Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: PetriN - 10.12.2020, 07:18:41

Otsikko: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: PetriN - 10.12.2020, 07:18:41

Onko B200F ja B230F sylinterikannet täysin samoja valuja?
Jos laitetaan B200F:n kansi B230F:een, niin muuttuuko mikään mekaanisesti?
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: Kankikari - 10.12.2020, 07:52:21
Samoja ovat. 530 / 531 loppunumeroiset kannet vesikanavissa erot muttei muuten mekaanista eroa
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: Slerbahuuli - 10.12.2020, 11:31:45
On 530 ja 531 kansissa muutakin eroa kuin vesikanavat.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Head/cylinder_head_531_530.htm
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: PetriN - 10.12.2020, 14:04:25
No juu,.. tuosa kun puhuttiin vain 2.3 litraisen kansista. Onko erikseen 2.0 ja 2.3 kansia ?
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: Juho_ - 10.12.2020, 14:05:41
Ei ole eroja 2.0 vs 2.3l tai erikseen 2 litraselle tehtyjä paitsi b204ft(?) on asia erikseen eli 16v 2 litranen.. ja b234 toki
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: Jambo - 10.12.2020, 15:01:06
Tosiaan 16 venttiilissä on eri kansi B204 kuin B234 päällä.
8 venttiilisten kannet on litroista riippumatta samat mikäli ovat samaa "numeroa". Toki on sitten esim. 530 kantta EGR-reijillä ja ilman. Sitten on kansia mitä on saanut K-jetin suuttimien paikoilla ja ilman.

Siitä en osaa nyt varmaksi sanoa sopiiko 740:ssä ollut B230K moottorin 631-kansi 2 litraisen porauksen päälle (ei oteta nyt puristussuhteita taikka mäntiä huomioon)  ???
Uskoisin että sopii, mutta en ole ihan varma. Tässähän siis palotiloja ei ole kannessa vaan männissä ja venttilitkin taisi olla erikokoiset kuin muissa 8v kansissa?
Otsikko: Vs: Sylinterikansi B200F vs B230F
Kirjoitti: PetriN - 10.12.2020, 17:26:12
Kiitos, asia selvä.