Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jarska1971 - 30.01.2021, 14:57:49
-
Moro, onko kellään ideaa mistä johtuu akun tyhjentyminen. Akku uusittu 11/2020, jokapäiväisessä käytössä ei ole nyt ollut ongelmia, mutta muutaman päivän jos auto on paikallaan niin saattaa olla akku tyhjä. Nyt oli paikallaan noin 40 tuntia ja tyhjä oli, pistin lataukseen ja lämmitykseen niin aivan normaalisti lähti käyntiin. Huoltamolla jo ollut ja eivät löytäneet mitään mihin purkais. Sanoivat että jos on jäänyt ovet auki niin auto ei mene lepotilaan ja voi syödä akun tyhjäksi?? Varashälytinhän tekee vikamerkinnän aina kun akku on tyhjä ja mittaristoon tulee ilmoitus "hälytin on lauennut " sekä "hälytin vaatii huollon". Osaako joku ehdottaa näin heppoisilla tiedoilla mistä voisi olla kysymys. Kuuluukos ovissa sisäkahvojen vieressä olevien oranssien ledien aina syttyä kun ovet laitetaan lukkoon ( sammuvat n. 10min päästä)?
-
Moro, onko kellään ideaa mistä johtuu akun tyhjentyminen. Akku uusittu 11/2020, jokapäiväisessä käytössä ei ole nyt ollut ongelmia, mutta muutaman päivän jos auto on paikallaan niin saattaa olla akku tyhjä. Nyt oli paikallaan noin 40 tuntia ja tyhjä oli, pistin lataukseen ja lämmitykseen niin aivan normaalisti lähti käyntiin. Huoltamolla jo ollut ja eivät löytäneet mitään mihin purkais. Sanoivat että jos on jäänyt ovet auki niin auto ei mene lepotilaan ja voi syödä akun tyhjäksi?? Varashälytinhän tekee vikamerkinnän aina kun akku on tyhjä ja mittaristoon tulee ilmoitus "hälytin on lauennut " sekä "hälytin vaatii huollon". Osaako joku ehdottaa näin heppoisilla tiedoilla mistä voisi olla kysymys. Kuuluukos ovissa sisäkahvojen vieressä olevien oranssien ledien aina syttyä kun ovet laitetaan lukkoon ( sammuvat n. 10min päästä)?
Jos siellä ei korjaamon mukaan mikään pura akkua, niin sitten se ei lataa tai akku on paska. Mittaisin varmaankin itse ensimmäisenä syökö joku siellä virtaa vai ei ja jatkot sitten sen mukaan.
-
Latausjännitteen mittaus ja muutaman tunnin seisonnan jälkeen napajännitteen mittaus. Jos akku on susi, napajännite putoaa kyllä selkeästi hetken seisonnan jälkeen.
-
Hei, Kiitos veikkauksista. Tiedoksi vaan auto parasta aikaa huoltamolla ja puhelimessa sanoivat, että tämän ja edellisen kerran vikakoodeja vertaillessa näyttää siltä että murtohälyttimen etu ja taka liiketunnistin rikki, piirikortit olleet hapettuneena. Volvolla 210e / kpl, kaippa pitää bildelbasenilta ja skandixiltä kysyä, onko kellään muita ideoita mistä kannattaisi kysyä?
-
Se olin minä joka tutkin sun autoa,ja tuo hälyttimen laukeaminen tuli meidän työnjohtajan suusta vasta toisella kerralla.
Mutta joo, ne etu ja taka mms- anturit on rikki varsinkin etummainen ihan laho.
En tiedä neuvoiko työnjohtaja että voi kokeilla kytkeä sisätutkat pois käytöstä?
En silti usko että auttaa kun niissä rasioissa on vissiin älyä enemmänkin,hanki suosiolla uudet niin on ainakin ne sitten pois suljettu.
-
Sun auton etu mms- numero 31268006
Ja taka mms- on 31268007.
Noilla kannattaa etsiä ehjät tilalle.
En sitten tiedä kun sun autossakin ne oli lahonneet että missä kunnossa on muut käytetyt?