Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: coredump - 18.11.2020, 18:02:58
-
Nyt kaivataan hyviä neuvoja.
Kyseessä siis 2,5 FT kaasu-Volvo, mutta ongelmia on myös pelkällä bensalla ajettaessa.
Vika on ollut päällä kohta 2 vuotta, sitä on yritetty korjata useaan otteeseen eri korjaamoilla, viimeksi Volvon merkkikorjaamolla.
Auto sammuu, sytyttää vikavalot, eikä meinaa käynnistyä uudelleen.
Korjaamokäynnit:
1. Sammuilee -> Antoi vikakoodia, Vaihdettu kampiakselin asentoanturi
2. Sammuu ja antaa vikakoodia ->Johtosarjat ja liitokset käty läpi
3. Sammuu edelleen -> Vianhakua, ei löydy vikaa
4. Sammuu edelleen -> Vianhakua, ei löydy vikaa
5. Sammuu edelleen, käynnistyy huonosti, vaihdettu kampiakselin asentotunnistimen kannatin
6. Sammuu edelleen, käynnistyy huonosti, Antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimelta, mitattu johtimia, vaihdettu kampiakselin asentoanturi ja AKKU (Volvo merkkihuolto)
Kaikkien näiden korjaamokäyntien jälkeen vika on edelleen päällä!
-
Taisi tulla väärään ryhmään. Vuosimalli on 2011.
-
Nykiminen jatkuu. Samalla syttyy luistoneston häiriövalo ja kierroslukumittari lakkaa toimimasta.
Vikavalo häviää yleensä uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
-
Dieseliin ainakin kuulemma tulee kaikenlaista outua vikaa ja vikakoodia kun suuttimen kontakti pätkii. Olisko bensassa samaa ?
-
Kauanko pysyy käynnissä, lämpeekö yhtään. Onkos lämpötila (ect) anturi tsekattu tai vaihdettu?
-
Tuliko tähän mitään selvyyttä? Itsellä kanssa kaasuvolvo ja hippasen ongelmia nyt.