Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: janmaj - 12.11.2011, 12:39:23
-
Onko massapyörän vaihdossa tarpeelliista vaihtaa pultit? entä onko kiristysjärjestyksellä merkitystä? entäs onko määrrättyä momenttia?
-
itse en vaihtanut. ristiin kiristys 45Nm sitten 65 astetta ja laitoin lukitetta.
-
Mistä olette massapyörän hommanneet ja mihin hintaan?
http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-V70-CLUTCH-AND-FLYWHEEL-KIT-24-TD-D5-20012005/120532913870/item (http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-V70-CLUTCH-AND-FLYWHEEL-KIT-24-TD-D5-20012005/120532913870/item)
Tuo taitais olla edullisin vaihtoehto?? D5.seen ei taida olla jäykkää vauhtipyörää tarjolla?
Mulla roklattaa tyhjäkäynnillä toisinaan. Aina ääntä ei kuulu eikä muita oireita ole. Liekö kiireellistä alkaa toimenpiteisiin?
-
Onko massapyörän vaihdossa tarpeelliista vaihtaa pultit? entä onko kiristysjärjestyksellä merkitystä? entäs onko määrrättyä momenttia?
Jos pultteja on saatavilla niin itse vaihdan kyllä aina. Jos sattuu pulttikaupasta löytyä sopivia niin hinta on muutamien eurojen luokkaa, eikä alkuperäisosanakaan montaa kymppiä. Tosin d5 moottorista ei kokemusta, mutta noin yleensä. Säästö on kuitenkin niin pieni ettei ole mielestäni järkeä kasata vanhoilla, jos nyt ei sitten juuri tässä moottorissa ole jotkut pirun kalliit pultit (paljon niitä ainakin on) tai jos paketti on auki eikä siihen hätään uusia saatavilla mistään.
Ja lukitetta tietysti aina. Alkuperäisissä uusissa pulteissahan taitaa lukite olla jo valmiina.
-
Palstan asiantuntijoilta olen oppinut ettei pikkuhiljaa pahentuva roklatus ole vaarallista eikä vaadi välittömiä toimenpiteitä. Miten paljon mittarissa? Omassani kohta 280tkm ja ääni on silti hyvin pieni.
edit: joku oli asentanut uudemman D5 kytkimen ja vauhtipyörän. Vaati jonkin anturin hitsaamisen mutta muuten sopi hyvin.
ns. 185hv D5 vauhtipyörä olisi parempi konstruktio ja kytkimen pito..
-
Palstan asiantuntijoilta olen oppinut ettei pikkuhiljaa pahentuva roklatus ole vaarallista eikä vaadi välittömiä toimenpiteitä. Miten paljon mittarissa? Omassani kohta 280tkm ja ääni on silti hyvin pieni.
edit: joku oli asentanut uudemman D5 kytkimen ja vauhtipyörän. Vaati jonkin anturin hitsaamisen mutta muuten sopi hyvin.
ns. 185hv D5 vauhtipyörä olisi parempi konstruktio ja kytkimen pito..
Mulla on just 280tkm ajettu.
Poikkeaako hinta oleellisesti tuossa uudemmassa kytkinpaketissa?
-
tommoseen paikkaan kannattais vaihtaa. itse ainakin vaihtasin. pultit ei kuitenkaan niin kalliita ole.
356tkm mittarissa ja toisinaan raklattaa. sukulaismiehellä kohta 500tkm ja sekin toisinaan raklattaa.
ei se vaarallista ole. mutta jossain vaiheessa se tulee tiensä päähän. mutta vielä ei ole suunnitelmissa vaihtaa. kuiten aika hintava tuo vauhtipyörä. ruotsista n.800€
yrittäny ettiä "korjaus" sarjaa tuohon vauhtipyörään että sais kaksoismassan pois.
eli tilalle tulis normaali vauhtipyörä. toistaiseksi volvoon ei ole löytyny. joihinki muihin merkkeihin kylläkin..
-
Ebaysta tilaamalla LUK.in massapyörä ja kytkinpaketti kotiin tuotuna 700,42€.. kurkkaa aikaisemmin laittamani linkki.
-
Ebaysta tilaamalla LUK.in massapyörä ja kytkinpaketti kotiin tuotuna 700,42€.. kurkkaa aikaisemmin laittamani linkki.
joo niin näky hinta olevan tuommonen
Tuotteen hinta 656,52 €
Toimitus Suomeen 40,61 €
Hinta sis. toimituksen 697,13 €
-
Tuossa tulee kuitenkin kaikki romut... Haaparannalta kyselin niin tuohon hintaan ei saa edes massapyörää.. Suomessa tarvikkeena massapyörä+kytkytin paketti luokkaa tonni.
-
joo no ite en ole kyselly hintaa mistään päin. edellinen omistaja sitä hintaa vain sano tuohon suuntaa..
-
yrittäny ettiä "korjaus" sarjaa tuohon vauhtipyörään että sais kaksoismassan pois.
eli tilalle tulis normaali vauhtipyörä. toistaiseksi volvoon ei ole löytyny. joihinki muihin merkkeihin kylläkin..
eikö tuon muuttaminen aikaan saa lisää rasitusta vaihteistoon? Mielestäni olen lukenut että aiheuttaa.