Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: MieVaan91 - 11.12.2020, 02:11:24
-
Hei kaikki,
Tässä Volvo-mietteitä tullut pyöriteltyä ja ruvennut myös mietityttämään nuo isommalla dieselillä ja automaatilla olevat S80 (ja mahdollisesti V70) mallit. Tuollaisissa on välillä hyvinkin isoja kilometrejä. Millaisia kokemuksia noiden kanssa on kun mittarissa on yli 500tkm, jopa 700tkm? Uskaltaako sellaista hommata päivittäiseen ajoon jos tuollainen auto hyvin huollettu? Onko niin sanotusti terveet kilometrit jo ajettu?
Tämä ei ole AWD osio, mutta jos siitäkin puolesta on jotain kokemusta kestävyyden ja mahdollisten ongelmien suhteen niin toki ne kiinnostavat myös. Neliveto ei sinänsä ole erityisen välttämätön.
-
No onhan se lähtöjään eri asetelma jos verrataan 500tkm ajettua hyvin huollettua yksilöä ja sitten ei niin hyvin huollettua. D5 vielä uskaltaisi ostaa kun on vielä 5 cyl kone. Uusia VEA koneita laitetaan vaihtoon jo hyvin maltillisilla kilometreillä öljyn syönnin takia, mutta niitä ei sitten saakaan D5 ::)
-
Tässä Volvo-mietteitä tullut pyöriteltyä ja ruvennut myös mietityttämään nuo isommalla dieselillä ja automaatilla olevat S80 (ja mahdollisesti V70) mallit. Tuollaisissa on välillä hyvinkin isoja kilometrejä. Millaisia kokemuksia noiden kanssa on kun mittarissa on yli 500tkm, jopa 700tkm? Uskaltaako sellaista hommata päivittäiseen ajoon jos tuollainen auto hyvin huollettu? Onko niin sanotusti terveet kilometrit jo ajettu?
Tämä ei ole AWD osio, mutta jos siitäkin puolesta on jotain kokemusta kestävyyden ja mahdollisten ongelmien suhteen niin toki ne kiinnostavat myös. Neliveto ei sinänsä ole erityisen välttämätön.
Osat kestävät niin automaattivaihteiston kuin nelivedonkin osalta kilometrejä, kun huollot ja öljynvaihdot on hoidettu järjellisin väliajoin. Jos pitäisi valita 500 megametriä ajettu, jossa vaihteistoöljyt ja nelivedon öljyt on vaihdettu 60-80 megametrin välein, tai 300 megametriä ajettu, jossa vaihteiston ja nelivedon öljyjä ei ole vaihdettu kertaakaan, valitsisin koska tahansa sen enemmän ajetun, mutta paremmin huolletun.
-
Kannattaa lähteä koe ajolle kaverin kanssa joka tuntee ko automallin etenkin automaatin.