Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Törsäke - 15.12.2020, 21:34:53
-
Potilas on 940 farkku B230FK+AW71L+G80(ehkä)
Ryskyttäen humppaa välillä tyhjäkäyntiä, silloin vastaa joskus röpöttäen kaasuun, aivan kuin yksi pytty ei olisi pelissä mukana. Savuttaa tummaa tyhjäkäynnillä ja haisee selvästi paksulle, putkikin on nokinen. Vetoja on, polttoaineen kulutus on ollut viime tankkauksen jälkeen aivan hirveä, 360 km menty ja viisari näyttää melkein tyhjää. Erehdyin tankkaamaan 95 E10, voiko olla noin dramaattinen vaikutus kulutukseen?
Suutin jumissa? Virranjakajan kansi+ pyörijä uusia, humppaa edelleen.
-
Ilmamassamittari, lambda-anturi, vuotava bensanpaineensäädin, jne. Toimiiko paremmin ilmamassamittarin johto irti? Lambda-anturin signaali on helppo mitata.
Sillä ei ole vaikutusta ajaako 95 vai 98:lla.
-
Lambdavialta kuulostaa. Kokeiles miten käyttäytyy lambdan piuha irti.
-
Kokeilin tosiaan käyttää lambdan pistokkeen irti, humppaaminen tuntui rauhoittuvan, joten pistin lambdan tilaukseen. Toki kone oli lämmin, jolloin yleensä humppaa vähemmän, mutta vaikutusta sillä oli. Turbon ja pakosarjan välinen tiiviste vuotaa myös, joten tilasin senkin. Bosch yleismallin lambda maksoi paikallisessa varaosaliikkeessä 80e, kun taas autodocin hinta täysin samalle osalle oli 40e :o Ilmeisesti tuo Boschilainen on alkuperäistä vastaava, liittimen joutuu vain käyttämään uudelleen?