Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Merlin - 28.11.2020, 13:57:33

Otsikko: S80 2.5T 2007 moottorinhäiriövalo
Kirjoitti: Merlin - 28.11.2020, 13:57:33
Nyt on niin mystinen vika, ettei kukaan ole vielä keksinyt mikä vaivaa.

Eli auto sytyttää moottorinhäiriövalon ja antaa seuraavat vikakoodit:

P0445 haihtumispäästöjen valvontajärjestelmän säätöventtiili oikosulku

P0031 HO2S Lämmitin piiri Alhainen (Tallennus 1 Sensori 1)

P0036 HO2S Lämmitin piiri (Tallennus 1 Sensori 2)


Myöhemmin tulee vielä nämä kaksi lisää:

P0030 HO2S Lämmitin piiri (Tallennus 1 Sensori 1)

P0443 Haihtumispäästöjen valvontajärjestelmän säätöventtiili.

Mitään muita herjoja ei mittaristossa ole. Autoa voi käynnistellä paikallaan vaikka maailman tappiin asti, mutta heti kun lähtee liikkeelle palaa 15 ampeerinen sulake, minkä takana on molemmat lambdat sekä EVAP-venttiili.
Kaikki nämä kolme osaa on uusittu ja edelleen tulee vika päälle. Johtosarjaakin on tutkittu, sekä lambdojen ja EVAPin johtoja, muttei silmämääräisesti mitään vikaa tai syytä tähän ei ole löydetty. Onko ideoita?
Otsikko: Vs: S80 2.5T 2007 moottorinhäiriövalo
Kirjoitti: hessu80 - 28.11.2020, 20:15:57
Mahtaakohan bensakoneessa olla sama vikapaikka kuin dieseleissä, että johtosarja menee puhki akkukotelon alapuolelta. Voisi olla lisäksi moottorin kannatinkumit sen verran väsähtäneet, että tekee oikkarin vasta, kun kone heilahtaa liikkeellelähdön yhteydessä.
Otsikko: Vs: S80 2.5T 2007 moottorinhäiriövalo
Kirjoitti: Merlin - 29.11.2020, 00:45:27
Ei ole johtosarja, menee eri tavalla kuin dieselissä, eli ei pääse ottamaan akkukoteloon kiinni.

Autolla on ajettu vasta 143 000 kilometriä. Tukikumit kaikki on ehjiä.
Otsikko: Vs: S80 2.5T 2007 moottorinhäiriövalo
Kirjoitti: hespa - 29.11.2020, 08:20:03
Johtosarjassa silti vika.