Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: noboru - 04.02.2021, 17:26:42
-
Vaihdoin eilen uudet ajovalot.
Aamulla töihinlähtiessä auto riemastuksekseni totesi, että "ajovalo tarvitsee huollon". Vasemmalle kääntyessä vilkutti tuplanopeudella ja eihän siinä muuta kuin iltapäivällä töistä kotiin autotarvikeliikkeen kautta H21W-hehkujen kanssa. Ja umpio sisälle vilkkuvalon vaihtoa varten.
(https://i.ibb.co/ZcTWQ7T/image.png) (https://ibb.co/ZcTWQ7T)
Vanha näyttäs varsin palaneelle, mutta eipä heränny uudellakaan vielä vilkuttamaan.
Hitollako tätä lähtee selvittämään? Saman puolen vilkut kyllä vilkuttaa takaa ja peilistä, eikä ainakaan moottoritilassa ollut mitään sulakkeita pimeänä.
Tietääkö joku tuosta xenon-umpion liittimestä josko jotkut nastat menee suoraan vilkulle, että mitkä niistä niin vois piipperillä testata onko vika nyt umpiossa vai muualla?
Edit: Annoinpa virtalähteestä sähköä rikkinäisenä poistamalleni hehkulle ja sehän loistaa. Lienen pakkasessa eilen ajovaloja varten umpiot irroittaessani murtanut johtosarjan. Voittajafiilis.
-
Oletko varma, että uusi polttimo on ihan samanlainen kuin vanha?
Ostin joskus S70:n takavaloihin polttimon huoltoasemalta, ohjekirjan spekseillä.
Polttimo oli samannäköinen kuin vanha, mutta ei koskaan suostunut syttymään. Ilmeisesti kontakteissa oli joku minimaalinen ero.
-
Menipä sitten vilkku ja seisontavalo pimeäksi toiseltakin puolelta -> En siis vain ollut tökännyt liitintä pohjaan asti kummaltakaan puolelta kun käytin umpiot sisällä polttimoidenvaihdossa. :D
Pakkasella uskomattoman sitkas menemään pohjaan asti tuo liitin ja toisaalta kun on parikymmentä astetta miinusta sitä yrittää mahdollisimman hellävaraisesti käsitellä noita, ettei mikään murru.