestävyys
Kirjoitti: zimppari - 12.11.2020, 08:08:08
V70 1.6 on tehty myös tuolla drive merkinnällä jossa ei ole enää tuota turbon sihtiä. Pitää olla kuitenkin mallivuosi 12 alkaen. Itse ajoin kyseiselle koneella 200tkm-400tkm. Ei moittimista.

Sopii rauhalliseen matka-ajoon ja kaupunkiin. Ei ripeisiin manöövereihin
Otsikko: Vs: V70/S80 1,6 Drive kestävyys
Kirjoitti: MieVaan91 - 21.11.2020, 23:56:13
Kiitos vastauksista. Toinen mietinnässä ollut on tuo 2,0D, mutta se hieman jäänyt aiemman kokemuksen takia. Mitenköhän nuo 2,0D koneet sitten kestävät (tai niiden ympärillä oleva muu tekniikka)? Isällä oli tuollainen joskus 10 vuotta sitten jonkun aikaa ja siinä rupesi jonkun tiivisteen välistä ruikkimaan polttoainetta konehuoneeseen. Onkohan kovin tyypillistä?

Turboja noissa on paukkunu jonkin verran, koska turbon öljynkierrossa on siivilä, joka ajan kanssa menee tukkoon ja lopulta turbo kajahtaa voitelun puutteeseen. Melkein etsisin sellaisen yksilön, johon se turbo on vaihdettu, koska sen verran yleinen ongelma käsittääkseni on. Itse kone lienee muuten ihan kohtuullisen kestävä. Ongelmia aiheuttaa lähinnä EGR ja hiukkausloukku.

Itse kyllä harkitsisin myös isommalla koneella olevia. :)