Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Joose - 14.01.2021, 22:25:30
-
Elikkäs tyhjäkäynti alkanut seilaamaan, pysyy hunosti käynnnissä välillä ja kerran sammunut kokonaan.
Herjaa vikakoodia P0116 (ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturia?)
Lämmöt laskee kokonaan tyhjäkäynnillä ja vedätyksessä.
Öljytikku oli pompannut ylös ja tikussa majoneesin näköistä mönjää. (Korkissa ei ollu tätä mönjää)
Epäilin aluksi, että nesteet menneet sekaisin mutta paisarissa ei merkkiäkää öljystä eikä jäähdytysneste ollut vähentynyt ollenkaan.
Osaisko joku viisampi sanoa että voiko tämä liittyä huohottimen jäätymisestä koska ilmeisesti termari ei myöskään toimi oikein kerta lämmöt ei nouse ja jos nousee niin tippuu saman tien vaiko jostain muusta?
Potilas Volvo S70 -99 2.4 20V.
-
Lämpötilan heittely voi johtua ihan vain rikkinäisestä anturista. Koodin mukaankin ilmoittaa anturin viasta. Termarissa tuskin on isompaa jos antaa normaalisti lämmintä sisälle.
Tikun nouseminen johtunee huohottimen jäätymisestä. Ei vaikuta lämpötilaan, mutta olisi syytä putsata kunnolla.
-
Lämpötilan heittely voi johtua ihan vain rikkinäisestä anturista. Koodin mukaankin ilmoittaa anturin viasta. Termarissa tuskin on isompaa jos antaa normaalisti lämmintä sisälle.
Tikun nouseminen johtunee huohottimen jäätymisestä. Ei vaikuta lämpötilaan, mutta olisi syytä putsata kunnolla.
Unohtu mainita että ei puhalla lämmintä sisälle.
-
Jos ei anna lämpöjäkään sisälle, niin sitten se voi olla termari kun ei toimi. Tosin jos on lämpötila-anturi sökö, niin sitten se voi olla syypää myös tuohon sisälämpöjen puutteeseeen - jos siis automaaginen ilmastointi sekoilee tuon vian takia.
Mähmä öljytikussa kertoo, että kampikammion tuuletus ei pelitä tarpeeksi. Tyypillistä jos ajetaan vain lyhyttä matkaa, eli ensiapuna pidempi reissu voisi vaikka toimia.
-
Mittatikkuun uusi o rengas kannattaa vaihtaa ;)