Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volotes - 14.11.2011, 19:33:01
-
Mikähän mättää kun ei öljy tunnu kiertävän jäähdyttäjän kautta?
Olen perehtynyt asiaan sen verran että, kenno oli irti ja sammutinjohto irti startaten testasin että tuleeko letkusta öljyä ja tulihan sitä edestä katsottuna oikeasta letkusta. Seuraavaksi ruuvasin kennon toisesta päästä kiinni kompressoriin, käynnistin kompuran ja hyvin virtas ilma läpi, eli ei oo tukkoja. Sitten irrotin vasemman letkun suodattimen jalasta ja siinä reiässä oli öljyä joka ei valunut sinne sisälle. Mikä piru sielä vastassa on? Joku sihti vai venttiili vai?
Rautalanka meni jostain kohtaa vähän syvemmälle muttei paljo.
Ja tosiaan, kenno ei lämpiä yhtään vaikka moottori on täysin kuuma.
-
Kokeiles letkuja vaikkapa 20km maantielenkin jälkeen? Siellä jalassa tietääkseni on termostaatti, joka ohjaa tuota kiertoa jäähylle vain tarpeen mukaan. En kyllä tiedä, onko kaikissa tuota termaria, viittaisi että on ::)
-
Ei kai se esim -40 asteen pakkasella tuo öljyn jäähdytys kovin älykästa ole ;D. Veikkaisin että Volvolla on tuotakin (ehkä? ;)) ajateltu ja asennettu termostaatti. On tietysti mahdolista että joku on tympiintynyt talvella ja "pannut kierron tukkoon". Asentajiakin on moni "asentaja" ;D.
-
Sillähän niitä kannentiivisteitä sitte menee kun ei öljyt jäähdy
-
Sillähän niitä kannentiivisteitä sitte menee kun ei öljyt jäähdy
Eipä mahda öljynlämpö paljo kansipahvia kiinnostaa.
-
Yleensä tuo termarin avautumislämpö on siellä 95 asteen tietämillä, että ei ihan pikkuajolla...