Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvocars97 - 19.12.2020, 20:57:58
-
V50 drive 2010 alkanut muutaman kerran nyt tekemään dpf regenerointeja mielestäni tiheään tahtiin (n. 200-300km välein). Autolla ajettu 142500km ja huoltokirjan mukaan dpf vaihto tehty 100tkm tienoilla merkkiliikkeessä mutta eolys nesteen täyttämisestä ei tietoa (eikä muistaakseni merkkiliikkeelläkään merkintää siitä kun viimeksi kysyin). Voiko edes olla mahdollista että dpf vaihdetaan mutta ei täytetä eolys säiliötä? Kuulostaa jotenkin oudolle jos näin on.
Noh moottoriöljyt ja Egr venttiili on vaihdettu kesällä n. 10tkm sitten. Myöskin dpf paine-ero anturi vaihdettiin kesällä kun kaverin koodinlukija heitti herjat siitä kun autosta oli tehot kateissa mikä taas johtuikin viallisesta ilmamassamittarista. Siinä samalla se egr venttiili vaihdettiin myös.
Öljymäärä ei mielestäni ole lisääntynyt ainakaan vielä mutta ajattelin tässä lähiaikoina tehä väliöljynvaihdon ihan muuten vaan.
Olen ajanut pääsääntöisesti pitempää matkaa ja n. 60-80km/h. Mikä tuon regeneroinnin saa aikaiseksi? Täytyy seurailla vähän kuinka tiheästi tuo alkaa noita polttoja tekemään!
Niin ja auto toimii oikein hyvin ja kulutus on pysynyt maltillisena kyllä
-
Jos kone työntää tavallista enemmän sauhua, myös pönttö nokeentuu tavallista nopeammin.
Periaatteessa jos siellä on hieman liikaa näyttävä immu, se vääntää seosta rikkaalle joka aiheuttaa sitä nokea.
-
Kiitos, miten tuo olisi korjattavissa? Päivityksellä?
-
Kiitos, miten tuo olisi korjattavissa? Päivityksellä?
No se pitäisi tutkia antaako se immu oikeita arvoja. Ei sitä nyt ole järkeä vaan uuteenkaan vaihtaa, jos siitä ei ole varmaa tietoa.
Tuo on siis potentiaalinen ongelmapaikka jos se on juuri vaihdettu, ja sen jälkeen alkanut tuo aktiivinen regenerointi. Voihan siellä tietysti olla muitakin vikapaikkoja. Nuo ilmamassamittarit ovat sellaisia tuotteita, ettei olisi mitenkään ihan ennenkuulumatonta että halpa tarvikeimmu ei toimisi oikein.
-
Imm vaihdettu alkuperäiseen volvolla. Jooh ei satu olemaan minkään sortin testereitä itsellä mut toki voisin sijoittaa esim icarsoft vol 2 ihan muutenkin jos joskus jotain tulee autoon. Ilmeisesti ihan kelpo lukija Volvoihin?
-
No, jos on orkkisosa, niin todennäköisyys sen viallisuuteen on aika pieni, vaikka tietysti mahdollinen.
Nuo hiukkassuodattimet on vaan sellainen osa joka kuulemma usein "hajoaa", vaikka periaatteessa sen pitäisi olla ikuinen... Okei, no tietysti jokin puhkiruostuminen on mahdollinen, mutta sen teknisen toiminnan kannalta se ei varsinaisesti kulu - tai ei ainakaan jos se on alunperinkin viitsitty rakentaa niin että se toimii oikein.
Ongelma on se että kaikki mitä moottorista tulee ulos menee tuon suodattimen läpi, ja jos moottori ei toimi oikein, tuo suodatin saa sen kaiken moottorista tulevan ylimääräisen paskan sisäänsä, eikä sitä tietysti ole siihen suunniteltu.
-
Joop. Kiitoksia infosta, täytyy seurailla tilannetta. Dpf poistoon ja ohjelmointiin en ajatellut ryhtyä tuon auton kanssa ainakaan
-
Joop. Kiitoksia infosta, täytyy seurailla tilannetta. Dpf poistoon ja ohjelmointiin en ajatellut ryhtyä tuon auton kanssa ainakaan
Sit kannattaa vaihtaa autoa niin tietää että pääsee aa:sta b:eehen. 8)
-
Jos pääsisi edes 200tkm asti ilman valtavia korjauksia.
-
Mistä sen edes tietää koska tuo regenerointi on meneillään? Mä en ainakaan huomaa mitään. Reilun puolivuotta ajanut noin 120km/ arkipäivä.
-
Polton ollessa käynnissä kulutus on koholla, huomaa erityisesti kun pysähtyy autolla vaikka valoihin. Tai kun valuttaa vapaalla jolloin normaalisti menisi nollaan, mutta pysyykin kulutus päällä. Jos astuu autosta ulos, haistaa palaneen käryn, kuin kumia grillattaisiin.
-
Ja pieni dieselin käry voi tulla kabiiniin mikä menee ohi kun regenerointi on loppunut. Ja jos sammutat auton kun regenerointi on käynnissä niin flekti jää pyörimään vähäksi aikaa.