Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Reeds - 17.02.2021, 21:44:06
-
Ei anna mitään vikakoodeja cruiseen liittyen ja varmuudeksi hain vielä romikselta uuden (käytetyn) viiksenkin,mutta ei toimi. Murphyn laki tietysti otettava huomioon.. Ei syty cruisen tekstiäkään mittaristoon. Ideoita?
-
Viiksi, joku jarru liitin/letku irti (ml. tehostajaan tulevat) tai kaasuläppä vika.
-
Manuaalissa kytkinpolkimen asentotunnistin on yksi vikakohde. Kaasuläppäviat aiheuttaa joskus vakkariongelmia.
-
Ei autossa ole missään moduulissa vikakoodeja? Tarkista sitten vakkarin näppäimien toiminta lukulaitteellasi toimivatko.
-
Toimivatko jarruvalot?
-
Ei autossa ole missään moduulissa vikakoodeja? Tarkista sitten vakkarin näppäimien toiminta lukulaitteellasi toimivatko.
Mulla ei ole itselläni mitään scanneria,vikakoodit luettiin Volvoihin erikoistuneessa korjaamossa,eikä mitään syytä cruisen toimimattomuuteen löytynyt.Vilkku/cruiseviiksen jo vaihdoinkin,ei muutosta ongelmaan.
-
Toimivatko jarruvalot?
Jarruvalot toimivat.Auto on automaattilaatikolla,joten kytkinpolkimen anturi ei ainakaan voi olla rikki..
-
Villi veikkaus viallinen nopeus anturi.
-
Manuaalissa kytkinpolkimen asentotunnistin on yksi vikakohde. Kaasuläppäviat aiheuttaa joskus vakkariongelmia.
Tämä, mulla itsellä lopetti vakkari toimimisen , vika koodeja ei tallentunut, mutta lopuksi syy löytyi tuosta kaasuläpän asentotunnistimesta. Tuntuuko ajon aikana nykimistä ?
-
Siksi tuolla alussa mainitsin tuon kaasuläppävian koska itsellä motarilla kesken cruisella ajon cruise hyppäsi pois päältä eikä suostunut kytkeytymään. Auto toimi muuten täysin normaalisti.
No parin päivän päästä alkoi käyntihäiriöt ja viikon päästä oltiin Keskusautohallilla vaihdattamassa läppää.
-
Just.....No,varaudutaan läppäongelmiin sit,tyhjäkäynti kyllä humpaa P -asennossa. Edellisellä omistajalla ollu pari vuotta ja tehny tätä jo silloin koko ajan. Ajossa ei kyllä huomaa mitään erikoista.
-
Jos auto muuten hyvä ja tarkoitus pitää, läppä kannattaa vaihtaa.
Itsellä vaihdettu 2 vuotta sitten,kustannus merkkiliikkeessä vaihdettuna 690eur.
Kaikki toiminut sen jälkeen moitteetta. Viiksen vaihdoin myös uuteen orkkikseen kun oli sieltäkin johdot poikki.
Ko. Autolla ajettu 12 vuotta joten sen temput on tullu jo tutuiksi.
-
Kaasuläppäkotelo puhdistettu,ei ollut liian puhdas.. Tyhjäkäynti normalisoitui.Jälleen luettu vikakoodit eikä mitään muita koodeja anna kuin "nokka-akselin säädin reagoi hitaasti". Riittääkö tekemään cruisen toimimattomaksi? Jarruvalokatkaisin voi tietysti olla myös mahdollinen tekijä,vaikka jarruvalot sytyttääkin.Tarvinnee vaihtaa niin selviää. Motonet?
-
Jarruvalokytkin vaihdettu. Ei vaikutusta. Tietenkään.
-
Jos on intoa ja pellepeloton asennetta, niin tilaisin israelilaisen heebon Induktiivisen läppäanturin. Itsellä on vieläkin tuo vaiheessa, luulin jotta ne yleismittarin arvot olis ollut pakko saada enemmän kohdilleen. Olis kai onnistunut sopeuttamalla. Tilasin jenkeistä tehdaskorjatun kaasuläpän.
-
Entäs jarrupolkimen asentotunnistin?
Se mikä törröttää tehostimen etupuolella? Tarviikin testailla yleismittarilla sen kunto. Löysin jopa ohjeetkin sen korjaamiseen.
-
Asentotunnistin irroitettu,avattu ja puhdistettu. Yleismittari ei alkuun kokeiltaessa näyttänyt mitään ohmilukemia millään asteikolla,kun tunnistimen vartta ronklasi sisään-ulos. Avatessa näkyi,että laahurin karvat oli täynnä vastinpinnan mitälie hiilimateriaalia. Nyt sain jo mittariinkin lukemia,kun kasasin tunnistimen. En ole vielä koeajolle päässyt,mutta en elättele liikoja toiveita..
Sellaisen ominaisuuden tosin huomasin,että nyt kun polkee jarrua vaihde Peellä kone käynnissä,niin vaihdekepin juuresta kuuluu klopaus,muttei millään muulla asennolla kuin Peellä. Ennen ei kuulunut..
-
Asento tunnistin on vaijerikaasulla varustetussa cruisessa siis missä?. Itsellä on isompi remontti menossa. Itse rupesin epäilemään sitä akun alla olevaa, onko joku alipaine ym. Otin cruisen releen irti ja pakkosyötin sen päälle mutta tosi vaivasesti surrasi. Kuullut että pyörii ihan kunnolla. Kun jotkut ei käytä koskaan cruisea niin toimimatomuus on isolta prokkikselta tuntuva työ saada toimimaan
-
Ei ole vaijerimalleissa.Ilmestyy kuvioihin noin 6/1998 kun pedaali sähköistyy.
-
Ihme homma nyt.. Tutkiskelin iCarsoftilla livedataa ja huvikseni klikkasin kohtaa "Clutch sensor" ja antoi lukeman "Active".Siis täh? Auto on automaatti. Myös kohta "Clutch pedal" antoi lukemaksi 99,6%.
Auto siis luulee,että kytkintä painetaan koko ajan ja siksi cruise on mykkänä? Mistä tällaisen anturin voi automaatissa löytää vai satuileeko tuo skanneri omiaan?
-
Eikös se ole jarrupolkimen juuressa jos en horise nyt ihan omiani :D
-
Jarrupolkimelle oli ihan omat testikohtansa ja niiden signaalit oli ok.
-
Itellä oli viiksestä johto poikki kun vakkari ei toiminu
-
Asento tunnistin on vaijerikaasulla varustetussa cruisessa siis missä?.
Siellä se on tehostimen etureunassa ihan niinkuin sähkökaasullisissakin.
Jos nyt edelleen puhutaan jarrupolkimen asentoanturista.
-
Itellä oli viiksestä johto poikki kun vakkari ei toiminu
No viiksen olen kokeeks vaihtanu ja tutkinu viel yleismittarilla kaikki toiminnot ja pelaa täysin,siinä ei ole hämminkiä. Nyt vaan askarruttaa se kytkinpolkimen anturin aktiivisuus automaattiaskillisessa....
-
Voisko olla että ecun boxi on joskus vaihdettu manuaali autosta..
-
Miksiköhän moinen swappi olis tehty kun varmaan oikeanlainenkin boxi olis jostain löytynyt?
Miten boxin alkuperä todetaan ja mitä ennallistaminen edellyttää?
-
Tuu multa Salosta hakemaan samanlainen koko auto missä kaikki toimii ja leimaakin on lokakuulle. ML 319k 600€ nolnelviis 1234700 Ja Vantaalla toinen, myös leimassa.
-
Miksiköhän moinen swappi olis tehty kun varmaan oikeanlainenkin boxi olis jostain löytynyt?
Miten boxin alkuperä todetaan ja mitä ennallistaminen edellyttää?
En ole varma ollenkaan onko näin mutta esim mulla myös saab 9-5 ja siinä on vakkari ecusta vaikka pois tai päällä ja 99 mallin volvo on sähkö kaasupolkimella
-
Varmaan johtuu myöhäisestä kellonajasta,mutta ei oikein auennut toi vastaus..
-
Nyt visainen kysymys siitä vakkarista kun tuli hommattua c70 noiden s/v70 lisäksi niin tämä uusin on 99 mallinen sähkökaasulla ja siinä tulee valo cruise kun laittaa päälle mutta v70 se ei toimi mitenkään (98) onko näissä kaikissa kuitenkin merkkivalo, eliminois vikoja lähinnä
-
On aikaa kun tommosella ajelin mutta ei tainnu olla merkkivaloa 97-98 70 vollessa.
-
On aikaa kun tommosella ajelin mutta ei tainnu olla merkkivaloa 97-98 70 vollessa.
jo -94 850 oli teksti Cruise, oireileeko nykyisen, voipi olla asentoanturi vika. Koodeja?
-
Cruise Merkkivalo?
(https://i.imgur.com/A2RdlM0.png)
-
Valovika valon vasemmalla puolella on mulla ollut kaikissa autoissa
-
Haa, se on vasemmassa ylänurkassa pesunestemäärävaroituksen vieressä.
Tuo mikä Xanthe_n kuvassa on tyhjä.
Sitä kun ei kaikilla markkina-alueilla ole kytketty. Ei ollu mullakaan. 8)
-
Valovika valon vasemmalla puolella on mulla ollut kaikissa autoissa
Itsellä on tyhjä slotti vain siinä, ei mitään tekstiä. TRACS, LOW OIL jne valo paikat löytyy mutten vielä tiedä miten eloa saisin niihin. Täytyy hankkia ensin sopivat valot kun näköjään oli pesupojan valokin pimeenä ja alkaa kokeilee jos vaihtaa mittariston softan asetuksia heräileekö eloon joku noista.