Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Ossi66 - 14.01.2021, 18:37:34
-
Pitäs löytää liitin, jolla saa kytkettyä jatkuvan virran 13-napaiseen vetokoukun pistorasiaan.
Autoni on XC70 my11 ja liitin sijoittuu takakontin sulakerasian sulakkeelle 4.
Mahtaako kaikkien sulakerasioiden liittimet olla samanlaisia?
Oikean liittimen numerosta olisin kiitollinen.
Edit:
(https://i.ibb.co/FJXtktN/Screenshot-20210114-190920.png) (https://ibb.co/FJXtktN)
Kuvan liitin 15/32, jota Wetterin järjestelmä ei tuntenut olleskaan.
Sulake on autossani kuvasta poiketen 11D/A4.
-
Riippuen vähän montako moduulia sulla on peräluukussa / varokkeen pidintä.
Jos 1 liitin paikka on F4 ja sulake paikkaan 4
Jos 3 liitin paikka paikka on F9 ja sulake paikkaan 9
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-430772-3/XC70(08-)/2011/all/all/default/XC70%20(08-)%202011%20Nordic (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-430772-3/XC70(08-)/2011/all/all/default/XC70%20(08-)%202011%20Nordic)
Tuossa oikea kaavio
(https://i.ibb.co/mcK13Rr/xc70-vetokoukku.jpg) (https://ibb.co/mcK13Rr)
-
Niin, 1 osainen rasia. Piuha sulakkeelle neljä ja 15A sulake.
Mutta kysymys oli, mikä on se liitintyyppi ja sen varaosanumero, millä se kytketään sulakerasian.
-
Ei kait siellä liitintyyppiä ole, johto kytketään siihen liittimeen
(https://i.ibb.co/Lv5jWLS/liitin.jpg) (https://ibb.co/Lv5jWLS)
-
Kiitos.
Tämähän pitää huomenna tarkastaa
-
Mistä hommasit 13 napaisen johtosarjan? Pitäisi itsekin päivittää tuo 7 napainen 13 napaiseen.
Koukkupajan tekemä koukku ja johtosarja. Täytyy selvittää tarviiko uusia koko järjestelmän vai riittääkö jos lisää johtoja
-
Mistä hommasit 13 napaisen johtosarjan? Pitäisi itsekin päivittää tuo 7 napainen 13 napaiseen.
Koukkupajan tekemä koukku ja johtosarja. Täytyy selvittää tarviiko uusia koko järjestelmän vai riittääkö jos lisää johtoja
Kärkkäisen varikolta 1.5m 13-napaista kaapelia (8x1.5mm²+5x2.5mm²) ja pistorasia alle 20eur yhteensä.
Wetteriltä pari liitinnastaa lisää tuohon liittimeen 3eur.
Butyylillä pistorasian tausta umpeen. Sitä karavaanarille on omassa varastossa ;)
(https://i.ibb.co/YDJbj6n/DSC-3887.jpg) (https://ibb.co/YDJbj6n)
Volvon 7-napaisessa trailerboksissa on kaikki toiminnot. takasumuvalo, peruutusvalo tai lataus valitaan 2-nastalle menevään johtoon liitinpaikan mukaan. Tässä oli ruottalaisen jäljiltä latauksessa kiinni. 6 boksille tulevaa saa siis Volvon sarjassa vanhasta 7-napaisesta ja 2 lisää tarvitaan.
Koukkupajan sarja ei liene yhtä helppo kuin tuo alkuperäinen.
Jos laittaa ite tuon oikean johdon uuteen pistorasiaan, kannattaa huomata laittaa kaapelin oikea pää pistorasialle. Silloin johdot menee suoraan oikeisiin paikkoihin ilman yhtään risteymää.
Keskimmäiset 4 katkaistava sopivasti lyhyemmiksi
(https://i.ibb.co/RP4yXbC/DSC-3876.jpg) (https://ibb.co/RP4yXbC)
-
Ei kait siellä liitintyyppiä ole, johto kytketään siihen liittimeen
(https://i.ibb.co/Lv5jWLS/liitin.jpg) (https://ibb.co/Lv5jWLS)
Noniin, nyt tutkittua tietoa.
Liitin on sellainen, jossa sulakkeen jalalle liitin päässä.
Tyhjä reikä paistaa rungossa.
(https://i.ibb.co/8MKjqnj/DSC-3889.jpg) (https://ibb.co/8MKjqnj)
Mutta katellaanpa tätä paremmalla lämmöllä, kun auto ei nyt mahu talliin. Yksikin lataus johto antaa vaunun akulle kyllä riittävästi virtaa enshätään