Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vikki - 07.02.2021, 17:43:26
-
S80 2001 2,4 bensa ja tankin luukku temppuilee taas. Otin irti ja tutkin sen ja se on kuin uusi ja liikkuu herkästi. Ongelmana se, että kiinni menee aina, mutta ei aukea. Harvoin aukeaa, mutta joskus kuitenkin. Voitelin taas kaikki kunnolla, mutta ei vaan pelitä. Eli siis, missä on sitä ohjaava laite eli ehkä rele ? Eihän tuosta diagrammista moinen taida selvitä. Moottori on tuo 6/37, mutta releistä en saa selvää. joku asiantuntevampi voisi tsekata. Kiitos. https://www.manualslib.com/manual/912698/Volvo-2001-S80.html?page=159#manual
-
Olisko se tuo RMI21 unlocking relay fuel filler flap 2/59 takakontissa ? https://www.manualslib.com/manual/912698/Volvo-2001-S80.html?page=20#manual
-
Näillä tiedoilla siitä aloittaisin
-
Itsellä oli täsmälleen sama oire, joskin alun perin temppuili niin päin, että avasi aina, muttei lukinnut ikinä. Vika korjautui täysin lukkomoottorin vaihdolla. Halpaa ja helppoa - ei ollenkaan normaali remontti.
Hämmentävää muuten testata tuota lukitusta, kun lukitusviive on oikeasti n. 10 minuuttia. Tankin luukku siis lukittuu 10 min sen jälkeen, kun ovet on laittanut lukkoon.
-
Joo se on sitä varten että (jenkit) voi laittaa auton lukkoon kun asemalla menevät tankkaamaan, ilman pelkoa autoon tunkeutumisesta
-
Itsellä oli täsmälleen sama oire, joskin alun perin temppuili niin päin, että avasi aina, muttei lukinnut ikinä. Vika korjautui täysin lukkomoottorin vaihdolla. Halpaa ja helppoa - ei ollenkaan normaali remontti.
Hämmentävää muuten testata tuota lukitusta, kun lukitusviive on oikeasti n. 10 minuuttia. Tankin luukku siis lukittuu 10 min sen jälkeen, kun ovet on laittanut lukkoon.
Moottori on täysin kulumattoman näköinen sisältäkin ja pitäs kai testata irrallaan. Mistä hommasit uuden moottorin ?
-
Moottori on täysin kulumattoman näköinen sisältäkin ja pitäs kai testata irrallaan. Mistä hommasit uuden moottorin ?
En hommannut uutta, vaan käytetyn. Varaosahausta löytyi ihan Volvon osanumerolla (30716837), 30 e ja postikulut. Taitaa olla kaikissa P2-alustaisissa samanlainen.
Omassa viallisessa oli moottori ihan virheettömän näköinen päälle päin, mutta vaihtamalla se vaan parani.
-
Juu äsken laitoin koko vehkeen ihan osiksi ja huomasin, että kun siinä moottorin päällä on ne liittimen irtoliuskat niin toinen oli aika löysällä koska ne on moottorin sisällä vaan sellaisessa messinkiliuskojen välissä ja sitä tiukkaamalla se tarttui napakammin kiinni. Edellytti tietty moottorin avaamista. Ainakin irrallaan toimii molempiin suuntiin. Jos ei nyt pelitä luukku, niin vikaa pitää kaivaa muualta. Releitä vaihtelin keskenään ja ei auttanut. Niitä on monta samanlaista päällekkäin takakontissa.
-
Noniin, luukku toimii. Eli oli vaan liittimen pinni löysällä moottorin puolella. Vähän hölmö systeemi tuo irtopinni, mutta kun moottori on ehjä, niin kannattaa vähän askarrella, kun ei ole kummoinen homma.
-
hyvä!
-
Itellä oli sama vika mut ratkaisin sen sivuleikkurilla nipsaisemalla sen muovisen öglan keskeltä palan pois. Siis itse luukusta sen lukitus renkaan.En alkanut kaivamaan kun se kerran kerran vahingossa napsahti auki ja sen jälkeen nips naps ja toimii hyvin nyt... ;)