Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Makkiver - 15.11.2011, 15:46:44

Otsikko: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 15.11.2011, 15:46:44
Noniin pienen (joku 3-4 vuotta) tauon jälkeen vois taas koittaa saada projektia vähän eteenpäin.

Ei ois enää ku työkaluista ja tekemisestä kiinni tää juttu. Ja totta kai jotain pikkuosaa joutuu viellä hommaamaan, mutta pääasiassa kaikki on jo samassa tallissa ei tarttis ku yhdistää auto ja osat ;D

Eli lähtökohta ois 160tkm. Ajettu aivan vakio 3satku http://smg.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/?action=view&current=Kuva0051.jpg

Ja tallissa lojuvat osat

B23A

530 isolla pakoventtiilillä

HX 40

MDS

Getrac

Typ 210 lukko.

ja tietenkin perus setit useampaan hevosvoimaan eli bensapumppu, suuttimet, cooleri jne.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 15.11.2011, 15:49:54
Aloitetaankin heti kysymyksellä turvatankista.

Onko joku keksinyt pätevän keinon naittaa alkuperäisen tankkausputken vaikka JAZ:in turvatankkiin?

Ja kai tollasen voi takaluukkuun laittaa vaikka ei erillinen tila olekkaan?
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: mettis - 15.11.2011, 18:02:52
Aloitetaankin heti kysymyksellä turvatankista.

Onko joku keksinyt pätevän keinon naittaa alkuperäisen tankkausputken vaikka JAZ:in turvatankkiin?

Ja kai tollasen voi takaluukkuun laittaa vaikka ei erillinen tila olekkaan?

ei ainakaan kolmiovisen sierran takaluukkuun saanut laittaa..olis pitänyt tehdä kotelo päälle >:(
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 15.11.2011, 21:09:12
ei ainakaan kolmiovisen sierran takaluukkuun saanut laittaa..olis pitänyt tehdä kotelo päälle >:(

Just meinasinkin että vähän sama juttu ku akun kanssa.
Unohdetaan turvatankki... Ei kai se vakio niin paljon tiellä oo.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Aukki - 15.11.2011, 21:14:42
Josko laitat 340:n tankin?
(et sä kummiskaan vararenkaalla takaloosterissa mitään tee)
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 15.11.2011, 21:54:26
Josko laitat 340:n tankin?
(et sä kummiskaan vararenkaalla takaloosterissa mitään tee)

Ei oo nytkään vararengasta.

Kummonen tankki niissä on?
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: NBM - 17.11.2011, 23:54:55
Rellukoneisissa 45l tankki on kontin alla ja vararengas konehuoneessa, 360 60l tankki takapenkin alla, kuten varmaan tiedätkin. Hommaa vaikka Alfamerin korjausopas niin selviää erot...  ;) Jos kerta laatikko tulee eteen ei alkup tankki ole tiellä ja kun se on kaksiosainen niin tuskin loiskuminenkaan on ongelma. Painonjakauman kannalta parempi alkup paikka kuin kontti.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 18.11.2011, 15:52:08
Rellukoneisissa 45l tankki on kontin alla ja vararengas konehuoneessa, 360 60l tankki takapenkin alla, kuten varmaan tiedätkin. Hommaa vaikka Alfamerin korjausopas niin selviää erot...  ;) Jos kerta laatikko tulee eteen ei alkup tankki ole tiellä ja kun se on kaksiosainen niin tuskin loiskuminenkaan on ongelma. Painonjakauman kannalta parempi alkup paikka kuin kontti.

Juu ei tankki laatikon tiellä ole sitten enää, mutta perään täytyy tehdä jonkin näkönen kehikko niin se vois olla parempi tehdä ku ois enemmän tilaa.
Katotaan nyt haittaako tuo vakio tankki?
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Half time - 18.11.2011, 18:48:28
Kyllä se sitten on kiva auto tuollainen turbo sika. Hauska auto ajaa varsinkin talvella.    ELK
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: AtAi - 18.11.2011, 19:00:24
Noniin pienen (joku 3-4 vuotta) tauon jälkeen vois taas koittaa saada projektia vähän eteenpäin.
Äläs ny liiottele, ei siitä oo ku 2,5 aikaa kun sen vanhan kopan hain pois jaloista, ja vissiin jotain oot sen jälkeenkin tehny  ;D
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 19.11.2011, 11:24:38
Äläs ny liiottele, ei siitä oo ku 2,5 aikaa kun sen vanhan kopan hain pois jaloista, ja vissiin jotain oot sen jälkeenkin tehny  ;D

Joo mut se oli ainaki puolivuotta koskemattomana ennen ku hait ;)
Sen jälkeenhän tätä projektia ei oo jatkettu.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 22.11.2011, 22:29:43
http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC11796.jpg

Jos kiinnostaa 160tkm. Ajettu B200E ni tässä olis yks kappale ylimääräisiä.
http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC11797.jpg
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 19.12.2011, 19:39:06
Voimansiirto kynitty pois. Pikaisten mittausten perusteella vetareita tarttis jatkaa... About 2cm lyhyempi tuo pemarin paketti ku volvon. Vai venyykö nivelet sen verran? Eihän se ole ku 0,5cm/nivel?
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 19.12.2011, 20:41:28
No kai tuokin pituusero eliminoituu 5cm madalluksella? Aika hyvin tuli valittua voimansiirto :) Viellä ku sais Atailta ne tumpit...
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: AtAi - 19.12.2011, 20:43:29
No kai tuokin pituusero eliminoituu 5cm madalluksella? Aika hyvin tuli valittua voimansiirto :) Viellä ku sais Atailta ne tumpit...
Setrikki on jo pohjallaan, vielä kun sais sen hylsyn viimeisteltyä paalikuntoon eli sisusta ja valot pois, niin saatais sianpää kipattua kylelleen. Tosin siellä on piha 10x niin pahaa savivelliä kun viimeks että melkeen tars tulla pakkanen. Muuten uppoo polvea myöten...  :idiot2:
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 20.12.2011, 11:10:55
Setrikki on jo pohjallaan, vielä kun sais sen hylsyn viimeisteltyä paalikuntoon eli sisusta ja valot pois, niin saatais sianpää kipattua kylelleen. Tosin siellä on piha 10x niin pahaa savivelliä kun viimeks että melkeen tars tulla pakkanen. Muuten uppoo polvea myöten...  :idiot2:

Joo mikäli sen sais kyljelleen niin pitäis olla ihan helppo homma irrotella ne :)
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 01.02.2012, 19:17:43
Koppa ainakin näyttää ihan hyvältä:)

http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10073.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10074.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10075.jpg

Ei ylläreitä lattiamattojen alla:) Ruostetta ei näkynyt täällä.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: olli - 02.02.2012, 07:23:24
Yllättävän hyvä.

Mielenkiintoinen projekti. Ei muuta kuin jaksamista läpivientiin.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 17.02.2012, 22:44:28
Miks näitten paskojen pitää olla erilaisia >:(
Nyt on tunneli leikattu ja kone paikalla mut laatikko ei sovi paikalleen ku rattiakselin nivel ottaa kiinni voi helv!
http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10076.jpg
Kuitenkin vanhassa 3satkussa laatikko mahtui olemaan hienosti ilman tuskaa?
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 17.02.2012, 22:46:54
Tosta saa aikalailla leikata tavaraa pois tosta kytkinvaijerin paikasta... Mahtaako edes vaijeria saada paikalleen?
Ei kai tässä auta ku ottaa kone taas pois ja leikata tilaa :(
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 27.02.2012, 13:13:19
Niin oisko vaijeri menny tässä mallissa tuon ongelmakohdan yläkautta?

(http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10077.jpg)

tommosena sopi paikalleen
(http://img.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/SDC10079.jpg)

Kytkin ainakin tuntuu taas toimivan :) Viellä hiukan tarttis tota pykälää veistää tosta vaijerinpaikan yläpuolelta että saa rattia käännettyä.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: sjs - 27.02.2012, 15:02:44
Kohta päästään vartille vetää kisat vierekkäin. :D

Kunhan saisin omaani korjattua ton perän laipan jne ni voisin vaikka tulla turkuun paineistamaan sitä. :P
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 28.02.2012, 10:33:03
Kohta päästään vartille vetää kisat vierekkäin. :D

Kunhan saisin omaani korjattua ton perän laipan jne ni voisin vaikka tulla turkuun paineistamaan sitä. :P

Joo hienoo olis jos kesällä pääsis edes vähän ulkoiluttamaan 3satkua.

Nyt ku on laatikko koneessa kiinni ni tarttis varmaan seuraavaks ruveta tekemään perämurikalle jonkun näköstä telinettä? Varmaan ensviikolla kokeilla onnee sen kanssa. Sit ku perä löytää paikkansa niin tietää mihin asentoon laatikon laittais.

Jos käyttäis kantta vähän superkoneistuksen pojilla raisiossa huomenna, ni saa senkin sit laittaa paikalleen.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: miksu01 - 16.05.2012, 20:36:47
Minkä niminen firma siellä raisiossa toimii?

Projektia seurataan mielenkiinnolla :)
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 26.05.2012, 15:15:37
Minkä niminen firma siellä raisiossa toimii?

Projektia seurataan mielenkiinnolla :)

superkoneistus...

nyt ollu vähän hiljasempaa ku on pitäny käyttis pemaria (hyi stna) laittaa. ja ompa tossa tommonen superturpo mercedes-projekti tässä välissä, et sais jonkun vehkeen ajoon jo kesäksi.
holsetti on nyt uhrattu mercedekseen joten täytyy keksiä uus turpo tohon volvoon.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 14.07.2012, 17:23:02
Mercedes alkaa olemaan kunnossa :) jotain tarttis tehdä viel ku on aika matala.. sit penkitys ja leimaus.
viteota http://smg.photobucket.com/albums/v605/Makkiver/?action=view&current=SDC10336.mp4
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: ImportTuning - 14.07.2012, 19:27:57
Ihan hyvinhä se nokileka kumia polttaa  ;D Onko merssu 606 pannulla?
Laitas tuo sianpää liikkeelle, ku ei niitä liikaa rakenneltuina täällä suomessa oo.
Tarviikko muute KL:stä osia tuohon merssuus....??
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: Makkiver - 15.07.2012, 21:06:06
Ihan hyvinhä se nokileka kumia polttaa  ;D Onko merssu 606 pannulla?
Laitas tuo sianpää liikkeelle, ku ei niitä liikaa rakenneltuina täällä suomessa oo.
Tarviikko muute KL:stä osia tuohon merssuus....??

605:lla motilla, sianpää on nyt ilman ahdinta... täytyy siihen sit hommata isompi :) varmaan enstalven heiniä se homma.
juu KL:stä tarttee suurimman osan osista ku ei paikalliset varaosaputkat myy oikein mitään... pakosarjan tiivistekin sieltä piti tilata.
Otsikko: Vs: 360 GLT
Kirjoitti: AtAi - 13.08.2013, 00:52:24
Mitäs tälle kuuluu?

Tuli vaan mieleen kun meinasin heinikossa kompastua siihen 360n taka-akseliin mistä sun piti napata ne vetarintumpit.