Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TYP - 20.01.2021, 17:15:01
-
vikakoodit bosch:
532D
914F
9190
oireet:ei vastaa kaasuun,ei ota kierrosta,tyhjäkäynti huono.välillä toimii ok. ETS valo ei pala,häiriövalo välillä.
magnetic marellin keltatarrainen laatikko(parempi???),näyttäis olevan 08/11 valmistettu.vuosi aikaa putsattu,nyt ei karstaa juurikaan ollut.
KYSYMYS:vieläkö näitä joku korjaa?
paljon tästä juttua löytyy,mutta pitää nyt viisaampia vaivata..
-
Moro, olen jo muutamaan otteeseen kertonut, että läpän softan päivitys saattaa auttaa, minulle auttoi. N. 12 vuotta sitten tuo tehtiin. Valo jäi palamaan, mutta ongelmat häippäs. Nyttemmin oon poistanut tuon ets valon polttimon, ei paista enää silmään.
PS: Tuo polttimon poisto on yllättävän helppo homma, muutama hassu ruuvi irti, ja kaikki on käsilllä. u-tubesta löytyy filminpätkä, mistä oleellinen irroituksesta selviää. Helppo on homma. Samalla saat vaihdettua ruskeentuneet mittarivalon polttimot
Nappaapas akunkenkä irti 1/2 tunniksi, suattaapi sekin helpottaa.
-
no eipä tuo ets lamppu ees pala... joo on akun kenkää pidetty auki yön,on hetkeksi välillä korjaantunut,muttei aina... mun puolesta vaikka joka lamppu palais,kun vaan ajamaan pystyis...
-
No nyt tulee se tympäisevin neuvo, Lue, taikkka luetuta vikakoodit. Motomaatti näyttää jo aikaspal, mikä on riivajaisen nimi.
-
kaasuläppä yksikköön nuo koodit viittasi..polkimen pään toiminta oli ok.
eniten nyt kiinnostais onko noiden korjauksista millaisia kokemuksia?
-
SERCAP vastaili että eivät korjaa... uuden kotelon ostoa pitää alkaa auton omistajalle sitten vaan ehdottaan...volvon tiski lienee ainoo paikka kun suomessa myy...???
-
kaasuläppä yksikköön nuo koodit viittasi..polkimen pään toiminta oli ok.
eniten nyt kiinnostais onko noiden korjauksista millaisia kokemuksia?
Korjasin oman sacerin palikalla. On nyt toiminut noin 4 vuotta. Tinausten kanssa joutuu vähän säätämään kun tina ei tunnu tarttuvan kotelon "pinneihin"
-
auto kävi lopulta loimaan autosähköpisteellä...
-uusi kaasuläppäkotelo
-ohjelmointi
-2sen puolassa vikaa
reilu 700e töineen
nyt ei vaan ole päässyt ajossa testaileen,kun leima kylmeni tällä välin,ja tuli hitto vie vielä hylky takatukivarsien puslista..