Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: J.S V70 - 19.01.2021, 19:53:59

Otsikko: Commonrail paluuletkusta asiaa
Kirjoitti: J.S V70 - 19.01.2021, 19:53:59
V70 2003 D5.
Hieman etenkin lämpöisenä ajon jälkeen haisee löpö, muttei tuore löpö, sellainen ummehtunut vieno lämmin dieselmoottorin tuoksu.
Katselin konehuoneen ja nuuskin. Minusta ei ennen ole noin voimakkaasti tuoksahtanut, auton keulan vieressä ulkona vähän jopa tuoksahtaa, konepellin välistä hajua pääsee.

Suuttimilta lähtevä polttoaineen paluuletku on tod.näk. alkuperäinen kangaspunospäällysteinen, ei haise kauheasti, mutta kun se letku tulee suuttimilta ja menee t-haarakappaleeseen niin se t-haarakappale haisee voimakkaimmin, mikään paluuletku tms. ei siellä nurkalla ole märkä, mistään en löydä mitään vuotoa, mutta sellainen vieno tuoksu lähtee. Onko merkki siitä, että alkaa mehimään kumiset paluuletkut yms.?

Kyllähän noihin tietty saa ite polttoaineletkua, mutta ratkaiseeko ongelmaa jos lähtee vuotamatonta vaihtamaan?
Miksi se silti antaa hajua esim. t-kappaleesta?

Käyköhän siihen sellainen yleis t-haara motonetsistä mikä on tarkoitettu esim. pissapojan pesurin letkujen haaroitukseen, kestääkö sellainen myös polttoainetta.
Vai olenko nyt liian tarkka tämän tuoksun suhteen?
Otsikko: Vs: Commonrail paluuletkusta asiaa
Kirjoitti: taffu - 19.01.2021, 20:43:43
V70 2003 D5.
Hieman etenkin lämpöisenä ajon jälkeen haisee löpö, muttei tuore löpö, sellainen ummehtunut vieno lämmin dieselmoottorin tuoksu.
Katselin konehuoneen ja nuuskin. Minusta ei ennen ole noin voimakkaasti tuoksahtanut, auton keulan vieressä ulkona vähän jopa tuoksahtaa, konepellin välistä hajua pääsee.

Suuttimilta lähtevä polttoaineen paluuletku on tod.näk. alkuperäinen kangaspunospäällysteinen, ei haise kauheasti, mutta kun se letku tulee suuttimilta ja menee t-haarakappaleeseen niin se t-haarakappale haisee voimakkaimmin, mikään paluuletku tms. ei siellä nurkalla ole märkä, mistään en löydä mitään vuotoa, mutta sellainen vieno tuoksu lähtee. Onko merkki siitä, että alkaa mehimään kumiset paluuletkut yms.?

Kyllähän noihin tietty saa ite polttoaineletkua, mutta ratkaiseeko ongelmaa jos lähtee vuotamatonta vaihtamaan?
Miksi se silti antaa hajua esim. t-kappaleesta?

Käyköhän siihen sellainen yleis t-haara motonetsistä mikä on tarkoitettu esim. pissapojan pesurin letkujen haaroitukseen, kestääkö sellainen myös polttoainetta.
Vai olenko nyt liian tarkka tämän tuoksun suhteen?

Mulla uudemmassa koneessa oli se o-rengas siitä liittimestä mennyt ja sillä korjaantui. Laita kone käyntiin ja heiluttele sitä paluuletkustoa, tuollein itse sen vuodon löysin.