Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: dfan - 26.11.2020, 15:48:50
-
auto seisoi viikon ärjänteellä ja käynnistäessä kuulosti diisseliltä kyseisen herjan kera.
tikussa oli öljyä eikä vuotojakaan näkyny maassa saati konehuoneessa. öljyt vaihdettu kesällä
öljypumppu paskana? kanava tai sihti tukossa? jokin paikka jäässä? :tickedoff:
näitä automaatteja ei vissiin saa oikein hinaillakkaan? pari sataa metriä olis lämpimään talliin sulattelemaan
-
Voi hinata ihan huoletta tuollaisen matkan.
Ohje oli muistaakseni tyylin että max 40-60km/h ja 15min kerrallaan sai hinata
-
Öljysihtejä näissä on mennyt paljon ainakin tukkoon, jos on ajeltu reippaasti yli 20 000km huoltoväleillä.
-
Öljysihtejä näissä on mennyt paljon ainakin tukkoon, jos on ajeltu reippaasti yli 20 000km huoltoväleillä.
Ja mennyt vaikka olisi ajettu alle 20tkm välein.
Voi riittää pelkkä sihdin ja öljypohjan huolellinen putsaus. Katsottava onko sihti on imeytynyt ylös. Jos on, niin koetettava ronkkia se takaisin suoraksi tai laitettava toinen imuputki. Huonolla tuurilla öljynpaine on ollut alhaalla pidempään ja laakerit sekä kampiakseli on entiset. Öljynsuodattimen irrottamalla näkee jo onko laakerimetallia.
-
tuli lueskeltua asiaa ja tuohonha ilmeisesti saa sitä päivitettyä imuputkea missä ei imase sihtiä läjään, lienee syytä vaihella samalla kertaa. josko tuosta nyt enää kalua saa
-
unohtu mainita että tämähä on vielä kaiken lisäksi neliveto :buck2: saako pelkät virrat päällä laatikkoa mitenkään vapaalle että saisi lavetille nostettua?
-
Virrat päälle, painaa jarrua ja laittaa N:lle.
-
hommahan ratkesi että öljypohjassa oli vähä enemmänki vettä ja se oli umpijäässä :-X sulattelun, putsauksen ja uusien öljyjen kera hörähti henkiin
-
Miten sinne niin paljon oli päässyt kun kesällä öljyt vaihdettu ???
-
Haiskahtaa siltä että huohotus ei toimi kunnolla jos kerää vettä reilummin. Omassa 2.5T meni 150tkm kohdalla huohotus tukkoon, jäätyi pakkasella koska oli niin paljon kosteutta ja karstaa. Oli plussakeleillä tekohengittänyt vielä jotenkuten ja keräillyt "vähän" kondensiota öljytilaan. Öljytila pestiin ja meni huohotusvermeet uusiksi.
-
kumihanskatesti ei ainakaa anna viitettä huohotusviasta. Imee hyvi nii kylmänä kuin lämpimänäkin. Voiko tähän luottaa :idiot2:
-
kumihanskatesti ei ainakaa anna viitettä huohotusviasta. Imee hyvi nii kylmänä kuin lämpimänäkin. Voiko tähän luottaa :idiot2:
Hei
Mitä se tekee kun ottaa öljytikun pois käydessä kun öljykorkki on kiinni
puhaltaako vai imeekö ?
-
kumihanskatesti ei ainakaa anna viitettä huohotusviasta. Imee hyvi nii kylmänä kuin lämpimänäkin. Voiko tähän luottaa :idiot2:
Voi luottaa.
-
kumihanskatesti ei ainakaa anna viitettä huohotusviasta. Imee hyvi nii kylmänä kuin lämpimänäkin. Voiko tähän luottaa :idiot2:
Mä luotin. Kunnes alle kuukausi hanskatestistä puff. Kokeiltiin miten se öljy sieltä oikein tulee putkesta ulos. Yleensä en huomiota saa mutta silloin sain. Tein savuverhon. Onneksi ei stefoja pullautellut ulos.
-
Oliko silloin jäätymisestä kysymys?
-
Pakkanen viimeisteli tukoksen. Huohotin oli jo ihan karstassa ja ilmeisesti oli sen verran ilmaa päästänyt läpi että toimi vielä joten kuten. Jaksoi tosiaan hanskankin imaista kasaan. Eka kunnon pakkaspäivä niin seassa ollut kosteus jäädytti lopullisesti systeemin umpeen. Huohotinpönttö kun oli kädessä niin ihmeteltiin asentajan kanssa että eihän sen olisi pitänyt toimia enää aikoihin. Meisselilläkään kunnolla saanut lyötyä letkunreiästä sisään.
-
Nyt näyttää syövän myös öljyä. Pitää alkuviikosta vetää konehuone atomeiksi ja vaihtaa huohotinvermeet :nohnoh
-
valitettavasti ajankohtainen aihe minulle... 2.5t sytytellyt kannun kuvaa ja valittanut öljynpaineista.. toiveissa olisi että selviäisin tuolla sihdin puhdistamisella.. en ole nyt uskaltanut ajella kun talliin ja ajatuksena olisi alkaa tuohon operaatioon.. kysymyksiä sen verran, että sopiiko öljypohja tulemaan alas ja onko jotain muita tärkeitä seikkoja katsoa, kun että sihti on kunnolla paikallaan kun sen puhdistaa. huohottimen tsekkasin ensimmäisenä.. jos jollain räjäytyskuvaa millanen se putki on niin olisin siitäkin kiitollinen. öljypohjassa ei ilmeisesti ole varsinaista tiivistettä? ajattelin massalla tiivistää kunhan olen senkin puhdistanut. käy muuten hyvin eikä mitään epänormaalia käytöksessä eikä ole jäänyt palamaan starttien jälkeen sen mitä uskaltanut kokeilla.
-
Uudet o-renkaat hommaisin sinne ja tiivistys kunnon aineella niinkuin yläkerrassakin.
Kato että o- renkaat pysyy paikoillaan kun lykkäät öljypohjan paikalleen!
https://youtu.be/aotKR1d7qys
-
Kiitos avusta laatikkovika,tuli tehtyä, ei kovin iso homma loppuunsa..Ei kovin likainenkaan ollut tai varsinkaan tukossa mutta tulipahan puhdistettua kuitenkin....Turhauttavin osuus pintojen puhdistus ;D