Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: VolvomiesV70 - 02.03.2021, 08:48:42
-
No niin. Viimeviikolla alkoi sitten temppuilemaan vasemmanpuolen päivätakavalot (pienempi sekä isompi), vilkku, peruutusvalo ja jarruvalot kyllä toimivat. Jännä sinällänsä kun välillä toimivat ihan ok, ja toisinaan sammmuivat heti liikkeelle lähtiessä.
Auto meni eilen pajalle ja tuomio oli että vasenpuoli vaihtoon. Umpion sisällä oli kosteutta.
Ei mennyt lasku tällä krt Volvolle vaan tuli mulle maksettavaksi, piirun alle 400e.
-
Itseasiassa näitä alkupään V90 tapaa silloin tällöin toinen LED takavalo pimeänä. Myös nettiautosta löytyi yksilöitä joissa toinen puoli pimeänä. Ei ne niin hyviä ne LED takavalotkaan ole ollut, ainakaan juuri alkupään sarjan autoissa
-
Onko kukaan vielä itse irroitellut näitä valoja? Meillä ei vesisateella ole temppuillut mutta autopesun jälkeen on aina pari päivää pimeänä. Selkeästi siis jostain pääsee vesi sisään. Ajattelin kesällä nykäistä irti ja tiivistää.
-
Itsellä vaihdettu vasen ja oikea takavalo (ne isommat), ensin piti käydä näyttämässä ja totesivat ongelman vasemmalla, tilasivat osan ja uusi aika. Kysyin jo, eikö kannattaisi vaihtaa molempia, mutta ei kuulemma tehdä. No, toinen pimeni kuukausi edellisestä ja sekin vaihdettiin. Molemmat Volvon goodwillinä eli ei kustannuksia, muuta kuin vaiva, vaikka takuu oli ummessa. Ruosin puolella aika paljon keskusteluja näistä ja tunnettu ongelma. Jollain pajoilla vaihdettu kymmeniä, vasen puoli ilmeisesti yleisempi, mutta oikeaakin vaihdettu aika tiuhaan. Ilmeisesti johtuu asennusongelmasta, kun tehtaalla kiristetty ruuvit liian tiukkaan ja muovikotelo haljennut ja päästää sitten kosteutta sisään.
Eli ei muuta kuin vaatimus, että korvaavat. Kyllä tuollaisten lamppujen pitää kestää paljon kauemmin kuin takuuajan.
-
Olin käyttöautoon yhteydessä ja selvittivät menisikö meikäläisen takavalo takuuseen. Kuulemma 2018 ja 175000 kilometreillä ei enään mene takuun piikkiin.
Otan viikonloppuna omasta auki, kuivaan ja tiivistän. Laittelen vaikka kuvia tulemaan.
-
Täällä kanssa toinen puoli pimeänä auton pesun jäljiltä. Ja pelkääjän puolen takavalo siis kyseessä. Loppukuusta autoa pajalle muutenkin. Katsotaan sitten mitä tehdään ja kuka makselee.
-
Täällä vasen puoli pimeänä sateen/pesun jälkeen. Oli volvolla tutkittavana ja sanoivat että molemmat takavalot pitää uusia. Pyysin selvityksen että eikö volvo näitä korvaa, koska kyseessä melko yleinen vika. Ei kuulemma täytä kriteereitä -17 160tkm ja toinen omistaja. Onse kumma että tuon ikäisessä autossa kalliit valot kulutustavarana.
-
Itselleni kävi niin että takavalot vaihdettiin ja soitettiin Ruotsiin maksajasta. Volvo maksoi koko huvin kokonaan. Ja auto -17 ja kilsoja 125tkm
-
Tässä uudessa videossa kohdassa 5:16 näkee takavalon palaneen. Nuo ammattilaiset eivät siitä videolla maininneet mitään
https://youtu.be/TJ9paqIEmM4
-
Vein eilen autoa huoltoon ja matkalla tulikin häiriöilmoitus seisontavalosta. Äsken soitti omamekaanikko niin 800€ töineenpäivineen yksi puoli.
115tkm ajettu 2017 rek, 2018 käyttööottomalli, 4kk sitten rintajoupilta ostettu, premium takuu myös, muttei ilmeisesti kata ledejä..
-
Tarkistiko omamekaanikko ettei mene goodwilliin?
-
Tarkistiko omamekaanikko ettei mene goodwilliin?
Ei tietenkään, tämähän on jo heidän mukaan vanha auto.
-
Ei tietenkään, tämähän on jo heidän mukaan vanha auto.
Pari viestiä ylempänä oli tämmöistä
Itselleni kävi niin että takavalot vaihdettiin ja soitettiin Ruotsiin maksajasta. Volvo maksoi koko huvin kokonaan. Ja auto -17 ja kilsoja 125tkm
-
Pari viestiä ylempänä oli tämmöistä
Liikekohtaista, niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Plus se, että olen auton toinen omistaja ja alunperin espoossa ostettu niin turun keskusautohalli ei tee mitään. Eivät menneet takalukotkaan goodwilliin näistä kaikista syistä, myyjäliikkeen premium turvaan meni ne. Ledejä ei kata sekään turva sitten.
Puhelimessakin sanoin, että täällä on mennyt paljon enemmän ajetut ruotsi-autotkin volvon goodwilliin muissa keskusautohalleissa/jälleenmyyjillä, mutta turun pytinki pesi kädet täysin.
-
Olin käyttöautoon yhteydessä ja selvittivät menisikö meikäläisen takavalo takuuseen. Kuulemma 2018 ja 175000 kilometreillä ei enään mene takuun piikkiin.
Otan viikonloppuna omasta auki, kuivaan ja tiivistän. Laittelen vaikka kuvia tulemaan.
Ongelma loppui tämän viestin lähetyksen jälkeen ja seurailin tilannetta. Kesällä piti tuo korjaus sitten tehdä mutta teloin jalkani niin että oli kipsissä ja kuntoutus otti vielä omansa. Nyt taas vesikelien alkaessa sama umpio temppuilee mutta toivaan että pakkaset tästä taas alkais ja päästään kevääseen. Pakkohan tuo on jossain vaiheessa availla ja tiivistää umpion takaosa ettei temppuile enään.
-
https://img.aijaa.com/b/00888/15018393.jpg
Oliko teilläkin tuo toinen koko puoli pimeä?
-
https://youtube.com/shorts/CiShEKX3-KE?feature=share
Koko umpiohan on ihan irti.. Ihmekään, että täynnä kosteutta.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=128705.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=128705.0)
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=128705.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=128705.0)
No just.
Ei menny umpio lisäturvan piiriin, mutta myyjäliike kustantaa koko vaihdon 4kk oston jälkeen. Keskusautohalli sanoi heti ettei mene goodwillinä.
-
No just.
Ei menny umpio lisäturvan piiriin, mutta myyjäliike kustantaa koko vaihdon 4kk oston jälkeen. Keskusautohalli sanoi heti ettei mene goodwillinä.
Näissä tuntuu olevan eroja liikkeissä. Tutulla jäätyi tuonti V90 lukot. Käyttöauto oli sanonut suoraan ettei mene goodwilliin. Soitto Vaasaan Automaahan ja sieltä sai menemään goodwilliin.
-
En tiedä onko mitään apua, mutta onko jollakin tietoa mihin kohtaan (jos kerääntyy) vesi umpiossa jämähtää ja siten aiheuttaa tuon vian? Ja lisäkysymys, onko kukaan koittanut tehdä pientä esim 2-3mm reikää umpioon sille kohtaa, mistä vesi pääsisi pois? Reikään vaan kumitulppa sitten kun vesi haihtunut?
-
Noniin, tämäkin vika piti nyt tulla omaan autoon (V90 -18). Pesun jälkeen oikean puolen molemmat seisontavalot pimeänä.
Takaluukkua avatessa oikean puolen valot kuitenkin välähtää, eli valossa itsessään ei ole vikaa. Myös koodien luennan aikana kaikki valot palaa hienosti. Jostain syystä ATK on kuitenkin sitä mieltä että valot on oikosulussa maihin. Vikakoodi:
CEM-B10F611 - Right Rear Position Lamp / Side Marker Lamp - Supply Voltage. General Electrical Failures. Circuit short to ground.
Onko kukaan tutkinut näitä valoja ja keksinyt mistä vesi pääsee sisään? Omassa näkyy vähän kosteutta, muttei mitenkään paljon.
-
Onko kukaan tutkinut näitä valoja ja keksinyt mistä vesi pääsee sisään?
On tutkinut ja ymmärtääkseni ratkaisukin on keksitty. Lue tuosta ylhäältä @Kulmamiehen vinkit takavalojen kireyden tarkastukseen ja korjaukseen.
-
Juu, ruuvien kiristelystä oli mainintaa. Omassa ei ainakaan äkkiseltään vaikuta että valot olisi löysästi kiinni. Täytyy tutkia paremmin kun kerkeää.
Eli ilmeisesti valossa itsessään ei välttämättä ole halkeamaa tms. vikaa jonka vuoksi vuotaisi? Ruotsin foorumeilta löytyi että siinä pienemmässä luukun valossa on jonkinlainen solumuovi-tiiviste joka varmaan painuu kasaa ajan myötä ja alkaa vuotamaan. Onko tässä pystyvalossa jokin vastaava tiiviste minkä vaihtaminen mahdollisesti auttaisi? Kuvien perusteella liittimen ympärillä olisi pieni lämpäre. Siitäkö se vesi sitten menee sisälle vai onko siellä jokin muu tuuletusaukko jossain muualla?
-
Vika ehtikin poistua juuri kun meinasin sitä alkaa tutkimaan, joten ei nyt oikein selvinnyt että missä sitä vettä oli. Irrottelin nyt kuitenkin valot, kuivattelin ja askartelin uudet tiivisteet. Siinähän riittikin hommaa koko viikonlopuksi. Ei ole huollettavaksi suunniteltu tämä.
Luukun pikkuvalojen kiinnitys oli melko löysällä, mutta toisaalta siellä ei oikein mitään elektroniikkaa ole. Pystyvaloissa näyttikin sitten olevan enemmän tavaraa sisällä ja voin kuvitella että siellä voi vesi päästä piirilevyille. Ainoa aukko on mielestäni siinä liittimen yhteydessä ja siinä myös solukumitiiviste.
Saa nähdä toimiiko korjaus. Täytynee vastaisuudessa suorittaa pesu varovasti :P
-
Saa nähdä toimiiko korjaus. Täytynee vastaisuudessa suorittaa pesu varovasti :P
Tervehdys! Nostelen vanhaa ketjua rohkeasti ylös pihassa seisovan & vasenta takavaloaan välkyttelevän vm 2018 V90 puolesta. Kannattaako tuohon siun kuvaamaan rojektiin ruveta vaiko suosiolla vain kopaista kuvetta? Ts. onko korjaus toiminut?
-
Kiinnostaa myös. Oikea puoli kokonaan pimeä. Viimevuonna meni koko vasen, tämä tosin myyjäliikkeen piikkiin, vajaa 500€. Nyt ei enää saa niin kiinnostaisi kovasti t: vanhempainvapaalla tuilla ja säästöt syöty :D
(https://img.aijaa.com/b/00320/15191109.jpg)
-
Jännä myös miksi valo palaa kun kontin aukasee, sammuu heti kun käynnistää. Ei se ihan 100% kuollut ole.
-
Jännä myös miksi valo palaa kun kontin aukasee, sammuu heti kun käynnistää. Ei se ihan 100% kuollut ole.
Tuokin jonkun mystisen syyn takia kuuluu kosteuden hapattaman takavalon taudinkuvaan. Noin se käyttäytyi mullakin ja korjaantui 450 euron arvoisella takavalon vaihdolla.
-
Tuokin jonkun mystisen syyn takia kuuluu kosteuden hapattaman takavalon taudinkuvaan. Noin se käyttäytyi mullakin ja korjaantui 450 euron arvoisella takavalon vaihdolla.
Onko noissa uusissa takavaloissa jotain parempaa vai hajoaako nekin jonkin ajan kuluttua?
-
Onko noissa uusissa takavaloissa jotain parempaa vai hajoaako nekin jonkin ajan kuluttua?
Minä ymmärsin että uusi olisi parempi tai ainakin pitäisi olla, mutta ei kyllä jäänyt muistiin mitä siitä tarkalleen puhuttiin. Tuleehan noille tietysti merkkihuollossa vaihdettuna varaosatakuu aina siihen asti kun auton omistaja seuraavan kerran vaihtuu.
Paljon on vissiin valoja mennyt vaihtoon. Normaalisti Volvon varaosan saa seuraavaksi päiväksi mutta nyt ei toimituspäivää etukäteen edes varmaksi tiennyt. Muutama päivä siinä sitten meni.
-
Itse laitoin silikonia pimeänä olevan takavalon päälle ja eipä ole enää sammunut puoleen vuoteen ;D :D ;D ;D
-
Tervehdys! Nostelen vanhaa ketjua rohkeasti ylös pihassa seisovan & vasenta takavaloaan välkyttelevän vm 2018 V90 puolesta. Kannattaako tuohon siun kuvaamaan rojektiin ruveta vaiko suosiolla vain kopaista kuvetta? Ts. onko korjaus toiminut?
Palataanpas tähän. Kesän aurinko kun on kuivatellut umpion ja takavalot toimineet normaalisti niin päätin ryhtyä tuumasta toimeen.
Verhoilun purku, puskurin irroitus toiselta puolelta, umpio irti, uusien tiivisteiden askartelu ja kevyttä kierrelukitetta umpion kiinnityspultteihin. Saas nähdä miten käy, kunhan tämä kesä tästä malttaa väistyä..
Tehtaan tarjoama kosteuseristys (kuvassa) on kyllä äärimmäisen heikkoa. Umpion ei tarvitse kummoisesti löystyä (omasta oli jo ylin kiinnityspultti hölskynyt irti), kun tuosta liittimen ympäriltä pääsee vettä melkein suoraan piirilevylle ja jep jep.
(https://i.ibb.co/HBkjm3D/20240909-111026.jpg) (https://ibb.co/HBkjm3D)
(https://i.ibb.co/f9R77py/20240909-104250.jpg) (https://ibb.co/f9R77py)
-
Myös S90 on ollut ongelmaa takavalojen kanssa. Keväällä kosteaan aikaan 4-5 kertaa vilkutti valovika tekstiä. Vikakoodi viittasi sisäiseen vikaan. Selekt takuuseen vaihdettiin uusiksi koko valo. Pre-facelift mallissa ei ollut tätä.
-
Jos haluaa pelata varman päälle, niin tuon umpion tiivistykseen noiden onnettomien retkipatjan kappaleiden tueksi kannattaa laittaa jotain joustavaa tiivistysmassaa kaikkien korin läpivientikohtien ympärille tiivisteiden vastinpintoihin (esim. Sikaflex 521UV käytin itse kun sattui hyllyssä olemaan, on umpio vielä irrotettavissakin ilman kohtuutonta väkivaltaa). Kannattaa myös huomata ylemmän kiinnityspultin seudulla oleva ohjuritapin läpimeno koriin, siitä reiästä pääsee myös herkästi valumaan pilarin sisään ja liittimelle. :)
Itsellä oli mutterit kyllä kiinni mutta silti pääsi vuotamaan ja teki tuota että hetken paloi ja sitten sammui. Ja kyseinen umpio oli huoltokuittien perusteella vaihdettu reilu vuosi aikaisemmin. :D Nyt ei ole vuoteen ollut ongelmia kun laski puolen desiä vettä umpiosta pois, kuivatteli pari yötä, ja em. toimenpitein kasasi takaisin. Sen sijaan toisen puolen umpiossa olikin sitten ylämutteri matkalla puolitangossa kun samalla silloin tsekkasin, joskaan ongelmia ei vielä sille puolelle ollut eikä ole tullut...
-
Ensimmäinen kirjautuminen mihinkään autofoorumille ja suoraan asiaan
Tuli hankittua alkukesästä ensimmäinen volvo, ja on kyllä ollu mukava kyyti nähden vag-konsernin tuotteisiin 8)
Alkuviikosta ilmotteli toimintahäiriötä molemmille takavaloille hetken ajon jälkeen. No käynnistin auton uudelleen ja molemmat takavalot vaakavaloja myöten pelas. Työmaalta lähdettyä illalla toinen vaakavalo oli mykkä.
Tänään vasta kerkesin perehtymään ja toisen topicin ohjeistuksen mukaan rupesin ruuveja kiristelemään pystyvaloista. Kuskin puolelta yläruuvi pystyvalosta karannu :(
Apukuskin puolen pystyvalo ruuvit oli kiinni. Itse ongelma pimentyny vaakavalo löytyy apukuskin puolelta. No siihen löyty sitten aika äkkiä syykin. Puoli desiä vettä umpion sisällä pienen sähköhajun kera. Ulommaisin kiinnitysruuvi vissiin vedetty liian tiukalle tehtaalla, ku muovissa pieni halkeama, mistä vesi päässy sisään. Jännä että oireet tullu nyt vasta eikä aikasemmin..
Saakohan näitä menemään goodwillingiin vai meneekö omasta pussista? Auto -19 ja ajettu 214tkm ???
-
Ensimmäinen kirjautuminen mihinkään autofoorumille ja suoraan asiaan
Tuli hankittua alkukesästä ensimmäinen volvo, ja on kyllä ollu mukava kyyti nähden vag-konsernin tuotteisiin 8)
Alkuviikosta ilmotteli toimintahäiriötä molemmille takavaloille hetken ajon jälkeen. No käynnistin auton uudelleen ja molemmat takavalot vaakavaloja myöten pelas. Työmaalta lähdettyä illalla toinen vaakavalo oli mykkä.
Tänään vasta kerkesin perehtymään ja toisen topicin ohjeistuksen mukaan rupesin ruuveja kiristelemään pystyvaloista. Kuskin puolelta yläruuvi pystyvalosta karannu :(
Apukuskin puolen pystyvalo ruuvit oli kiinni. Itse ongelma pimentyny vaakavalo löytyy apukuskin puolelta. No siihen löyty sitten aika äkkiä syykin. Puoli desiä vettä umpion sisällä pienen sähköhajun kera. Ulommaisin kiinnitysruuvi vissiin vedetty liian tiukalle tehtaalla, ku muovissa pieni halkeama, mistä vesi päässy sisään. Jännä että oireet tullu nyt vasta eikä aikasemmin..
Saakohan näitä menemään goodwillingiin vai meneekö omasta pussista? Auto -19 ja ajettu 214tkm ???
Nyt on ollut niin kosteaa keliä ja pakkasta/lämmintä edestakas. Sä ostit auton kesällä, joten ongelmiahan ei vielä silloin ole luonnollisestikaan. Onhan toi vika voinut olla jo aikaisempinakin syksyinä/talvina, tuskinpa se myyjä on niistä viitsinyt kertoa. Toi takuuseen meno on ihan fifty/sixty touhua, ainakin mitä näistä ketjuista lukee, joku antaa takuuseen ja joku ei. Näinhän asian laita ei missään tapauksessa saisi olla.
-
Ensimmäinen kirjautuminen mihinkään autofoorumille ja suoraan asiaan
Tuli hankittua alkukesästä ensimmäinen volvo, ja on kyllä ollu mukava kyyti nähden vag-konsernin tuotteisiin 8)
Alkuviikosta ilmotteli toimintahäiriötä molemmille takavaloille hetken ajon jälkeen. No käynnistin auton uudelleen ja molemmat takavalot vaakavaloja myöten pelas. Työmaalta lähdettyä illalla toinen vaakavalo oli mykkä.
Tänään vasta kerkesin perehtymään ja toisen topicin ohjeistuksen mukaan rupesin ruuveja kiristelemään pystyvaloista. Kuskin puolelta yläruuvi pystyvalosta karannu :(
Apukuskin puolen pystyvalo ruuvit oli kiinni. Itse ongelma pimentyny vaakavalo löytyy apukuskin puolelta. No siihen löyty sitten aika äkkiä syykin. Puoli desiä vettä umpion sisällä pienen sähköhajun kera. Ulommaisin kiinnitysruuvi vissiin vedetty liian tiukalle tehtaalla, ku muovissa pieni halkeama, mistä vesi päässy sisään. Jännä että oireet tullu nyt vasta eikä aikasemmin..
Saakohan näitä menemään goodwillingiin vai meneekö omasta pussista? Auto -19 ja ajettu 214tkm ???
Itsellä oli sama ongelma vuosi sitten. Oikeanpuoleiset takavalot alkoi pätkimään juurikin noin kuten sinulla. Isompi valo meni vaihtoon ja se kustansi asennuksineen hieman alle 500€. Mikäli luukussa oleva pienempi valo olisi pitänyt myös vaihtaa niin olisikohan ollut noin 250€ lisää. Järkyttävän hintaista on nykyisin "polttimoiden" vaihto.
-
Omaan -17 V90:iin iski takavalo-ongelma nyt ensimmäistä kertaa viime viikolla (auto ollut itsellä reilut 6v) aiemmin ketjussa mainituin oirein ja vikailmoituksin. Mitään akvaariota ei ollut kuskinpuolen pystyvaloon tullut, mutta "höyryä" oli umpion sisäpinnalla nähtävissä. Päätin kuitenkin ryhtyä vaihtohommaan itse Vpartsin Youtube-ohjeen perusteella. Ja niinkuin aina, purkuhomma on helppoa, omassa oli kaikki ruuvit tallella ja löystymistä en havainnut. Haasteet tuli sitten kasauksen kanssa, kun paikat ahtaat, näkyvyys huono ja sovitus tiukka. Mutta onnistui kumminkin ähellyksen ja lisäkäsien kera. Toki yläruuvin pudotin kotelon sisään hukuksiin, uusi piti laittaa tilalle.
Valon ostin Käyttöautosta, oli heti hyllyssä, samoin Bilian verkkokaupastakin olisi heti saanut matkaan. Korjausarvio liikeessä oli n. 550€, umpion hinta 370€. Vpartsin koko takavalosarjaa (4kpl) ajattelin ensin, mutta karvan alle 1300€ hinta oli liian raaka (marmoriltakin olisi saanut koko sarjan halvemmalla). Purkuosiin en uskaltanut ryhtyä, olisi nekin voinut tietysti toimia ihan hyvin. Katsotaanpa nyt, kuinka toimii ja antautuuko joku muu takavaloista seuraavaksi.
-
Itsellä oli sama ongelma vuosi sitten. Oikeanpuoleiset takavalot alkoi pätkimään juurikin noin kuten sinulla. Isompi valo meni vaihtoon ja se kustansi asennuksineen hieman alle 500€. Mikäli luukussa oleva pienempi valo olisi pitänyt myös vaihtaa niin olisikohan ollut noin 250€ lisää. Järkyttävän hintaista on nykyisin "polttimoiden" vaihto.
Unohtunu kokonaan vastata muiden kiireiden takia. Goodwillin mahdollisuutta tiedustelin ja siinä oli se kuuluisa 0,5 ikävuotta liikaa ku 5,5v vanha auto. Aika tarkkaa näkyy tuo goodwill homma olevan. Auton ikävuodet, kilometrit, monesko omistaja etc..
Ei kait sitä ruuvia kukaan ois myöhemmi ehdointahdoin kiristäny liian tiukalle, että umpion muovit halkeaa :buck2: Hintaa tuli pelkälle vaakavalolle asennuksineen 220€. Samaan hintaan kiinnittää toisenpuolen pystyvalon ylimmän ruuvin. Totesin kyllä kans että on melko ahtaat välit se värkätä paikoilleen ite ni antaa työkseen tekevien laittaa :D
-
Mjaaha, nyt pimeni itelläkin apparin puolen luukun valo. Ei vikakoodeja, hieman kosteutta sisällä, ei toimi enää kuivattunakaan. Vaikutti senverran huoltovapaalta kokonaisuudelta että pitää hommata uus tilalle ennenkuin vinguttaa vanhan auki.
-
Mulla riitti kun käytin polttimot irti ja putsasin olemattoman pienet hapettumat pois, ja juurikin nuo samat luukun valot
-
Ei ole itselläni ollut vielä ongelmaa valojen kanssa, mutta tästä topicista inspiroituneena päätin hieman tutkia asiaa. Omassa 323tkm ajetussa molemmat isot valot heiluivat selkeästi, kun niistä otti kiinni ja hieman heilutteli. Purin verhoiluja sen verran, että valot pääsi kiristämään ja nehän kiristyikin ihan jonkun verran, jonka jälkeen heiluminen loppui. Saattaa olla ihan hyvä ja suositeltava toimenpide ongelmien ehkäisyyn.
-
Kannattaako tuohon siun kuvaamaan rojektiin ruveta vaiko suosiolla vain kopaista kuvetta? Ts. onko korjaus toiminut?
Oho, ompa aikaa vierähtänyt, mutta raportoidaan nyt kuitenkin että korjaus on kyllä toiminut jo reilut pari vuotta näköjään. Eli kannatti askarrella.
-
Jos haluaa pelata varman päälle, niin tuon umpion tiivistykseen noiden onnettomien retkipatjan kappaleiden tueksi kannattaa laittaa jotain joustavaa tiivistysmassaa kaikkien korin läpivientikohtien ympärille tiivisteiden vastinpintoihin (esim. Sikaflex 521UV käytin itse kun sattui hyllyssä olemaan, on umpio vielä irrotettavissakin ilman kohtuutonta väkivaltaa). Kannattaa myös huomata ylemmän kiinnityspultin seudulla oleva ohjuritapin läpimeno koriin, siitä reiästä pääsee myös herkästi valumaan pilarin sisään ja liittimelle. :)
Itsellä oli mutterit kyllä kiinni mutta silti pääsi vuotamaan ja teki tuota että hetken paloi ja sitten sammui. Ja kyseinen umpio oli huoltokuittien perusteella vaihdettu reilu vuosi aikaisemmin. :D Nyt ei ole vuoteen ollut ongelmia kun laski puolen desiä vettä umpiosta pois, kuivatteli pari yötä, ja em. toimenpitein kasasi takaisin. Sen sijaan toisen puolen umpiossa olikin sitten ylämutteri matkalla puolitangossa kun samalla silloin tsekkasin, joskaan ongelmia ei vielä sille puolelle ollut eikä ole tullut...
Raporttia myös minun puolestani, eli kahden talven jäljiltä ongelmat eivät ole palanneet millään tapaa. Hyville tuntipalkoille siis pääsi.
-
Myös S90 on ollut ongelmaa takavalojen kanssa. Keväällä kosteaan aikaan 4-5 kertaa vilkutti valovika tekstiä. Vikakoodi viittasi sisäiseen vikaan. Selekt takuuseen vaihdettiin uusiksi koko valo. Pre-facelift mallissa ei ollut tätä.
Eilen kauppaan lähtiessä molemmat sisemmät valot pimeänä ja vilkun ollessa päällä punainen kolmio vilkkujärjestelmästä. Kaupasta lähtiessä ei mitään, mutta jotain häikkää siellä on. Voihan olla bitti poikittain mutta silti. :idiot2: