Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 940 TURBO - 22.11.2020, 17:48:59

Otsikko: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: 940 TURBO - 22.11.2020, 17:48:59
Mites käy venttiilien tuossa 16V vinokoneessa kun remmistä lähtee hampaat :'( En ole vielä avannut, etukäteen kyselen oisko kokemuksia ? ;)
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: Xuppo - 22.11.2020, 18:27:51
Menee venttiileitä solmuun 2-16kpl. Eli ei muutakuin kansi irti ja ihmettelemään tuhoja  :-\
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: 940 TURBO - 22.11.2020, 19:26:48
 :'( Oh Shit >:( Ei kestänyt remmi kuin 60tkm :-\
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: HammerDown - 23.11.2020, 08:59:36
Kannattanee tarkistaa hammaspyörien kunto/tasalaatuisuus.

Joskus, kun on ollut koneissa sekasin kuluneita ja uusittuja hammaspyöriä, on saattanut nitkutella hampaat poikki nopeastikin, ja lopulta pyörähtää kampuran ratas tyhjää.
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: 940 TURBO - 28.11.2020, 18:53:57
 ???Do niin... kansi korjattu, 8 pakoventtiiliä oli mutkalla. Ohjarit ehjiä koska ne ei tule kanavasta juurikaan ulos, hyvä niin.Uudet venttiilit asennettu koneistamossa, imuset tarkastettu, pitäviä kaikki, putsattu puunattu... ei muuta kuin kasausta vailla. Remmi oli kypsä, hampaat hauraat kuin vanhalla mummolla :nohnoh, oma vika...4 vuotta edellisestä remmin vaihdosta >:(
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: far960 - 28.11.2020, 23:13:44
Ok.
Vaan ei voi 4 vuotta tehdä hihnalle tuota jollei ole ajettu 200 tuhatta kilsaa.
Omassa tutkin tarkasti reilu 6 vuotta vanhaa hihnaa,niin ei oikeasti uutta häpeä.Goodyear on.Tosin kutoskoneesta.
Hammaspyörät,niinkuin Hammerdown kirjoittikin,epäilys?
Otsikko: Vs: 740 16V remmistä hampaat pois
Kirjoitti: 940 TURBO - 29.11.2020, 10:01:57
Hammaspyörät ovat silmämääräisesti hyväkuntoiset, ei toki uuttaavastaavat, mutta hyvät mielestäni.Huonommillakin on kasattu hyvin tuloksin.
Ehkä se on tämä Oulun-tauti joka tappoi remmin ennen aikojaan. Tällä seudulla remmit paukkuu ja venyy kuin Jenkki-purukumi :-\ Siitähän on ollut juttua valtakunnan tasolla, syitä on etsitty,ja epäilyjä heitetty milloin mihinkin mutta mitään varmaa syytä ei ole löytynyt. Muistuu mieleeni Vw transportterit, joihin vaihdettiin remmejä jo 20 tkm kohdalla, eräästä meni poikki jo 14 tkm kohdalla :o  Täytyy vastaisuudessa vaihtaa remmi 2 vuoden välein ::) Omasta 2,5 TDI koneesta meni pumpun remmiistä hampaat tammikuussa, remmillä oli ajettu siihen mennessä 29 tkm :'(