Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Mixuha - 28.01.2021, 19:25:24
-
Eli Volvon nelikossa omituista häikkää. Toimii normaalisti luistotilanteessa, mutta esim 100km/h vauhdissa tasaisella tiellä vakkaripäällä haldex pumppu paineistaa järjestelmän n.10-20sekunnin välein, aiheuttaen keulasta perään kulkeutuvan tärähdyksen. Tekee samaa paineistus rumbaa paikallaan ollessakin. Kesällä 2020 vaihdettiin uusi haldex pumppu ja öljyt+suodatin ja vika katosi. Nyt n.10tkm/6kk myöhemmin vika alkoi uudelleen ja pahenee kokoajan.
Ei oo koskaan antanut vikakoodia eikä virhe-ilmoituksia.
Kuvassa näkyy haldex pumpulle ja paineen alennusventtiilille tuleva virta. Paineenalennusventtiilin virta tippuu 10-20sekunnin sykleissä 570mAh-->150mAh ja heti perään haldex pumpun virta nousee 4mAh--> 3600mAh ja auto tärähtää.
Onko ideoita?
(https://i.ibb.co/MVW1tfp/IMG-20210126-151828.jpg) (https://ibb.co/MVW1tfp)
-
En tiedä onko tämä kaukaa haettua, mutta voisiko se DEM-moduuli olla särki? Sehän sitä pumppua komentaa...
-
Sitä tässä vähän kaavaillut myös. Mutta jäin miettimään, että miksi se uudella pumpulla korjaantui noinkin "pitkäksi" aikaa?
-
Voihan se uusi pumppukin hajota.
-
Perä levällään pajalla, haldexin puoli täynnä metallivärimustaa. Uus (8tkm) ajettu) suodatin täysin tukossa metallista, uusi haldex pumppu kaput ja loppu haldex pötikkäkin joutaa verkon painoksi.