Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: toimintaa - 19.02.2021, 13:04:25
-
Tervehdys Volvon kokeneet!
itsellänikin useampi Volvo-merkkinen kärry ollut. Nyt on nuorin mikä koskaan ollut, eli -09 V70 pikkudieselillä 1,6. Nyt en saa sitä käyntiin pa-filtterin vaihdon jälkeen.
Pakkasten kiristyessä alkoi pudottaa tehoja ja antoi varoituksen alennetusta moottoritehosta. Useimmiten sammutti moottorinkin. No filtterin vaihto tuli ekana tehtyä. Sen jälkeen en ole saanut lupaustakaan käynnistä. polttoaine ei mielestäni tule edes avoimista letkuista. Epäilen pa-pumpun tai sen releen vikaa. On saattanut olla alunperin se vika moottoritehon putoamiseen (filtteri ei kovin tukkoiselta vaikuttanut). Tuossa ulkona on, eikä lämmintä tallia. Mistähän esim tuo rele löytyisi? Pumppu on kai tankissa.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54272.0
Liekkö sama kuin pikkuvolvoissa tällä koneella että tankissa ei ole ollenkaan pumppua?
-
Filtterin täytin polttoaineella ja imin porakonepumpulla tankista. Pa tuli hyvin huonosti porakonep. mutta tuli kuitenkin. Takapäästä ei kuulu mitään pumpun ääntä, moottoritilasta jotain surinaa. Mutta mitään viitteitä pa tulosta moottorille ei ole. Jos tietäisi edes releen paikan niin voisi hyppylangalla kokeilla pumpun toimintaa. Sulake ok.
-
Ei siellä ole mitään pumppua. Täytyy vain imeä ilmat paluuletkusta ja sitten kone käyntiin. Polttoaine pitää tulla paluuputkesta imien niin kuin "kraanasta laskien". Muuten ei jaksa omin neuvoin imeä polttoainetta korkeapainepumpulle.
-
Ei siellä ole mitään pumppua. Täytyy vain imeä ilmat paluuletkusta ja sitten kone käyntiin. Polttoaine pitää tulla paluuputkesta imien niin kuin "kraanasta laskien". Muuten ei jaksa omin neuvoin imeä polttoainetta korkeapainepumpulle.
Okei, siis pelkkä korkeapainepumppu? Imetään siis pumpun läpi paluupuolelta. Muutenhan sinne ei polttista saa. Pitääpä huomenna päivänvalossa kokeilla. Kiitos tiedosta!
-
Kiitos neuvoista :) Kärry lähti nätisti käyntiin. Ilmat sain imettyä perämoottorin bensan kumipumpulla. Tosin ensin pumppasin filtterin sisäänmenopuolelta puhdasta dieseliä ja lopuksi imin paluuputkesta ilman pois.