Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Televisio - 02.02.2021, 08:41:39
-
Moro!
Ostin kuukaus taakse päin 444tkm ajetun Volvo s60 2002vm 2,4d 130hp.
Viime vklp ilmeni ensimmäisen kerran vika ja se poistui uudelleen käynnistyksellä.
Nyt olen hieman pähkäillyt ja testaillut.
Toimii täysin normaalisti kunnes kierrokset nostaa 2400 paikkeille, silloin iskee vikavalon ja kone ei enää vastaa syöttöön kunnolla.
Taas moottorin sammutuksella, tankin korkin avauksella matka jatkuu normaalisti.
Mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
Antaa seuraavat vikakoodit:
============1==============
P0094
Raw code: 0094
ECU: 11
Status: Confirmed
OBDII: Fuel system leak - small leak detected
============2==============
P0088
Raw code: 0088
ECU: 11
Status: Confirmed
OBDII: Fuel rail/system pressure too high
-
Millä luettu nuo koodit? Polttoaineen paineet seurantaan. En usko että menee ylipaineelle vaan ylä-ja-alapaineen erotus menee vaan liian suureksi ja antaa herjan.
-
Haiseeko bensa? Auttaako tankin korkki raollaan ajo?
-
Kiitos vastauksista.
Luettu jollain kiina lukijalla ja puhelinsovelluksella.
Mites paineta olisi helpoin seurata?
Ei haise polttoaine, kokeilen tuon korkki auki ajon tänään töiden jälkeen.
-
Kyseessä lienee diesel ja itse vaihtaisin ensin polttoainesuodattimen jos ei ole tietoa sen vaihdosta lähiaikoina. Kiihdyttäessä paine putoaa ja aiheuttaa linkutus-moden.
-
Jooh mitenköhän luin bensavapariksi kun on tuolla tuo d näköjään. Polttoainesuodatin helppo vaihtaa ja voi mennä vuodessa tukkoon/jäähän. Motonetin halvin toimii. Omassa tuo jäätyminen tekee ajotietokoneeseen "moottorijärjestelmä tarvitsee huollon" tms.
-
Pistetään siis polttoainesuodatin vaihtoon ja katsellaan sen jälkeen.
Kiitos teille!
-
Kyseessä lienee diesel ja itse vaihtaisin ensin polttoainesuodattimen jos ei ole tietoa sen vaihdosta lähiaikoina. Kiihdyttäessä paine putoaa ja aiheuttaa linkutus-moden.
Itsellä kävi juuri näin. Em.vikakoodit ja hätäkäytön pukkasi päälle kun vähänkin kiihdytti. En kyllä vieläkään ymmärrä miksi ilmoittaa liian korkeasta polttoaineen paineesta(railissa?), mutta polttoainesuodattimen vaihdolla korjaantui.
-
Jos ei sattuisi tuolla korjaantumaan, niin polttoaineen paineensäädin seuraavaksi syyniin.
-
Motonet 19-8312 8,90e. muistaakseni ruotsissa tehty. Vaihdan ainakin kerran vuodessa.Oliko tuo D5.
-
Motonet 19-8312 8,90e. muistaakseni ruotsissa tehty. Vaihdan ainakin kerran vuodessa.Oliko tuo D5.
Tuo on se miedommin viritetty versio D5:sta - 2.4D. Koneet on samoja, eri softa.
-
Ok, viritetty mullakin on,+200hv. Kulkee reilusti yli 200km/h.
-
Moro!
Suodatin vaihdeltu ja ajeltu jokusen sata kilomeetriä ja toimii hyvin.
Kiitos vastauksista!
ps. tosiaan tuo 96kw 2.4D