Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Espe85 - 17.11.2011, 17:31:09

Otsikko: 2,5tdi vikavalon kuittaus / kunnossa
Kirjoitti: Espe85 - 17.11.2011, 17:31:09
Hei! :hello: Nyt sitte tulee korkattua tämäkin vooorumi!

Auto V70 -01 pattikylkinen 2.5tdi 520000km

Kysyisin tällästä asiaa kun auton moottorinmerkkivalo palannu jo piiiitkään ja myöskin kolmiota herjaa "moottorisysteemi"-tekstin kera, niin kävin sit nyt luetuttaa vikakoodit:

herjat:
-pakokaasun takaisinkierr. Ohjainventtili
-ilmastoinnin painetunnistin
-ilmamassamittari

egr ja ilmamassamittarin antoi kuitata, jotka kylläkin tuli takaisin jonkun kilometrin ajettua.

Eilen illal putsailin massamittarin ja egr:n ja samal käytin imusarjan irti ja putsailin kiiltäväksi :buck2: Ja samal tulppasin egr:n joustavan putken ja ventiilin välistä. Alipaineletkua en tulpannu.

Vikavalot eivät kadonneet >:(

Ja mieltäni nyt askarruttaa se että jos esim. massamittarin putsaus tuolla jarrukliinerillä :idiot2: olisi korjannut asiaa niin häviääkö herjaus vai onko kuitattava. Jos olen ymmärtänyt oikein tuo huutomerkkikolmio valo merkkaisi tota massamittaria ja se tulee aina parisadan metrin ajon jälkeen näyttöön.
Entäs egr:n laita vaatiiko kuittausta ja miten tossa on ton tulppauksen laita..antaako se yleensä vikavaloja??

Ilmastointi ei myöskään ole pelannut aikoihin.

Tälläst mielellä ja kiitokset jo etukäteen jos jollain olisi tarkempaa tietoo näitten käytöksestä!

Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pomo - 17.11.2011, 17:48:08
Tulppaus sytyttää vikavalon. Pitää muuttaa softaa jos tulpataan.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 18.11.2011, 10:14:01
Ilmamassamittariin on ihan oma puhdistusaine esim: CRC Air flow sensor cleaner.

EGR:n tulppaaminen sytyttää vikavalon. Kun egr kytkeytyy niin ajotietokone laskee ilmamassamittarin signaalista että sen läpi kulkee liikaa ilmaa egr:n ollessa auki, egr ei siis virtaa riitävästi tai ilmamassamittarin signaali on väärä. Jos haluat varoituksen pois tulpatulla egr:llä niin pitää softata.

Tämä on vain minun käsitykseni mutta: egr antaa vain varoituksen "moottorijärj.seur huolto", sama teksti tulee monelle muullekin vialle. Itselläni tulee välillä sama teksti mutta tehot lähtee pois, ei ahda. Vika on ahtopaineensäätimessä "signaali katkonainen" jos muista oikein.

Saatan olla väärässä mutta jos IMM alka reistaan niin sen pitäis jo vähän vaikuttaa tehoihinkin.
Mulla siis S80 -00 2.5tdi 627000 ajettu :)
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 18.11.2011, 13:10:20
Kivasti sullakin jo rullattu 8)

Aatellin just et jos vois veljen 850 tdi:sta kokeilla IMM:ää tohon ni näkis onko vaikutusta, kun ollut noi kaikki viat jo ostaessa kesällä niin ei tiedä onko joskus ollu ärtsympi. veljen 850 kyl tuntuu perstuntumalla lähtevän tietyltä alueelta vetää selvästi rivakammin kun taas mulla se vääntö on sellainen tasainen koko alueen eikä tuu selvää piikkii missää,,, en sit tiiää.

Tuo kiinnostas et sammutteleeko se ne vikavalot het jos homma korjaantuu?

Jos ensin vaihtas imm jos se rikki kattelee sit mitä vielä ilmottelee.. ottaa sit tulpan pois ja katellaan sit softausta ehkä myöhemmin. tai ainakin katsastuksen ajaks.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Taavi.H - 18.11.2011, 13:15:14
Kivasti sullakin jo rullattu 8)
Aatellin just et jos vois veljen 850 tdi:sta kokeilla IMM:ää tohon ni näkis onko vaikutusta, kun ollut noi kaikki viat jo ostaessa kesällä niin ei tiedä onko joskus ollu ärtsympi. veljen 850 kyl tuntuu perstuntumalla lähtevän tietyltä alueelta vetää selvästi rivakammin kun taas mulla se vääntö on sellainen tasainen koko alueen eikä tuu selvää piikkii missää,,, en sit tiiää.

Ei onnistu 850 tdi:n IMM:llä kokeilu. 850 Volvossa on MSA 15.7 moottorinohjaus ja läppämallinen IlmaMääräMittari kun taas sun autossa on MSA 15.8 ja lankamallinen IlmaMassaMittari.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 18.11.2011, 14:00:37
Ei onnistu 850 tdi:n IMM:llä kokeilu. 850 Volvossa on MSA 15.7 moottorinohjaus ja läppämallinen IlmaMääräMittari kun taas sun autossa on MSA 15.8 ja lankamallinen IlmaMassaMittari.

Kiitti vinkistä niin emmä tehneet turhaa työtä!

Osaiskohan tota jotenki testata tämmönen tavis.. vai mitähän tuo maksais jos hakis mässillä uuden ???
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 20.11.2011, 18:13:34
Otin tulpan pois egr:ltä ja putsailin vielä kerran venttiiliä ja suihkin vähä crc:tä akselille ettei jumittele.

Tilanne on nyt se että näiden putsailujen jälkeen vika näyttäs välillä häviävän ja taas välillä palaa. Eilisen laipanpoiston jälkeen aluksi vikavalot sammui ja kun lähden testiajoon ni kohta syttyi, muutaman kilometrin jälkeen valot taas hävisi eikä enää sille iltaa syttyneet vaikka kävin kerran koneen jäähdyttyä vielä testaa.

Tänään taas kylillä käydessä aika pian valot syttyi ja paloivat kokoajan.

Jotenkin tuntuu siltä, että jos tuo herjaa sen takia, että ventiili ei aukea, niin onkohan vika ventiilissä vai alipainepumpussa vai jossain muualla? ???


Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pomo - 20.11.2011, 19:21:31
EGR voi jumia. Jää esin auki koko ajaks.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Masked Jackal - 21.11.2011, 00:11:32
Sulakkeet kaikki ehjiä? Jotenkin nyt haiskahtais, että onko huohottimen llämmitysvastus menny oikoseen ja polttanut sen piirin sulakkeet mihin em. aparaatit liittyy.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: HenkkaR1 - 21.11.2011, 05:12:15
Egr:n saa pois pelistä ohjelmoimalla, esim. Powerflash oulussa tekee sitä n.puolella lastutuksen hinnasta. Imm:n voi testata irrottamalla anturin ja ajamalla. Jos tehot laskee -> ehjä. Nousee -> resu. Mulla samanmoinen kulkine mutta 10 tkm vähemmän rullattu:)
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pomo - 21.11.2011, 06:45:42
Sulakkeet kaikki ehjiä? Jotenkin nyt haiskahtais, että onko huohottimen llämmitysvastus menny oikoseen ja polttanut sen piirin sulakkeet mihin em. aparaatit liittyy.
EGR:n ja ahtopaineen ohjaus saman sulakkeen takana kuin tuo lämmitysvastus. Tehoja ole sitten yhtään autossa jos se sulake palanu, tiedän kokemuksesta.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 21.11.2011, 09:34:04
Yksi tutkimisen arvoinen asia on alipainejärjestelmän vuotojen tutkiminen.
EGR aukeaa alipaineella jos vuotaa rittävästi jostakin niin ei aukea ollenkaan/kunnolla.
Itselläni oli ilmanputsarin alla menevä kova putki hinkkaantunut miltei poikki.
Yksi vuotokohta on noi moottorintukikumit. <-- helpoin testata isolla ruiskulla ja alipaineletkulla muistetaan kumminkin että ihan pikkuvuoto ei mitään tee.
Jollakin oli joskus se ohjausventtiili ihan tukossa karstasta, muistaakseni se joka on siinä syylärin vieressä ja siihen menee/lähtee kolme letkua.

Käsittääkseni Bltemasta saa ihan Boshc:in imm:n 99€.

Edelleen millä laitteella koodit luettiin? Autocomilla ja Vadiksella saadaan ihan yksittäinen komponenttikin selville. Muistaakseni ton vikailmoituksen voi saada kahdeksasta eri komponettiviasta. Viisaammat valistakoon tässä asiassa!
Mulla aikanaan loppu toi vilkuttelu kun poisti tulpan, valo sammuu tietyn ajan kuluessa ajaessa vikakoodin ilmettyä ja mentyä pois.
Ajotietokone tutkii/seuraa tuota venttiilin toimintaa tuolla imm:n signaalilla/sen muutoksella EGR venttiilin ollessa auki.
Järjellä ajateltuna: imm antaa vääränlaista tietoa ajotietokoneelle(imm rikki) TAI egr venttiili ei aukea ollenkaan tai riittävästi silloin kun sen pitäisi aueta(alipainevuoto, jumissa jne...) Toiminnan voi testata samaisella ruiskulla kuin tukityynyt.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 21.11.2011, 13:30:20
EGR voi jumia. Jää esin auki koko ajaks.

Sormella tökkiessä ventiiliä vastus on aika kova, liikkuu kuitenkin tasasesti, jotenkin tuntus et sen verran kovaa se sitä painaa takas et ei varmaan auki jää.. en kyllä varmaan ihan pohjaan asti sitä painanu.

Pieni muistikuva on siitä kun otin venan ekakerran auki ja koitin sormella työntää auki ni oli sen verran jumissa varmaankin noen vuoksi että piti jollain meisselin päällä survasta ennenkuin napsahti liikkeelle, toisella kertaa vena aukesi sormella painamalla ihan niinkuin puhdistuksen jälkeenkin

eli ajattelisin et mieluummin se on ollut toistepäin, et ei ole auennut.

mitenkähän tuo 850 tdi koneen egrvena, onko samanlainen jos sitä käyttäs tossa paikallaan?

Sulakkeet kaikki ehjiä? Jotenkin nyt haiskahtais, että onko huohottimen llämmitysvastus menny oikoseen ja polttanut sen piirin sulakkeet mihin em. aparaatit liittyy.

Sulakkeita on tullut ziikailtua, mut voishan ne vielä kerran vilkasta.. sulakkeitahan tos on kai siel konehuonees ja ratin alla, ei siis muualla enempää..

Huohottimen lämmitys ??? enpämoista termiä ennen oo kuullutkaan :D

Egr:n saa pois pelistä ohjelmoimalla, esim. Powerflash oulussa tekee sitä n.puolella lastutuksen hinnasta. Imm:n voi testata irrottamalla anturin ja ajamalla. Jos tehot laskee -> ehjä. Nousee -> resu. Mulla samanmoinen kulkine mutta 10 tkm vähemmän rullattu:)

Jes.. kiitti vinkistä. toi testataan heti kun auto kotiutuu!

Yksi tutkimisen arvoinen asia on alipainejärjestelmän vuotojen tutkiminen.
EGR aukeaa alipaineella jos vuotaa rittävästi jostakin niin ei aukea ollenkaan/kunnolla.
Itselläni oli ilmanputsarin alla menevä kova putki hinkkaantunut miltei poikki.
Yksi vuotokohta on noi moottorintukikumit. <-- helpoin testata isolla ruiskulla ja alipaineletkulla muistetaan kumminkin että ihan pikkuvuoto ei mitään tee.
Jollakin oli joskus se ohjausventtiili ihan tukossa karstasta, muistaakseni se joka on siinä syylärin vieressä ja siihen menee/lähtee kolme letkua.

Käsittääkseni Bltemasta saa ihan Boshc:in imm:n 99€.

Edelleen millä laitteella koodit luettiin? Autocomilla ja Vadiksella saadaan ihan yksittäinen komponenttikin selville. Muistaakseni ton vikailmoituksen voi saada kahdeksasta eri komponettiviasta. Viisaammat valistakoon tässä asiassa!
Mulla aikanaan loppu toi vilkuttelu kun poisti tulpan, valo sammuu tietyn ajan kuluessa ajaessa vikakoodin ilmettyä ja mentyä pois.
Ajotietokone tutkii/seuraa tuota venttiilin toimintaa tuolla imm:n signaalilla/sen muutoksella EGR venttiilin ollessa auki.
Järjellä ajateltuna: imm antaa vääränlaista tietoa ajotietokoneelle(imm rikki) TAI egr venttiili ei aukea ollenkaan tai riittävästi silloin kun sen pitäisi aueta(alipainevuoto, jumissa jne...) Toiminnan voi testata samaisella ruiskulla kuin tukityynyt.

Joo noita putkia vois toki katella läpi, mitä niitä jo vähä silmäilin.
Pitääpä kattoa se ohjausventtiili siinä edes. sitä pintapuolisesti jo katselin kun tutkimuksia viimeksi lopettelin.

Vikakoodit luettiin kajaanis Kaijala & Kuittinen -liikkees. en ajatellut laitteistoa. langattomasti tuntu pelaavan.
anto siis koodit 0038 egr, 0012 ilm.painetunnistin, 000B imm, jos en väärin muista

Jatketaan tutkimuksia ja ISO KIITOS kaikille tähän astisista vinkeistä ja avusta ;)




Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 22.11.2011, 08:53:02
Kannattaa hakea apteekista 20 ml ruisku ja jostain pätkä alipaineletkua, näillä voi testata tukityynyt ja egr:n. Mulla aukes helposti ruiskulla, samalla voi testata että egr:n kalvo on ehjä, eli pysyy auki kun ei päästä ruiskun mäntää takas.
Noista koodeista en osaa sanoo tarkemmin mutta jos se varmasti näytti että imm:viallinen niin se kannatta vaihtaa. Niitä kuluu näissä!

Ongelma on se että egr:n toiminta varmistetaan laskennallisesti ei mekaanisesti. Egr:n ollessa auki imm:n signaalin tulee olla hieman pienempi koska pakosarjasta tulee suoraa ilmaa imusarjaan, periaatteessa imm:n ohi. Jos imusarjakin virtaa huonosti tämä vaikuttaa kanssa imm:n signaaliin, tosin vähentävästi, mutta kumminkin.

Tarkemmin kun muistelen niin ilmanputsarin(purettava pois se laatikkokin) alla oleva letku/putki on se joka ns. tuo alipaineen järjestelmään, mulla oli siitä enää puolet jäljellä yhdestä kohtaa, oli hinkkaantunut jotain vasten.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 22.11.2011, 20:11:43
Iltaa!

Egr ja ohjainventtiili näyttäs olevan kunnossa. Kokeiltiin vastaavaa toimivaa egrää, ei vaikutusta. Ohjainventtiiliä koitin akun virralla ja hyvin kuului lopsahtelevan vena ja samalla puhaltelin vähä et kulkeeko ilma kun vena auki.

IMM:n liittimen otin irti selkeestä puhti hävisi, eli sekin pitäs olla kunnossa.

Ei kai tässä muu auta kuin käydä entistä tarkemmin putkia läpi ja vaikka alipainemittarilla vertailla 850 arvoihin et heittääkö jostain.
Tuli mieleen et voisko tuota tukikumia kokeilla niin et ottaa letkun irti ja tulppaa sen. jos vika korjaantuu niin silloin vuotelis sieltä.

Mikäs tuo tukikumin periaate oikein on, kun en ole moiseen törmännyt :o, valistakoon ken tahtoo..jos tahtoo :)
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 23.11.2011, 08:27:36
Voi tulpata ne kumit, molemmat.
Niiden jäykkyyttä voidaan säätää kytkemällä niihin alipaine.
Katso letkut siitä venalta sinne "pääalipaineletkuun" ilmanputsarin alla rungon lähellä, ainakin s80 se menee siellä.
Kumeille lähtee letku siitä etupään venttililtä, haara välissä, tulppaa vaikka ennen haaraa niin ei tarvii kun yhen tulpan.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 25.11.2011, 13:04:12
No nyt ainakin yksi vika löytyi eli etummainen kannatin kumi oli aivan soho. Tulppailin pois käytöstä, mut vikavalot syttyy edelleen. Pitääköhän se käyttää kuittaamassa.
Alipainemittaril katsottaessa egr:n päästä, ei paineet nousseet sinne 500 paikkeille. ehkä semmosen 50 vaan. vuoteleekohan vielkin jostain, vaikutti kyl et paineet pysys.
Pitääköhän egr:n letkun päästä mitates siinäkin nousta paineet sinne normaalille tasolle ( vihreä alue mittaris, muistaakseni 500-600 tms. )

Keskiviikkoon aikaan rassailla sit ois katastus >:(
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 27.11.2011, 10:57:18
No eilis illan tutkimukset sitten selvensi asiaa lisää.

Etukannatin kumin lisäksi oli se ohjausventtiili sittenkin tukossa. Vähä kompuralla puhaltelin lisää, niin sieltähän lähti sellanen karstaräkä liikenteeseen notta ;D

Nyt kun tarkemmin aloin miettiin, niin vikakoodihan oli 0038 Pakokaasun tak.kierr.magn.venttiili :o siinähän se luki tarkalleen missä mättää,, ainakin osa viasta.. äkkiseltään vaan ajattelin et tarkotti egr:ää.. :idiot2:

Alipainemittari kyllä hyvä kaveri kun ilmavuotoja etsii. Tossa aikasemmin ku puhuin, et ei tuu isoja paineita egr:lle ja kun vihdoin  pääsin taas tutkimaan, niin ennen venttiiliä oli täydet paineet. Siitäpä sitte viel vena irti ja tutkimaan et onko sökö vai mikä, mut hyvä näin. Nyt näyttäs jo aurinko paistavan tähänkin hommaan.

Kolmiovalon ilmottelu lakkasi siihen, mut moottorinvikavalo palaa edelleen. pitää vissiin kuitata pois, ens viikol samalla ku käy pakokaasutestin hakee.

AD:lta kysyin etummaista kannatinkumia, toisen tekemä 250e ja toinen 60e ruville -merkkinen...lieneeköhän laadussa eroa :buck2: onko kokemuksia?
Pitää varsin kysästä mitä maksaa sinisellä.

Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pomo - 27.11.2011, 12:38:29
Osta se kalliimpi niin saat yös nukuttua.   ;)
Mut kerroppa sinisen hinta jos kysymässä käyt.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 27.11.2011, 17:08:45
Osta se kalliimpi niin saat yös nukuttua.   ;)
Mut kerroppa sinisen hinta jos kysymässä käyt.
Minäpä kertoilen kun maanantaina kyselen..villi veikkaus et 300-400e siel :2funny:
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: gnu - 27.11.2011, 19:58:09
Lahden Autosalpa lupaili 150 egee, mutta on tilaustavaraa. Mulla on ollut ongelmia samassa asiassa. Soon halpaa ku rahalla saap... tai jotai.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 28.11.2011, 09:04:21
Hyvä että vika löyty, ihmetyttää kyllä ettei moottorivalo sammu, mulla sammu.
Ei siellä letkusssa mitää hirveetä alipainetta tarvi olla, voima syntyy alasta jolle alipaine vaikuttaa ja egr:n kalvo on kohtuu suuri.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 28.11.2011, 11:01:34
Hyvä että vika löyty, ihmetyttää kyllä ettei moottorivalo sammu, mulla sammu.
Ei siellä letkusssa mitää hirveetä alipainetta tarvi olla, voima syntyy alasta jolle alipaine vaikuttaa ja egr:n kalvo on kohtuu suuri.

Itsekkin vähä ihmettelin ettei oo sammunu. Kolmiovaloa ei oo enää herjannu. Onkohan sit viel jossain jotain :-\. jotenki tuntus et vaikka se etukannatin on tulpattu pois, ni ei kait se sitä voi tunnistaa ???

Pitää huomenna käyttää piuhan nokas ni katotaan mitä se vielä miettiii >:(
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 28.11.2011, 13:20:23
Mulla teki joskus silleen että vilahti tuo vikailmoitus ja moottori valo jäi palamaan mutta sammui noin 5 minuuttia sen jälkeen jos autolla jatkoi ajamista.
Jos auton sammutti tuon jälkeen heti, niin moottorivalo jäi palamaan kunnes vika vilahti uudelleen ja jatkoi ajamista, saattoi mennä viikkoja.
Auto antaa vielä silloin tällöin mulla tuon ilmoituksen ja vaikka sammuttaa auton niin moottorivalo sammuu kun on ajanut noin 5 minuuttia uudesta startista, tämä tosin silloin kun auto on sammutettu ja vika on päällä eli ei vain vilahtanut.
Pitäis varmaan putsata se imusarja, egr ja se magneettivena.
Lähteekö muuten imusarja helposti irti?

Voisit kokeilla esim ajaa hetken egr letku irti jotta saat vian esiintymään uudelleen, sitten laitat letkun kiinni ja jatkat ajamista ja seuraat sammuuko vikavalo, en tiedä toimiiko mutta jos toimii niin säästät nollausrahan.
Mikäli ei toimi niin valo johtuu jostakin muusta viasta todennäköisesti.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 28.11.2011, 18:40:01
Mulla teki joskus silleen että vilahti tuo vikailmoitus ja moottori valo jäi palamaan mutta sammui noin 5 minuuttia sen jälkeen jos autolla jatkoi ajamista.
Jos auton sammutti tuon jälkeen heti, niin moottorivalo jäi palamaan kunnes vika vilahti uudelleen ja jatkoi ajamista, saattoi mennä viikkoja.
Auto antaa vielä silloin tällöin mulla tuon ilmoituksen ja vaikka sammuttaa auton niin moottorivalo sammuu kun on ajanut noin 5 minuuttia uudesta startista, tämä tosin silloin kun auto on sammutettu ja vika on päällä eli ei vain vilahtanut.
Pitäis varmaan putsata se imusarja, egr ja se magneettivena.
Lähteekö muuten imusarja helposti irti?



Voisit kokeilla esim ajaa hetken egr letku irti jotta saat vian esiintymään uudelleen, sitten laitat letkun kiinni ja jatkat ajamista ja seuraat sammuuko vikavalo, en tiedä toimiiko mutta jos toimii niin säästät nollausrahan.
Mikäli ei toimi niin valo johtuu jostakin muusta viasta todennäköisesti.



Minä käytin imusarjan irti heti eka kerral kun käytin egr:n irti ja samalla putsailin paikat. Lähti tosi nätisti paikat auki :o

Vois tota kokeilla. Se moottorin vikavalo on nyt palanu tasasesti, heti käynnistät ni palaa ilman poikkeuksia niin kauan ku auto käy.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: S 80 TDI - 29.11.2011, 08:46:45
Kokeile vaan.
Mulla ns. "uusi vika" joka vilahti/poistui ajaessa, kuittasi myös moottorivalon pois n. 5min. vika ilmoituksen poistuttua siitä näytöltä.
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: Espe85 - 29.11.2011, 23:02:07
Koitin tota eilen illal, et otin egrltä letkun irti, mut jännä et ei ilmotellu mitään. Eli moottorivalo vain paloi, kolmiota ei näkyny.

No eiku vielä pönttö pellin alle ja savuketta huuleen ;D
Kattelin nyt kaiken varalta vielä turbolle päi menevät a-pletkut et eivaan siel mittään. Samalla tuli muuten kokeiltua mitä tuo ahtaa niin nousi parhaimmillaan vain 0,35 ahdot :o Aika vähältä vaikuttaa, tietääkö kukaan mitä pitäs vakioahdot olla täs volkkarin täryssä :2funny: Onko se alettava virittelee noita modeja et saatas ees jollekin tolalle noi luvut  ::)

No tänään siis käytin auton pakomittauksessa (arvo 0,97  ;)) ja samalla katottiin vikailmot ja ne kuitattiin pois...ei oo sen koommin näkyny :o JES!!

Siellä oli samat koodit ku aikasemminki ja ohjainvenan koodi kaksikin kertaa, sekä imuilman lämpötunnistin tms. Ja kyllä se kannatinkumiki vaan siel listal jökötti, miten lie sen älyää vaikka tulpattu.
No kaikki, paitsi se ilmast.painetunnistin, poistuivat ja valo ei oo enää häikässy.
Olikohan niin että kun eri paikkoja ja liittimiä yms. käytetty irti niin herjalista jo niin pitkä et vaatii piuhan nokas käytön.

Huomen ois sit se katastus ni katotaan keksiikö insinööri mitään iltapuhdetta..hauska nähä et hoksaako kannatinkumia ;D

Lupasin ilmottaa sen kumin hinnan niin tiukka kajaanin wetteri 150e pintaan. Pitikö se sieltä hakee?

Iso kiitos kaikille vastaajille jelpistä. Tästä on hyvä jatkaa volvoon perehtymistä ;D


Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pomo - 29.11.2011, 23:13:32
Hae gummi sieltä vaan kun ei ton kalliimpi.   :)
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
Kirjoitti: pera100 - 11.04.2012, 17:32:21
Tulppaus sytyttää vikavalon. Pitää muuttaa softaa jos tulpataan.

Ei pidä paikkaansa tulppaus  ei sytytä mitään vikavaloa,olen tehnyt sen tulppauksen ei
vaikuta mitään ei pidä antaa täällä sellaisia neuvoja mitkä ei pidä paikkaansa.

pera100
Otsikko: Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus / kunnossa
Kirjoitti: Taavi.H - 11.04.2012, 17:58:23
pera100, puhutko nyt vanhemmalla MSA15.7 ohjauksella olevasta autosta?

Nimittäin vanhemmissa ei sytytä, mutta uudemmissa sytyttää. Nimim. pomon ohje oli tismaleen oikea.