Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jompsa - 23.02.2021, 23:16:34
-
Kaverin puoleta kyselen olisko kohtalon tovereita. Eli otsikon mukainen auto ja lämmintä kuulemma tulee satunnaisesti mut yleensä on kun pakastimella ajais. Ite en kyseistä ajoneuvoa pahemmin tunne mutta oireet vois sopia semmoseen että lämppärin ilmanohjaus läpät elää jottain omaa elämää?
-
Ilmastointipaneeli tai ilmanohjauksen läppämoottorit varmaan sekoilee. Toimiiko penkinlämmittimet, ne voi sekoittaa ohjauspaneelin niiden ohjausboksin hajotessa? Jos automaatti-ilmastointi niin toimiiko manuaaliohjauksella lämmöt täysillä?
-
Ilmastointipaneeli tai ilmanohjauksen läppämoottorit varmaan sekoilee. Toimiiko penkinlämmittimet, ne voi sekoittaa ohjauspaneelin niiden ohjausboksin hajotessa? Jos automaatti-ilmastointi niin toimiiko manuaaliohjauksella lämmöt täysillä?
Kyselen huomenna lisää ja palaan asiaan, kiitos vastauksesta :)
-
Penkinlämmittimet toimii eikä oo mitään vaikutusta jos manuaalisesti laittaa lämmöt täysille.
-
Nouseeko lämpömittari puoleenväliin, ja kannattaa kokeilla onko moottoritilassa molemmat matkustamon letkut kuumia. Jos termostaatti falskaa menee lämmöt myös ylävesiletkua jäähdyttimelle turhaan. Vikakoodit lukisin kunnon laitteilla jos lämpö menee kabiiniin letkuissa
-
Lämmönsäädinpaneelin oikealla reunalla olevan ritilän takana on sisätilanlämpöanturi. Puhallin imee sinne ilmaa ja tietysti pölyä. Sen putsauksella alottaisin jos moottorin lämmöt on kohdallaan. Paineilmaa läpi, imurilla ei välttämättä saa ihan kaikkea.
-
Lämmönsäädinpaneelin oikealla reunalla olevan ritilän takana on sisätilanlämpöanturi. Puhallin imee sinne ilmaa ja tietysti pölyä. Sen putsauksella alottaisin jos moottorin lämmöt on kohdallaan. Paineilmaa läpi, imurilla ei välttämättä saa ihan kaikkea.
Tosiaan mieluiten imurilla eikä millään terävällä sohimalla niistä aukoista.
(Saattaa ntc-vastus saada kipeetä.)
Jos kovin on tukossa, niin sitten se lämmönsäätö/ilmastointi/radio-paneeli irti ja sen takaa pääsee käsiksi siihen sisätilanlämpö-anturiin..
-
Vika tuskin on siinä sisälämpötilan anturissa, jos systeemi ei puhalla kuumaa edes kun nupit on käännetty täysin kuumimpaan asentoon, jolloin sen ei pitäisi välittää tuon taivaallista sisälämpötilasta.
-
Vika tuskin on siinä sisälämpötilan anturissa, jos systeemi ei puhalla kuumaa edes kun nupit on käännetty täysin kuumimpaan asentoon, jolloin sen ei pitäisi välittää tuon taivaallista sisälämpötilasta.
Sitten vois olla se sisäkenno, mitä näissä on mennyt tukkoon eikä vesi pääse oikein kiertämään kunnolla..
-
Siihen auttaa kalibrointi mulla ainakin ajoin kotkasta helsinkiin jää kaapissa vaihdatin termarikotelon +kalibroiti toimi niin kauan kun auto oli mulla 12vuotta!
-
Eilen tuota tutkittiin ja käytiin ajamassa 20km testilenkki. Hyvin puhalsi lämmintä kun moottorin lämmöt nousi puoleen väliin mittaria. Ulkona oli kyllä 4c lämmön puolella mutta tuon vian ollessa päällä saa palella pikku pakkasellakin.
Kai tässäkin jää vikakoodit muistiin vaikka ne kattois sillon kun vika ei oo päällä?
-
Kai tässäkin jää vikakoodit muistiin vaikka ne kattois sillon kun vika ei oo päällä?
Juu..
-
Menikös ne kabiiniin menevät _molemmat_ letkut kuumaksi siinä moottorin ja tuulilasin välissä konehuoneessa?
-
Menikös ne kabiiniin menevät _molemmat_ letkut kuumaksi siinä moottorin ja tuulilasin välissä konehuoneessa?
Eilen ainakin oli kuumat, enkä jaksa uskoa tukossa oleva kenno aiheuttaa tommoista. Kuulemma saattaa tehdä semmoistakin että tyyliin 10min puhaltaa jääkylmää, sitten ihan minuutissa alkaa puhaltaa normaali lämmintä, välistä taas puhaltaa jotain siltä väliltä ja. Toisinaan toimii niin kuin pitääkin pitkiäkin aikoja.
-
Sitten se lienee tosiaan sähkövika.
-
Täytyy sunnuntaina kokeilla saako motonetin Bluetooth OBD-palikalla ja torque-sovelluksella vikakoodeja luettua. Omassa 98-S90:ssä ainakin toimii täydellisesti ja saa jopa kaikki moottorin datat näkyviin mitä saatavilla on.
-
Vikakoodit luettu mutta eipä tuo antanu mitään vikakoodia. Alkaa mennä vaikiaksi.
-
Vidalla pääsee kiinni tuohon järjestelmään eli näkee anturiarvot, livedataa yms..