Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 02.12.2020, 15:34:42
-
Niin, onko porukalla kokemuksia suomalaisista liikkeistä ostetuista an liittimistä ja letkuista.
Tarvis tehdä polttoainelinjat ja nyt aluksi öljynpaluulinja.
Olen katellut kkd:ltä ja autoracingilta.
Kkd:llä on vähän halvempia, mutta niiden letku ei kestä kuin 100astetta, joten ainakin öljynpaluun suhteen olisi ilmeisesti viisasta hankkia letkua joka kestää ainakin sen 150 astettä, niin kuin autoracingin metallipunosletku.
Mutta onko kenelläkään kokemuksia liittimien laadusta, että jääkö vuotamaan kuinka helposti?
Ja mistä muualta noita kannattaisi katella, ebayt, alibabat ja wishit suljen suosiolla pois!
-
Autoracing ja teflonia. Finjectoriltakin saa.
-
Joo, bensapuoli tulee enimmäkseen eloksoidusta alumiiniputkesta ja an liittimistä niihin, mutta Öljynpaluun puolelle ei löydy autoracingilta muuta kuin teräspunosletkua, kumisisuksella, an12 koossa, riittääkö 150c lämmönkesto, luulisi riittävän, koska ahtimelta öljy tulee ulos käytännössä vaahtona.
Holset vaatii sen an12 kokoisen paluuöljyletkun.
Taidan ottaa noita autoracingin osia, koska ovat ns. merkkituotteita, muualla ei juuri merkkejä mainita.
-
Joo, bensapuoli tulee enimmäkseen eloksoidusta alumiiniputkesta ja an liittimistä niihin, mutta Öljynpaluun puolelle ei löydy autoracingilta muuta kuin teräspunosletkua, kumisisuksella, an12 koossa, riittääkö 150c lämmönkesto, luulisi riittävän, koska ahtimelta öljy tulee ulos käytännössä vaahtona.
Holset vaatii sen an12 kokoisen paluuöljyletkun.
Taidan ottaa noita autoracingin osia, koska ovat ns. merkkituotteita, muualla ei juuri merkkejä mainita.
Ei niissäkään mitään merkkiä ole, mutta mitä sekottelin noita ja aeroflown liittimiä niin aeroflow oli surkeampi laatuisempi. Molemmissa made in china merkinnät pusseissa.
Laittaisin teflon an12, kumiletkut on aivan perseestä.
-
Autoracingilta ei vaan löydy kuin an10 kokoon asti ptfe letkua...
Ainakaan minä en löytänyt...
Kl-racingilta löytyi ptfe letkua an12 koossa, mutta mikä liene lämmönkesto.
-
Autoracingilta ei vaan löydy kuin an10 kokoon asti ptfe letkua...
Ainakaan minä en löytänyt...
Kl-racingilta löytyi ptfe letkua an12 koossa, mutta mikä liene lämmönkesto.
KKD löytyy?
PTFE kestää pirusti enemmän kun kuminen, eiköhän senkin tarkan tiedon saa jos välttämättä tarttee tästäkin asiasta "internet virittää".
-
Miten niin "internet virittää", onhan se nyt vaan niin että sen letkun tulee kestää se lämpö mikä ahtimelta öljyn mukana tulee...
Normaalistihan öljy on suurinpirtein sata-asteista, ehkä vähän alle, mutta miten se lienee lämpeää samalla kun jäähdyttää ahdinta.
Juu, speedingin ptfe letkussa on 250 asteen rajoitus, että eiköhän se riitä...
-
Ahtimen öljynpaluussa ehkä suuremmat haasteet lämmön kestolle tuo se ulkopuolelta tuleva kuumuus (riippuu toki sarjasta, ahtimen sijainnista jne), jolloinka ehkä kannattaa harkita Pyrojacketia tai vastaavaa.
Ja oma kokemus noissa teflonisissa AN letkuissa/liittimissä on kumisiin verrattuna se että teflonisia asentaa paljon mieluummin.
-
Suunnittelin ihan samaa, eli joku lämpösuoja paluuputken päälle...
Turbohuppu tulee, samoin kuin käärin dp:n ja pyrin käärimään myös pakosarjan sillä lämpöeristysnauhalla...
-
Mie väänsin hydrauliputkesta ft lohkon vakio paluu paikkaan putken o-rengas tiiviisteellä ja ei vuoda :)voi heittää suoja sukat roskiin
-
Mulla on b21a kone, r-sport öljypohjalla, hitsaan siihen öljypohjan lähtöön/tuloon an12 nipan.