Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: juke4 - 09.02.2021, 23:35:18
-
eli autoni on 02 v70 ja kuinka yllättävää akku sanoi sopimuksen irti. ja tottakai lukitusta on aina käytetty ilmeisesti kaukosäädöllä kun se ainut lukkopesä mikä on kuskin ovessa on mytinyt tietysti niin kiinni ettei avain suostu toimimaan.. ja akku loppu niin eipä toimi kaukosäädinkään ... nyt olisi hyvät neuvot tarpeen miten saan autosta ovet auki eli mistä saan siihen syötettyä virtaa sen verran että saan keskuslukon toimimaan :( ?? nyt olisi hyville neuvoille käyttöä. lisätään nyt vielä että on nytkytelty lukkopesää avaimella ja laitettu aseöljyä viikon ajan että se ei aukea kun dynamiitillä...
-
Lioteltava lukkopesää ja nytkyteltävä avaimella josko lähtisi liikkumaan. Takaluukussa on lukkopesä jos on 7-paikkainen.
-
Saako konepellin auki ilman suurempaa tuhoa? Itse vedin kerran 9000 Saabista samalla ongelmalla apumiehen lasin hajalle. Lasi purkuautosta 20€ ja vaihtoon 30min. En jaksanut lukon kanssa tapella.
-
Rekisterivalosta tai sivuvilkusta voi kokeilla tarjota toisella akulla virtaa, jos sillä saa kaukosäätimellä ovet auki.
Varmistaa vaan jostain sähkökaaviosta kumpi johto on kumpi.
E: jossei siis värit oo selkeet, ulkomuistiin ei oo tarttunu johtojen värit
-
Joku on laittanut virtaa vetokoukun pistokkeesta. Vaatiiko se sitten pistokkeen kytkentään suoran virran paikan, mutta sehän selviää yleismittarilla mihin tulee virtaa.
-
eilen katsoin niitä rekisterivalon johtoja. musta ja harmaa tulee sinne eli en ole ihan varma nyt sitten noista johdoista.. koukkua ei ole niin se ei auta. lasia ei millään viitsisi hajottaa kun se on kuitenkin talvi aikaa ja kun vielä kaupunkialueella asustellaan.. konepellin avaaminen voi olla haasteellista kun pitäisi saada särkemättä vilkut ja ajovalot pois.. eli nyt jää vaihtoehdoksi tuo virransyöttö.. kun nyt ensin varmaksi tietää kumpi on kumpi..
-
Virransyöttö kai onnistuu vaan valoista joihin on jäänyt virrat päälle? Jos vaan 2 piuhaa tulee, yleismittarillahan napaisuuden niistä kyllä silloin näkee. Jos ottaa pohjamuovin pois yltäiskö laturin plussaanapoihin ja maat mistä vaan? Pohjamuovit poissa ehkä kanssa alakautta yltää konepellin avausvaijeriin. Itse elvyttelisin sitä oven lukkoa mm. kuumavesipussilla aseöljyn lisäksi.
-
(https://i.ibb.co/QjXkTss/2010-12-28-213633-emergency-opening-hood.jpg) (https://ibb.co/QjXkTss)
Jos saisi konepellin auki kuvan mukaisesti ja apuvirtapaikan kautta virtaa?
-
Mustalaatikon ohjetta itse käyttäisin. Avainta veivaten kumpaankin suuntaan reilusti, lukkosulaa välillä. Jos ja kun alkaa liikkua, niin WD 40 ja aseöljyä.
-
Tulikos varashälyn sireenille jatkuva 12V? Sen liittimeen pääsee käsiksi vänkärinpuolen renkaan ja sisäloksun irrottamalla tai raottamalla edestä.
https://blog.fcpeuro.com/how-to-fix-volvo-alarm-system-service-required-message-p2-s60-v70-s80
-
päivitystä tälle päivälle= just tuossa pakkasessa paleltuneena muutaman tunnin niin päätettiin tältä päivältä luovuttaa. laitettiin akusta johdot rekisterikilven valoihin. parkit kyllä syttyi mutta ei edes yrittänyt avata ovia,edes se ledi kojetaulun päällä ei alkanut vilkkua.. jonkun aikaa siinä odoteltiin mutta todettava on ettei tämä konsti toiminut. maski jo irroitettiin ja sieltä yritettiin ronkkia lukituksia mutta oli niin pirun kylmäkin -23 näyttää nyt. pitää yrittää tuota sireenin kautta jos sinne työnnetty virta auttaisi.. ensin on yritettävä avata tuo konepelti jos se edes jotenkin järkevästi aukeaisi.. tässä vähän sieluakin jo alkaa lämmittää kun vasta ostin uuden akun niin olisi luullut vähän kauemmin kestävän >:( mutta kiitos kaikille ja päivittelen tänne miten homma etenee :) pitäisi kohta saada ajoon se jotenkin ja akunkin saisin takuuseen vaihtaa.. kun vaan saisi ovet auki
-
Ei taida virtaa mennä akulle sitä kautta. Kumma jos on lukko niin jumissa. No eihän se heti aukea, mutta se vaatii aikaa ja hermoja. Onko snajder akku ? Mulla on se ja en ainakaan kehumaan rupea. (=paska).
-
joku halppis akkuhan se oli.. en merkkiä muista.. tuo on mulla nyt jonkun kuukauden tuo auto ollut ja akun vaihdoin melkein heti.. en tiedä onko tuota lukkopesää käytetty milloin mutta eka kerran laitoin lukkosulaa n 3 viikkoa sitten ja totesinpa että eihän avain mene edes kokonaan sinne kun haitat oli edessä.. nyt menee mutta ei vaan aukea.. nyt laitellu ahkerasti joka päivä mutta ei tunnu vaikutusta olevan.. olen laittanu anticorol merkkistä aseöljyä.. eikä uskalla kovin napakasti vääntää kun tuo on ainut avain..
-
Startin johtoon voi yritäää saada virtaa, haulla löytää ohjeita ja kertomuksia sen yrittämisestä.
Toinen parempi vaihtoehto on yrittää avata konepelti ja sitten antaa lisävirtaa.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77896.msg1061087484#msg1061087484 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77896.msg1061087484#msg1061087484)
Eturitilän saa ainakin sedanissa etukauttakin jotenkuten irti, mutta pakkasella en ehkä koittaisi.
Puolitutulla oli juuri äsken sama ongelma. Loppuen lopuksi takaluukku oli ollut auki ja ei ollut tarvinnu alkaa taiteilemaan konepelitä auki. Epäili että sen takia saattoi ollakin akku tyhjä kun luukkun lukko oli syystä tai toisesta ollut auki.
-
Maskin saa pois v70:ssa kun niitä ylhäällä ja alhaalla olevia klipsejä taittaa meisselillä auki vuoron perään ja vetelee maskia varovasti ulos. Mut en ole varma saako siitä kolosta pääsyä tosiaan pääsyä avausvaijeriin. Toi linkin takana oli kyllä hyvä ohje:
"Tämä on oikeastaan aika helppo juttu. Muovi joka on coolerin, syylarin ja ilmastoinnin kennon alla, täytyi irrottaa. Siis se pohjapanssarin edessä oleva. Tässä vaiheessa mahtuu kädellä vetämään kuskinpuoleisen umpion alla olevasta vaijerin kuoresta ja pelti aukeaa! :) Sitten boosterilla virtaa niin ovet aukesivat ihan säätimellä lukosta. Kaikki tämä onnistui kohtuudella ihan niin ettei auton keulaa edes tunkattu tasamaalta ylöspäin."
Itse kyllä tunkkaisin.
-
Defan pikku laturi autossa auttaa näihin. Mulla tyhjeni akku XC70:ssä ja samalla tavalla lukko jumissa. Pihan poikki kaksi pitkää jatkoroikkaa ja töpseli kiinni niin sai ovet auki ja kamat ulos toiseen autoon.
Silloin saisi akulle virtaa vaikka apuakulla ja invertterillä niin paljon että saa lukot sekä konepellin auki ja apuakulla auto käyntiin.
-
Ilmainen konsti jos lukkopesä on jäässä. Muovipussiin kuumaa vettä ja pitää sitä jäätyneen lukon päällä. Ei siinä kerkiä A-ta sanoon kun lukko on auki. Jos autossa kerran on keskus lukitus, ei siinä lukkopesässä pitäisi olla niin vikaa etteikö se sulattamalla aukea.
-
Ilmainen konsti jos lukkopesä on jäässä. Muovipussiin kuumaa vettä ja pitää sitä jäätyneen lukon päällä. Ei siinä kerkiä A-ta sanoon kun lukko on auki. Jos autossa kerran on keskus lukitus, ei siinä lukkopesässä pitäisi olla niin vikaa etteikö se sulattamalla aukea.
Tai mikä tahansa pullo täyteen kuumaa vettä. :)
-
Ilmainen konsti jos lukkopesä on jäässä. Muovipussiin kuumaa vettä ja pitää sitä jäätyneen lukon päällä. Ei siinä kerkiä A-ta sanoon kun lukko on auki. Jos autossa kerran on keskus lukitus, ei siinä lukkopesässä pitäisi olla niin vikaa etteikö se sulattamalla aukea.
Eihän lukkopesällä ja keskuslukituksella ole mitään tekemistä keskenään. Jos lukkopesää on käytetty viimeksi vuonna 2003 tms., niin aika turhaa sitä on yrittää saada toimimaan.
Itse yritäisin päästä startille ja syöttää virtaa sinne. Virtasyöttö valojen kautta ei toimi, ellei valot ole jääneet päälle.
-
pitää koittaa sitä virtaa työntää. niin kun jo aiemmin sanoin että eipä auta lämminvesi pussit eikä lukon vatkaaminen mitään. eiköhän tuo ole niin paskaa täynnä ettei se aukea.. kyllä sitä on rassattu.. lauloin jo pienen pätkän maammelauluakin siinä vieressä niin ei sekään auttanut >:( nyt alkaa kuitenkin pakkanen laskea niin uutta yritystä sen virran kanssa.. kun ei auttanu virrantyöntö niihin valoihin niin on yritettävä ronklata pelti auki tai sitten alakautta virtaa.. muuten alkaa olla vaihtoehdot vähillä..
-
Mahtoikohan lukkojen ja saranoiden voitelu kuulua essential -huoltoihinkin? Jos huollot jättää väliin, kannattaa näissä olosuhteissa joka tapauksessa syksyisin suihkia silikoniölyä kaikkiin tiivisteisiin ja voidella niin lukot kuin tankkausluukkukin. Pääsee elämässä aika lailla helpommalla :)
-
eipä voi tietää.. käytettynä ostettu tuontiauto
-
Edellisessä käyttöautossani (opel omega) oli kuljettajan oven lukkopesä aivan jumissa, kun jouduin tilanteeseen jossa ovet piti aukaista manuaalisesti.
Runsaasti crctä ja nytkyttämistä lukossa, ja taas uudestaan crctä, meni melkein purkillinen crctä, ja viimein alkoi lukko toimimaan avaimella. Minullakin lukossa tilanne oli täysin toivoton, mutta aukesi silti kun kovasti yritin. Kylmä vuodenaika taitaa nyt kyllä vähän lisätä vaikeutta, oman taisteluni lukon parissa taistelin kesä-aikaan.
-
no niin nyt on ovet auki ja akku vaihdettu.. paras konsti oli tehdä ne koukut ja ujutella sinne lukituksiin. akku oli aivan jäässä ja jonkunverran pullistunut. ei sulanut kuura edes sen palautusta odotellessa :D . onneksi oli pitkäpinnainen kaveri auttamassa, olis voinu muuten olla aika nahkeaa. ja kiitos kaikille vinkkejä laittaneille :). nyt varmaan pitää väkertää jonkunlaiset systeemit ettei enää käy näin.. luultavasti joku vaijeri lenkki tai vastaava maskin taakse että saa pellin auki. pakko sanoa että olipa aika helvetinmoinen projekti ihan vaan akun hyytymisen takia.. mutta nyt pääsee taas :arkkupakastin: :sundaydriver:
-
Vedät akulta johdot ja laitat takapuskurin alle sellaisen ison trukkiliittimen, niin on helppo antaa apuvirtaa tarvittaessa ;)
-
ei kyllä pöllömpi idea, sitä sietää suunnitella :)
-
Ilmainen konsti jos lukkopesä on jäässä. Muovipussiin kuumaa vettä ja pitää sitä jäätyneen lukon päällä. Ei siinä kerkiä A-ta sanoon kun lukko on auki. Jos autossa kerran on keskus lukitus, ei siinä lukkopesässä pitäisi olla niin vikaa etteikö se sulattamalla aukea.
Vastaavaa kerran kaverin autoon iltasella tehtiin, niin ennen ovien aukenemista olikin jo 2 poliisipartiota ympärillä ;D