Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: TYP - 23.01.2021, 09:29:29
-
onko tollaisella tarvikehanalla mitään virkaa? tarve on museoauto projektissa,että ei sitä paljon tulevaisuudessa renkata,mutta eipä montaa kertaa vaihtaa viitteis...nää tarvikkeet lie muovisia?
-
Voivat toimia pitkäänkin riippuen vähän mitä erää ovat. Vipumallin lämppärinhanoissa on ollut paljon huonoja, alipaineohjatuissa on ollut parempia.
-
Oletettavasti ilmastoitu tai ilmastoinnin esivalmiudella varustettu malli kyseessä? Niistä ei vielä kokemusta, mutta ei-ilmastoidussa on parempia kokemuksia orkkiksesta kuin tarvikkeesta. Tehtaan orkkis kesti 15 vuotta, sen tilalle laitettu orkkis toimi 10 vuotta jonka jälkeen vaihtui ehjänä varmuuden vuoksi kun kerran kennokin oli irti. Tarvike oli samannäköinen muovinen kuin orkkis mutta kesti vain vuoden/3000km ennen kuin rupesi vuotamaan...
-
ihan mekaaninen,vaijerikäyttöinen murkula,polkimien yläpuolella.. mä alkuun luulin että kenno vuotaa,mutta tuo hana nyt ainakin mehii...tarvii kysellä mitä merkkiä olis saatavilla..
-
Propartsin paketti on ollut vuosia ainoa jota on saanut täältä tarvikeliikkeistä. Tarvikehanat taitaa olla kaikki samoja, saattaa nykyään olla jo alkuperäisetkin.
-
Parista proparts vaijeri-mallin hanasta on kokemusta. Molemmat ovat pelittäneet jo vuosia, mutta paljon on kuulemani mukaan susiakin joukossa.
Itse laitoin molempiin hanoihin ennen asennusta ohuelti moottorisilikoonia sauman ympäri torppaamaan pienimmät hikoilut. Veden virtausta säätävää läppää kairasin myös reilusti. Ainakin propartsin hanassa läppä peittää puolet virtaus alasta myös auki asennossa.
-
tollainen swedish proparts tuli motonetista...kovin on heikon oloinen,no katsotaan,aika näyttää.
saman huomasin että läppä tosiaan jää osin kiinni.
pitää purkaa alkup,ja tutkia millainen tiivistys alunperin on. vm 84 osa vaikka auto 87 :) että hyvin on palvellut