Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Niclas - 15.11.2011, 22:00:37
-
Auto hyyty kesken ajon, eli toimii ihan normaalisti kunnes lopettaa ns. vastaamasta kaasuun ja jos kytkimen painaa alas niin kone sammuu. Lähtee käymään muutaman startti yrityksen jälkeen (kivaa kun ryytyy ruuhka-aikaan liikennevaloihin :D ). Kipinä taikka polttoaineen saanti lopahtaa. Pumpun rele?? Vinkkejä kehiin joista kannattaa aloittaa.
-
Bensapumpun rele, vasemmassa yläreunassa siellä.
-
Itellä vastaavat naamanpunastelut ruuhka-aikaan keskustassa aiheutti paskanen/jumittunut b-paineen säädin.
-
nyt kysymystä mut tämä laiteppa ei sammukkaan kokonaan. lähtee hikisesti käyntiin varsinkin kylmänä saa höylätä noin puol minuuttia ennenkö alkaa ees lupaamaan. no pikkuhiljaa alkaa käymään kauheen vaivalloisesti ja lämpösenä taas toimii kevyellä ajolla normaalisti. mutta jos makuultaan polkaseen ykkönen tuvassa jonnekki kuuteen tonniin ja nopee vaihto kakkoselle ja kaasu pohjaan ni veto häviää ihan ku joku katkasis virrat mutta kumminkaan ei sammu vaan kaasua ku höllää ja polkasee takasi pohjaan ni alkaa liimaamaan penkkiin taas ihan hyvin. sit paikallaan polkiessa nopeesti ku nakkaa lutkun lattiaan ni käy ihan ku kolmella ja paukuttaa niin kauan vajaana ku jenkaa on joku neljä tonnia ja sen jälkeen rääkäsee kyllä äkkiä pohjaan asti. sit tuossa vielä sellanen efekti et pensa haisee kokoajan aivan helvetisti ja sytkärin kanssa jos menee putken päähän leikkimään ni heti syttyy kyllä.. ja polkiessa se vasta liekkiä tuo muutenki. ja silti vähänki räväkän ajon jälkeen ahdin sekä sarja ahtimen juuresta punottaa kovin"/ apua kovin tarvitsisin kun alkaa pienellä ihmisellä keinot loppua :'( kyseessä siis b230et kone. haulla ja kaikella mahdollisella keinolla olen koittanut etsiä mutta kun ei. ja tosiaan tyhjäkäyntisuuttimen lämpöanturi on vaihettu eikä vaikuttanut mihinkään.
-
Tuo pätkäisy kovassa vedossa voi olla ihan normaali fuelcut jos autossa on vakiolastu. Ahdot nousee vähän yli 0.6 bar niin se on siinä...
Tarkoitatko tyhjäkäyntisuuttimen anturilla sitä lämpöaikakytkintä joka ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta?
Voi saada liikaa ainetta jos bensanpaineensäädin on rikki tai jumissa. Katsoppa ettei siellä säätimen ilmapuolella(letku imusarjaan) ole bensaa? Jos on, säätimen kalvo varmaankin vuotaa ja bensaa menee ihan sairaasti.
Syttyosat vaihdettu? Jakajan kansi, pyörrin, tulpat. Puolan ja tulpanjohdot ainakin mitattu, vastus jossain 3-7kOhm?
Voihan sen ruiskun lämpöanturinkin vaihtaa, ei ole kallis.
-
joo unohi tuosta sanookki et viking racingin lastu on paikallaan ja ahot säädetty noin 0.8 bar. ja just se ruiskujn lämpöanturi on vaihettu ja myöskin tuo pensanpaineen säädin vaikuttas ehyeltä ku pensaa ei ole siinä letkussa sarjan ja säätimen välillä.. ja kovasti ku tuntus olevan joku vialla polttoaineen syötössä tai sen ohjauksessa ku noin sotkee seosta"/
-
No, jos se kylmäkäynnistyssuutin temppuilee, tai se lämpöaikakytkin.
Ota kokeeksi sähkötöpsä irti kk-suuttimesta kun kone on lämmin.
Tuo motikka on oikeen painajainen vanhemmiten... Yleisimmät vikakohteet ovat Imm ja suutinboksi(tehopääte)+ johtosarjaviat.
Eikä oo mitään vikakoodilukua muutakuin omassa takaraivossa... :facepalm:
-
joo johon oon käyttäny irti muutamaanki otteeseen ja ei tunnu olevan mitään vaikutusta. ja tosiaan tyhjäkäynti kanssa tuossa laitteessa kokoajan 1500 lämpösenä. mut tosiaan tuo käyntihärö alko pikkuhiljaa ilmenemään vasta ku käytettiin kone auki ja auto seiso noin kolme viikkoo.. ja tosiaan pahentunu vaan tuo vika. alkuun lähti viel ihan normisti käyntiin ku avaimest kääns mut silti kävi vaivalloisesti mut nykyään tarvii jo sahata piiiiiiiitkään ennenkö alkaa ees lupaamaan yhelläkään"/ :-\
-
Tutkipas imm. Tuolla faqissa jotain lukuja.