Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: APTELE - 05.01.2021, 13:21:42
-
Jarruvikaa ilmoitaa näyttö ja kaikki varoitusvalot syttyy, jopa öljyvalo, nopus ja kierroslukumittari ei toimi eikä lämpömittari vian tullessa, käy huonosti, pomppii eteenpäin. joskus menee ohi kun sammuttaa, joskus ei edes käynnisty. Motomaatin tuloste sanoo jarru ABS yhteyshäiriö katkonainen, Mark20.
4 päästö vikaa: lambdatunnistin;Ho2S-lämmityslaitteen virtapiiri lohko1 tunnistin 1 ja lohko 1 tunnistin 2; happitunnistimen virtapiiri ei havaittua aktiivisuutta lohko1 tunnistin 1
CEM ; 6c48 signaali virheellinen jatkuvaCAN ja ECU tietoliikennevika jatkuva
Kylmänä auto toimii hyvin ja lähtee pihasta ongelmitta mutta takaisin kotiin pääsy on aina arvoitus. :idiot2:
-
Voi olla esim. että abs-boksi sekoilee ja meinaa kaataa väylän lämmettyään. Väylän kautta on kaikki sitten yhteydessä ja pimeänä kun viestintä pätkii. Itse varmaan ottaisin abs-boksin irti ja katsoisin miten vaikuttaa.
-
Siis voiko yrittää käynnistää tai ajaa ilman abs boxia?
-
Näin väittäisin varovaisuutta noudattaen, abs-sulakkeen voi myös ottaa pois. Jotenkin sitä vikaa pitää rajata. Voi myös tyhjäkäynnillä kokeilla hiustenkuivaajalla lämmittää cem-yksikköä ratin alla
-
Kostealla ja lämpimällä loskakelillä ongelma ilmenee ja kuivall pakkassäällä tas ei.
-
ilman abs sulakkeita ajelin tänään 15km meni hyvin sitten alkoi kaikki aloituksessa kerrotut viat. illalla ei kun kokeilin niin mikään valo ei syty eikä käynnisty. olisko joku noista vioista joka estää ajamisen kokonaan. hälytin on autosta popistettu siten että vain sireeni ei toimi eli sekin voi laittaa ajon eston tosin pitäisi vilkut sitten toimia.
-
Valot on cemmin takana, ecu ja cem molemmat pystyvät estämään startin. Cem ehkä sitten pääepäilty?
-
Voiko ton cem irrottaa ja viedäö korjattavaksi tai vaihtaa varaosa-autosta vai pitääkö koko kosla hninata korjaamolle?
varmaan tyhmä kysymys
-
Jos auto liikkuu ja epäilee cemmiä, voi varovasti ajaa korjaamolle toki jos uskaltaa. Kyllähän tuota vähän kannattaisi diagnosoida lisää ennenkuin liikaa vaihtaa sokkona osia. Jos cemmissä on kylmäjuotoksia tai risoja releitä sen saa korjattua ja toinen vaihtoehto on hommata ehjä cem ja kloonauttaa oman auton ohjelmisto siihen. Cemmistä voi silmin joskus havaita esim. veden aiheuttamia ongelmia kun sen purkaa esiin. En tainnut tässä topicissa vielä sanoa että jos ongelmat tulee lämpimänä, niin voisi auto tyhjäkäynnillä koettaa lämmittää cemmiä hiustenkuivaajalla. Jos tämä saa viat esiin on vika siinä kohtaa mitä kuumennettiin. EDIT: sanoinpa sittenkin jo, no nyt on 2. kerta.