Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 96595 - 03.12.2020, 18:58:44
-
Kytkimen vaihdon jälkeen, virallisella sinisellä dealerillä omamekaanikolla tehtynä, kaikki 5 eteen menee kuin unelma, mutta pakki ei. Rattaat vaan alkaa rutisemalla huutamaan , päälle menee kerran 15-20 yrityksestä ja silloinkin täytyy keppiä pitää käsin takana, ettei pomppaa pesästä, varsinkaan jos yhtään yrität keventämällä/luistattamalla parkkiksella käyttää pakkia.
1995 960:llä taulussa 305tkm, ja kytkimen vaihdon jälkeen ajettu n.2-3tkm. Kytkimen vapaaliike just oikein. Auto oli omamekaanikolla eilen ja totesi vain vian olevan laatikossa. Voiko vika olla virheelisesti asennetussa Motonetistä hankitussa Sachsin kytkimessä, vai tuliko jokin laatikon kuluneisuusongelma esiin uuden kytkimen asennuksen jälkeen?
-
Asennus/irrotusvaiheessa saanut pienen tällin vaihteensiirtäjähärdelliin, veikkaan ma. Ei ole kytkimessä vika jos muut vaihteet pelaa hyvin, ja kyllä todella suurella todennäköisyydellä liittyy kytkinremppaan. Helposti purattaa askin että näkee mitä siitä on menny...
-
Eli täytyy sitten vaan otattaa(itellä ei oo mahdollisuutta eikä suoraan sanoen osaamista noissa laatikkohommissa), vaikka kaikki mahdollinen muu huoltohomma oon yrittänyt Volvoihini tehä. Kiitos vastaajalle!
-
Onko vitosvaihde päällä ajaessa kepissä "väljää" pituussuunnassa? Kokeile kevyesti keppiä heilutellen samalla kun on veto päällä eli vaihde ei pääse vapaalle. Ja tee sama testi vaikka nelosella, noin vertailuna. Jos on selkeästi enempi välystä vitosella, niin homma on selkeä, vitos/r vaihteiden siirtäjähaarukasta on muoviset kosketinholkit kytkentärattaalle poistunut/halkeamassa. Ei kuulosta pahalta vialta korjata, mutta on jonninverran työläs kun purattaa askin irti ja osiksi.
-
Onko vitosvaihde päällä ajaessa kepissä "väljää" pituussuunnassa? Kokeile kevyesti keppiä heilutellen samalla kun on veto päällä eli vaihde ei pääse vapaalle. Ja tee sama testi vaikka nelosella, noin vertailuna. Jos on selkeästi enempi välystä vitosella, niin homma on selkeä, vitos/r vaihteiden siirtäjähaarukasta on muoviset kosketinholkit kytkentärattaalle poistunut/halkeamassa. Ei kuulosta pahalta vialta korjata, mutta on jonninverran työläs kun purattaa askin irti ja osiksi.
Oma veikkaus menis myös tälle, tuskin on sieltä gulassi-levyltäkäään päässyt pomppaamaan siirtäjää käyttävä "tanko" pois.
Saiskohan noita muoveja jostain uusia ??? Itse täyttöhitsasin ja hioin yhdestä vara-askista 3. ja 4. vaihteen siirtäjähaarukan kun oli muovit silppuna öljyjen seassa.
-
Saan kohta ton '95 960:ni pois nokkaremmin vaihdosta ja kokeillaan nyt heti mitä poika sanoo, kun vien sen tien päälle.