Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 17.11.2020, 18:04:00
-
Kuin hitossa saa umpion kuskin puolelta irti. 4 kpl 10millisiä muttereita, mutta ei vaan mahdo tulemaan pois. Pitääkö puskuri irroitaa edestä ? Umpiosta on korkeudensäädön muoviosat hileinä. Mulla on korjaussarja haettuna, tosin mk1,5 malliseen H7 / H7 umpioon. Käykö tuosta uudemman mallisesta umpiosta ne korkeudensäätöön tarvittavat hilutkin ?
-
Etuvilkut ainoat mitä omassa ph1.5 umpiona h7 piti ottaa pois, puskuriin ei koskettu ja mahtui ulos hiukan käännellen.
Onko sulla nyt H4 vai H7? Eroa H7 ja H4 korkeuden säätömoottorit ainakin on eripituiset.. Eroa H4 ja H7 heijastimien kiinnikkeistä ei mulla hajua.
-
Etuvilkut ainoat mitä omassa ph1.5 umpiona h7 piti ottaa pois, puskuriin ei koskettu ja mahtui ulos hiukan käännellen.
Onko sulla nyt H4 vai H7? Eroa H7 ja H4 korkeuden säätömoottorit ainakin on eripituiset.. Eroa H4 ja H7 heijastimien kiinnikkeistä ei mulla hajua.
Tuossa on nyt paikollaan H4 umpio
-
Riittää kun ottaa puskurin palkin 4kpl ruuvit auki alapuolelta ja ehkä vielä lokasuojan ja puskurin välisen ruuvin niin antaa sen verran tilaa että mahtuu tulemaan ulos
-
Persetti mikä homma, piti purkaa keulasta pois alamuovi ja koko puskurin kiinnitys, jotta sai raotettua sen vaadittavan 10mm , että umpio lähti käsille. Piti laittaa h7 umpiosta ne hajonneet sivu/korkeussäädön lipareet, mutta eihän ne sovi tuohon H4 umpioon. H7 umpio ei mene paikalleen millään , kun Ilmastoinnin putki ottaa kiinni ilmeisesti korkeudensäädön moottoriin tjsp. mustaan kikkaleeseen. Nyt on ostoilmo umpiosta
-
Persetti mikä homma, piti purkaa keulasta pois alamuovi ja koko puskurin kiinnitys, jotta sai raotettua sen vaadittavan 10mm , että umpio lähti käsille. Piti laittaa h7 umpiosta ne hajonneet sivu/korkeussäädön lipareet, mutta eihän ne sovi tuohon H4 umpioon. H7 umpio ei mene paikalleen millään , kun Ilmastoinnin putki ottaa kiinni ilmeisesti korkeudensäädön moottoriin tjsp. mustaan kikkaleeseen. Nyt on ostoilmo umpiosta
Yhteen Volvoon tein tuon H4->H7 vaihdon ja siinäkin ilmastoinnin putki oli edessä. Mutta oli niin taipuisaa tavaraa että pystyi ihan kämmenellä painamaan alaspäin niin taipui sen verran että mahtui H7 umpio paikoilleen.
-
Pitääpä huomenna koittaa painella, jos saisi sittenkin sen h7/H7 umpion soviteltua, kävikö tuohon mk1 sivuvilkut ?
-
Pitääpä huomenna koittaa painella, jos saisi sittenkin sen h7/H7 umpion soviteltua, kävikö tuohon mk1 sivuvilkut ?
Juu pitäisi sopia heittämällä, tsekkaa ny vielä näyttääkö sopivan irtonaisena
-
Vilkut sopi oikein hyvin, ne uudemmat ei olis käyny millään. Huikein juttu oli, että löysin sen korkeudensäätö lipareen kuin ihmeen kaupalla. Oli joskus mulla ollut koululla mitattavana / 3d tulostamista varten. Vaatekaapista löysin tuon. Toinen korjaussarja oli pihavarastossa ja yksi umpion kumitulpista löytyi eteiskomerosta. Nyt pitäis vain jotenkin punoa ne sähköt oikein jotta palais luhyet ja pitkät samaan aikaan. Tuolla (http://personal.inet.fi/cool/volvo.tuning/x3m-design.htm) oli joskus hyvä kaavio sähköistä, mutta ei taida löytyä edes valimuistista
-
Vilkut sopi oikein hyvin, ne uudemmat ei olis käyny millään. Huikein juttu oli, että löysin sen korkeudensäätö lipareen kuin ihmeen kaupalla. Oli joskus mulla ollut koululla mitattavana / 3d tulostamista varten. Vaatekaapista löysin tuon. Toinen korjaussarja oli pihavarastossa ja yksi umpion kumitulpista löytyi eteiskomerosta. Nyt pitäis vain jotenkin punoa ne sähköt oikein jotta palais luhyet ja pitkät samaan aikaan. Tuolla (http://personal.inet.fi/cool/volvo.tuning/x3m-design.htm) oli joskus hyvä kaavio sähköistä, mutta ei taida löytyä edes valimuistista
Ratin alta piti yhdistää 2 johtoa niin sai toimimaan valot oikein, X40finillä on tuohon ohje mutta kuva varmaan vanhentunut koska en löytänyt enää sitä pari vuotta sitten kun oli tarkoitus tuo tehdä uudestaan.
-
Ratin alta piti yhdistää 2 johtoa niin sai toimimaan valot oikein, X40finillä on tuohon ohje mutta kuva varmaan vanhentunut koska en löytänyt enää sitä pari vuotta sitten kun oli tarkoitus tuo tehdä uudestaan.
Toihan olis hieno homma, jos vain joku tuon johtojen kytkemisen muistaisi. Säästyisi suuremmilta kytkennöiltä.
Ei pettänyt X40fin tälläkään kertaa, tämän ohjeen (http://www.volvohowto.com/how-to-upgrade-to-phase-2-dual-headlight-conversion-on-1995-2000-volvo-s40-and-v40/) sieltä sain. Parkkien kanssa on vähän säätämistä. Itse aattelin viedä parkkien johdot omana läpivientinä vain parkeille.
-
Riittää kun ottaa puskurin palkin 4kpl ruuvit auki alapuolelta ja ehkä vielä lokasuojan ja puskurin välisen ruuvin niin antaa sen verran tilaa että mahtuu tulemaan ulos
Yritin katsoa 2004 mallisen keulan suojamuovin alle puskurin ruuveja.
Minkälaisia ne ovat?
H7 Ajovalolyhty tarvinnee saada irroitettua,kun ajovalon säätö ei pelaa kunnolla?
-
Yritin katsoa 2004 mallisen keulan suojamuovin alle puskurin ruuveja.
Minkälaisia ne ovat?
H7 Ajovalolyhty tarvinnee saada irroitettua,kun ajovalon säätö ei pelaa kunnolla?
Vastaan itse itselleni.Apukuskin puoleinen umpio irtautui lievää väkivaltaa ja kittilastoja käyttäen.
Vikana on yläpuolella oleva musta muovi klipsu,joka on poikki.
Kait säätörattaisto on jumittanut liikaa.
Alettava etsimään tuota osaa.
Osaako kukaan vinkata mistä?
-
Omaan hommasin toisen käytetyn samanpuolen umpion jossa omassa hajonnut sivusäätömekanismi ja haljennut alaheijastinosa olivat ehjät. Purin osiksi nuo molemmat ja kasasin parhailla osilla yhden erittäin hyväkuntoisen.
Varalle jäi vielä kohtuukuntoset umpionpohja, lasi, tiiviste ja keskiheijastin. Toinen oli orkkis hellan ja toinen tarvike tyc ja osat kävi ristiin.