Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: xc90ek - 24.01.2021, 08:48:25
-
Tuommosen 1000w lämmittimen pistin ardicin toiseen letkuun. Lämmittää kyllä, mutta ei minusta niin nopea, kuin olen lueskellut. Tuossahan on oma pumppuMissä letkussa tuommoinen lienee paras?
-
Mulla on tuossa XC70:ssa TT Thermo 1000W Ardicin tilalla ja ei tunnu lämmittävän. Ilmeisesti pumpun nostokorkeus ei riitä kierrättämään nestettä ja lämmittimen termostaatti pätkii lämmitystä. Muutenkin auton sisälämmitys heikkeni tuon asennuksen jälkeen, ahdistaisiko TT:n pumppu lämppärin kiertoa.
Tuo TT oli kyllä huono ostos IMHO.
-
Viikonlopun aikana ajatus laittaa samanlainen mötikkä V70mk2 2.5D koneella olevaan, ja sijoituspaikaksi mietin sisäkennolle menevää letkua. Laitan tänne kokemuksia kun asennus on valmis, tai liekit nousee :facepalm:
-
Laittaa sinne öljynjäähdyttimen nesteletkuihin koneen taakse niin lämmittää.
-
Laittaa sinne öljynjäähdyttimen nesteletkuihin koneen taakse niin lämmittää.
Jostain syystä oon ymmärtänyt että tuossa 2.5TDI koneessa ei sellaista ole?
-
On siinäkin, öljynsuodattimen jalassa. Mutta siihen koneeseen kannattaisi laittaa ihan lohkolämmitin.
-
Noniin, letkulämppäri löysi paikkansa sisäkennolle menevästä letkusta. Hiukan oli ahdas paikka asentaa tuossa V70N kopassa, varsinkin kun en purkanut mitään edessä olevaa pois...
Kuitenkin operaatio onnistui illassa, ja huomattava parannus auton käynnistymiseen oli nyt -12 asteen pakkasessa tunnin lämmitysajalla.
-
Missä letkussa tuommoinen lienee paras?
Laittaa sinne öljynjäähdyttimen nesteletkuihin koneen taakse niin lämmittää.
(https://masuli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20S80%20D5/Mobile%20uploads/2019/IMG_20190126_162359.jpg?img=medium)
Edellisessä S80:ssä oli asennettu noin. Lämmitti todella hyvin kovillakin pakkasilla, eikä auton sisälämmitys heikennyt.