Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juupeli - 14.02.2021, 09:30:38
-
Juu eli nyt olis vikana että kuskin jalkotila kastuu glykoolista eli kenno tai o-renkaat vuotaa mutta kenno menee vaihtoon kumminkin kun tupaan tulee vain haaleaa ilmaa just että pysyy lasit nipin napin auki. Itse asiaan palaten mitä kenno valmistajaa suosittelette ? Ei vissiin motonetin sisäkennoa ihan kannate laittaa. Kärryssä on ilmastointi ja joku ruuvi pukkaamassa ilmaa koneeseen ( pikku hiustenkuivaaja ).
-
KL-Varaosissa kenno vähän päälle satasen.
-
KL-Varaosissa kenno vähän päälle satasen.
Ei vissiin tota nissens:iä kannate laittaa tuo Mahle/Behr on vissiin sopivuudeltaan just passeli.
-
Niin sekin olis vielä että eilen vaihdoin uuden akun niin solenoidi vain klikkaa. Olisko nyt kumminkin kosahtanu startti/solenoidi? autolla on kumminkin rullattu jo 450k ja tuskin on starttia vaiheltu.
-
Niin sekin olis vielä että eilen vaihdoin uuden akun niin solenoidi vain klikkaa. Olisko nyt kumminkin kosahtanu startti/solenoidi? autolla on kumminkin rullattu jo 450k ja tuskin on starttia vaiheltu.
Kokeile kopauttaa vasaralla startin päähän, jos siihen on mahdollisuus päästä kopauttamaan. Jos hiilet on loppu niin saattaa saada vielä tuolla tavalla käyntiin.
-
Kokeile kopauttaa vasaralla startin päähän, jos siihen on mahdollisuus päästä kopauttamaan. Jos hiilet on loppu niin saattaa saada vielä tuolla tavalla käyntiin.
Tämä, vasaralla ei taida mahtua mutta pitkä meisseli ja sen päähän kopautus vasaralla toimii.
-
@Sebastian1 ja Turbo242 kyllä se lähtee ku avaintakin ränkkää niin nasakahtaa tulille ainakin on nyt parina päivänä lähteny. On vissiin ihan kohtuu simppeli vaihtaa tuo startti. Pitää nuo turbon putket ja se kotelo sieltä imusarjan alta ottaa pois niin saapi tilaa vaihtaa tuo startti. Miten se kotelo siinä imarin alla on kiinni? jotain pari klipsiä olis näkösällä ku niitä taivuttas niin lähtiskö mmuka se kotelo vain vetämällä pois sieltä imusarjan alta.
P.S. Kiitos muuten nopeista vastauksista ja pienistä nikseistä
-
@Sebastian1 ja Turbo242 kyllä se lähtee ku avaintakin ränkkää niin nasakahtaa tulille ainakin on nyt parina päivänä lähteny. On vissiin ihan kohtuu simppeli vaihtaa tuo startti. Pitää nuo turbon putket ja se kotelo sieltä imusarjan alta ottaa pois niin saapi tilaa vaihtaa tuo startti. Miten se kotelo siinä imarin alla on kiinni? jotain pari klipsiä olis näkösällä ku niitä taivuttas niin lähtiskö mmuka se kotelo vain vetämällä pois sieltä imusarjan alta.
P.S. Kiitos muuten nopeista vastauksista ja pienistä nikseistä
Omassa 5-pyttyisessä seitenkymppisessä ei tarvinnut ottaa kuin ahtoputki pois tieltä. Kaasuläppäkoteloa ei tarvitse irrottaa. Jos sen kuitenkin irroitat, niin osta uusi tiiviste valmiiksi. Kaasuläppäkotelo on neljällä pultilla kiinni.
-
Omassa 5-pyttyisessä seitenkymppisessä ei tarvinnut ottaa kuin ahtoputki pois tieltä. Kaasuläppäkoteloa ei tarvitse irrottaa. Jos sen kuitenkin irroitat, niin osta uusi tiiviste valmiiksi. Kaasuläppäkotelo on neljällä pultilla kiinni.
O0 kiitos ku jaksat jeesata Turbo 242.
-
No kerpele sentään, nyt alko tipotteleen öljyä koneen takaa. Onko joku vakio paikka mistä alkaa vuotamaan esim. turbon öljyn paluu tai joku tämmönen?
-
Mikäs moottori/vaihteisto tässä muuten on
-
Mikäs moottori/vaihteisto tässä muuten on
2.4 T ja Automaatti korjaan tuon tohon otsikkoon
-
öljykorkin tiiviste ja kampiakselin takastefa ainakin mahdollisia, olikohan bensakoneissa pakkasproppua? Huohottaako kone tai kerääkö painetta muuten?
-
öljykorkin tiiviste ja kampiakselin takastefa ainakin mahdollisia, olikohan bensakoneissa pakkasproppua? Huohottaako kone tai kerääkö painetta muuten?
Ei huohota eikä kerää painetta. Tiputtelee vain ööliä jostain koneen takaa abouttia rallaa keskeltä konetta. Perskele ku ei pääse/tarkene kömpiä auton alle kurkkimaan. Auton alla on kumminkin se muovisuoja paikoillaan. Tomaattilooda öljyä se ei ole ku ei oo punaista.
P.s. Kiitoksia jälleen nopeista vastauksista ja yrityksistä jeesata.
-
Ei huohota eikä kerää painetta. Tiputtelee vain ööliä jostain koneen takaa abouttia rallaa keskeltä konetta. Perskele ku ei pääse/tarkene kömpiä auton alle kurkkimaan. Auton alla on kumminkin se muovisuoja paikoillaan. Tomaattilooda öljyä se ei ole ku ei oo punaista.
P.s. Kiitoksia jälleen nopeista vastauksista ja yrityksistä jeesata.
Saattaa tiputella hammastangosta, tai muualta tehostimesta.
-
Saattaa tiputella hammastangosta, tai muualta tehostimesta.
Eikö tehostaja öljy ole punasta ? no jos viikonloppuna sais autoa käytettyä ilmassa että näkee mistä tippastaa.
-
Vihreää sen pitäisi olla. Luultavasti jos ei ole vaihdettu miesmuistiin, niin väri on jossain ruskean ja läpinäkyvän välimaastossa. Kurkkaa säiliöön niin selviää.
-
Voi silimäp*erse. Tiputteli öljyä ääli suodattimelta oli löysällä. MUTTA MUTTA nyt paukkuu vikakoodi P0422, auto pelaa kyllä kuin enkeli vaikka tuo koodi on päällä, ei nouse kulutukset eikä haise rikkaalle. Onko tuota vikaa kukaan koskaan saanut korjattua ? Leimalle yritin autoa niin hylkyä tuli vain alapallosta, raidep. ja katkenneesta jousesta.
CO% 0.0
CO2% 15.3
HC ppm 3
O2% 0.77
Lambda 1.03
Tuommoiset on päästöt onko havaittavissa Catin kosahdusta vai lambdojen väsyminen?
P.s. tyhmä kysymys onko moottori rajoitettu max 4000rpm:ään kun on P:llä tai N:llä ?
-
Voi silimäp*erse. Tiputteli öljyä ääli suodattimelta oli löysällä. MUTTA MUTTA nyt paukkuu vikakoodi P0422, auto pelaa kyllä kuin enkeli vaikka tuo koodi on päällä, ei nouse kulutukset eikä haise rikkaalle. Onko tuota vikaa kukaan koskaan saanut korjattua ? Leimalle yritin autoa niin hylkyä tuli vain alapallosta, raidep. ja katkenneesta jousesta.
CO% 0.0
CO2% 15.3
HC ppm 3
O2% 0.77
Lambda 1.03
Tuommoiset on päästöt onko havaittavissa Catin kosahdusta vai lambdojen väsyminen?
P.s. tyhmä kysymys onko moottori rajoitettu max 4000rpm:ään kun on P:llä tai N:llä ?
Olisikohan katti entinen.
-
Tämmöstä käppyrää sain pihalle OBD:llä
(https://img.aijaa.com/m/00014/14941275.jpg) (https://aijaa.com/LxW9Ob)
Oisko tästä teille viisaammille apua? Itellä tulis nyt mieleen että tuo O2S2 on se joka prakaa kun sen jännite tippuu melkein nollaan. Eli oliskos sittenkin catin jälkeinen lambda joka nyt kinaa vastaan?