Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mirppa - 12.02.2021, 09:54:26
-
Käy kahdella, puolan vaihto ei auta, vikakoodit luettu ja nollattu moottorin vikavalo palaa silti. Hetken aikaa kylmänä startatessa toimii normaalisti mutta sitten alkaa röpöttämään. :(
-
Mitä koodeja siellä oli?
-
Tulpat myös vaihdettu? Viallinen tulppa voi rikkoa puolan ja toisin päin myös.
-
Engine cooling fan, intake air temperature sensor, mass or volume air Flow, intake air temperature sensor, engine cooling fan. Nollauksen jälkeen vika silti, ei anna uudestaan mitään koodia. Tulpat oli kans vaihettu vähän aikaa sitten
-
Korjaamotason testerillä koodinlukuun ja puristuspaineiden mittaukseen menisin. Ehkäpä ensin Vidan varteen jos kylmänä toimii
-
Onko varma että käy vajailla sylintereillä vai heittääkö vaan seokset totaalipieleen? Kun tuolla on imuilmanlämpöanturista/ ilmamassamittarista koodi.
-
Pitääpä kysellä tuota vidaa jostain. Suuttimen johtoa tai puolan johtoa jos käyttää irti niin osassa sylintereissä ei vaikuta käyntiin.
-
Tarkasta kannelle menevä johtosarja.
-
Onko alkuperäisiä Bosch puolia ? Itse kokeilin erehdyksenä intermotorin puolia ja ei lähtenyt edes käymään. Vaihtaisin kaikka puolat samalla kerralla, jos pakka kestää ja tulpat Volvolta, ne toimii parhaiten.
-
Motonetin tarvike puolia, mutta ei eroa käyntiin vaikka olisi eri paikoissa vanhat/uudet puolat. Johtosarja pitänee tarkistaa. Pitäis mahdollisimman pienellä budjetilla pärjätä, niin ois tarkotus uusia vaan pakollinen :D
-
Eikös sen pitäis antaa misfirestä koodia?
-
Motonetin tarvike puolia, mutta ei eroa käyntiin vaikka olisi eri paikoissa vanhat/uudet puolat. Johtosarja pitänee tarkistaa. Pitäis mahdollisimman pienellä budjetilla pärjätä, niin ois tarkotus uusia vaan pakollinen :D
Mulla aiheutti yksi intermotorin puola vaikka mitä käyntihäikkää, sekoitti muidenkin puolien toiminnan, ei lähtenyt käymään. Kävi paremmin 4 pytyllä kuin sillä kopiolla.
-
Jaa pitää jostain se kunnon lukija metsästää nii tietäs varmaksi kun enää ei sanonu mitään koodia vaikka vikavalot palaa. Pitää tuota puolahommaa tutkia vielä.
-
Tarkasta puolille menevän johtosarjan maadoitus siihen "venttiilikopan" ruuvin alle. Saattaa niitä maadoitus ruuveja olla useampikin...
-
Selvä, pitää sekin tarkastaa. Kiitokset vinkeistä kaikille