Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jambo - 12.02.2021, 22:28:40
-
Kysellääs ideoita muilta ennenkuin pääsee taas itse auton pariin. Eli potilaana alkuperäinen '95 vuoden 940, B230FK + M90, jossa kauko-ohjattava keskuslukitus / hälytin (ymmärtääkseni mallia Volvo Guard tjsp). Ei pitäisi olla ajonestoa, ja LH:n purkeissa lastut joten ei senkään pitäisi olla vaivana.
Nyt ongelmana akun vaihdon jälkeen on se ettei auto suostu starttaamaan. Virrat tulee normaalisti päälle mutta startti ei inahdakkaan. Varmistettu startin ehjyys ja kokeiltu toisella startillakin. Virtalukonpohjan liittimestä kun mittaa yhteyttä startin herätteen sinivihreään johtoon ei yleismittarin mukaan ole yhteyttä.
Kytkentäkaavion ja oman muistin mukaan ainakin 740:ssä ja alkupään yseissä (ilman hälyä/kauko-ohjattua keskuslukkoa) olis suora yhteys virtalukon pohjasta startilla, ruiskuissa toki haara sit eculle, mutta ei kuitenkaan releitä tms. välissä.
Voiko toi alkuperäinen hälytin nyt vaatia jonkun tempun vai onko tässä lähdettävä vaan tutkimaan johtoja / liittimiä?
Erikoista kuitenkin että ongelma ilmeni akun vaihdon jälkeen? Any ideas ???
-
Akun + navassa herätejohto paikallaan? Ainakin 740 löytyi sellainen varmaan tästäkin.
-
Noniin eli ongelman alku ja juuri oli tuo Volvo Guard Alarm. Joltain englannin kieliseltä foorumilta löytyi tieto että näissä '95 ja vanhemmissa tuo ajonesto katkaisee startin herätteen.
Ilman sen suurempia viisauksia sitten tuli kauko-ohjainta näppäiltyä akun kiinni kytkemisen jälkeen, sain hälyttimen päälle ja nyt auto taas starttaa normaalisti.
Sikäli jännä ettei tuosta auton manuaalista tahi internetistäkään nopealla vilkaisulla löytynyt ohjetta. Tai sitten en osannut etsiä oikeilla sanoilla...