Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Swedish Muscle - 16.11.2011, 20:52:38
-
ettäs nii... mikäs tommosessa vois olla vikana, oireet oli vähän saman kaltaiset ku 7:koissa ku hall anturi leviää mut sellaista en tuolla ulkona fikkarin valossa ainakaan löytänyt. eli mikäs tollasessa sytkää ohjailee/määräilee?
-
Joko hall anturi virranjakajan sisällä (kolme johtoa menee virranjakajaan) tai sitten kampiakselin asentoanturi kytkinkopan päällä.
Onko sinulla LH2,2, LH2,4 vai motronic?
-
lh2,4 kerta vikakoodi pötikkä löytyy. ja näköjään FAQ puoleltaki löyty aika hyvin tietoutta... oho. katooko kumpikin eli sytkä ja pensa jos tuo ykk anturi antautuu vai pelkkä sytkä?
-
Lh2.4:ssä on sitten se ykk anturi siellä kytkinkopan päällä.
Molemmat häviää eli ei auo suuttimiakaan.
Toinen yleinen sytkävika on sytytysyksikkö (ei ohjainboksi). Kuskinpuolen etunurkassa, siellä jossain akun vieressä on sellainen mötikkä johon menee muutaman johdon liitin.
-
eli summasummarum,mahdolliset vikakohteet: ykk anturi, suutinten rele, se sytkämokkula... muuta?
-
Ruiskuboksi, sytkäboksi, sulakkeet, johtovika, puola, virranjakaja, puolanjohto. Kyllähän noita mahdollisuuksia on :D.
Mitä kierroslukumittari tekee kun starttaat? Veikkaan ettei nouse pohjasta yhtään.
-
mites ajonesto tai mikä se nyt oli ja sen sulakkeet montako niitä onkaan? Voiko se tehdä tuon?
-
joo ei rundari paljoo elehdi sahattasessa, kerran nytkähtää 2 asennolle käännettäessä. prkl ku jonkii aikaa oireillu jo, kylmänä käy hetken röpöttäen mutta tasaantuu melko nopeesti. attelin et tulpat jo tiensä päässä ku jo joku 20t ajettu niilläkin. tulin tänää töistä ja ku jonkun 2 tunnin päästä yritin lähtee nii ei mitää, ei ees luvannu. hain uudet tulpat ja sain tulille pikku sahauksen jälkeen ja jätin käymaan. kävin kädet pesee ja hyppäsin autoo ja ku löin oven kii nii sammu ku saunan lyhty eikä lähtenyt enää ollenkaa käyntii ja eikä ees lupaa.... olinkohan tarpeeks epäselvä? :o
-
ei kai tos mitää ajonestoo oo???
-
ykk anturi vaihettu, ei muutosta... se sytytys yksikkö, mikä mahtaa kaikista motonetin malleista
olla oikea tohon? malli on 0 227 100 124. KIIRUS
-
Tiukka arvaus että polttoainepumppu tuli tiensä päähän. Tuleeko pensaa konehuoneeseen asti??
Näistä 16v vehkeistä en tiedä, mutta omassa on suutintukissa nippa josta voi tarkastaa tuleeko ainetta. Pumppujen toiminnan kuulee ihan kunntelemalla suriseeko kun laitat virrat päälle.
-
tavaraa kyllä tulee. kipinää vaa ei oo ei tuu... ja nyt alkaakin kaikki olee vaihdettua, puola, johdot, jakajankansi, pyöriä, tulpat, ykk anturi, sytytys yksikkö... ja kaikki sulakkeet katottu.
mitäs sitte tutkitaan?
-
No niinhän tuo otsikkokin kertoi.. :hg:
Oletkos vikakoodeja lukenut?
-
maadotukset kunnossa, ruuvit tiukalla ja puhtaita?
-
Niin ja kun luet vikakoodeja, lue etenkin sytkäyksikön vikakoodit eikä pelkkiä ruiskun :)
-
Jos kipinä oikeesti puuttuu niin katoppa tuleeko puolalle virta?
Taas se suutinrele...Virta menee puolalle releen läpi...
Tuo on sitten ihan varma että bensaa tulee tukkiin asti? Jos tulee ja tulpat pysyy kuivina sahatessa niin suutinrele on pimeä...
Aina se suutinrele ekana. ;)
Ja niinkuin Huikkoster sanoi, lue ne sytyn vikakoodit! Diagnoosipistoke 6.
Lievä kertaus:
EZK-sytytyksen vikakoodit
http://swedishbricks.net/700900FAQ/Engine-Codes1.html
Luetaan diagnostiikka pistokkeen reiästä 6, aivan samalla tavalla kuin polttoaineen ohjaimen vikakoodit reiästä 2.
* merkki vikakoodin jälkeen tarkoittaa sitä, että vikakoodi sytyttää moottorin vikavalon (ns. Lamda-valo mittaristossa)
Vikakoodi Vika
1-1-1 Kaikki kunnossa (Ei vikoja)
1-4-2* Ohjausyksikön vika
1-4-3* Nakutusanturin singaali puuttuu tai epäkelpo
1-4-4* Ei kuormitustietoa polttoaineen ohjaimelta (IMM-tieto)
1-5-4* EGR-systeemin virtaus liian suuri (EGR = pakokaasun takaisin kierrätysjärjestelmä)
2-1-4 Moottorin asentotunnistimen singaali puuttuu tai epäkelpo
2-2-4 Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
2-3-4 Kaasuläpän asentotunnistimen (TPS) tyhjäkäynti-signaali puuttuu
2-4-1* EGR-systeemin virtaus liian heikko
4-1-3* EGR:n lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo
3-3-4 Kaasuläpän asentotunnistimen signaali tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainoastaan)
Vikakoodi Vian syy Oire
1-4-2* EZK-sytytyksen ohjaus moduuli viallinen ;Moottori toimii ”nilkuta kotiin” suoja-moodissa
1-4-3* Nakutusanturin johdotus viallinen; Moottorin teho heikko, korkea polttoaineen kulutus
1-4-4* Viallinen johdotus LH ->EZK välillä tai viallinen LH-yksikkö; Moottori ei käynnisty, tehoton, sammuu
1-5-4* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
2-1-4 Viallinen asentotunnistin, johdotus tai asennusvirhe; Moottori ei käynnisty, käy karkeasti tai ylikuumenee
2-2-4 Viallinen johdotus tai lämpötila-anturi; Ei tunnettuja oireita
2-3-4 Kaasuläpänasento anturi tai johdotus viallinen, asennettu väärin; Heikko kuumakäynnistyminen, heikko tyhjäkäynti; ”nilkuta kotiin” suojamoodiin siirtymisen mahdollisuus
2-4-1* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
4-1-3* EGR-lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo; Ei tunnettuja oireita
3-3-4 Kaasuläpän asentotunnistin tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainastaan) Viallinen johdotus, asentotunnistin tai asennusvirhe
Tämä on suora lainaus foorumin faq osasta. Sinnehän voi mennä katselemaan apuja... :)
Pitäis olla aika kattava apu.
-
mopo käy! ei tiietä kaverinkaa ihan tarkkaan et mitä tehtiin mut akun kengät irroitettiin joiksikin miinuuteiks ja käytiin läpi kuskin tolpan kohalla olevat 5 isoo tökkelii auki-kiinni menetelmällä ja sit se vaan läks... joko oli kontakt-kontakten vikaa tahi jotai.. kiitoksia kaikille vastanneille. palataan tähän jos rupee taas sekoileen. nyt tallille ja <Kippis>