Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pelikaani - 03.03.2021, 09:24:08
-
Moro! Tossa joku aika sit mä uusin wetterillä volvoon kaasuläppäkotelon kun vikakoodit sitä viittasi. Nyt on semmonen ongelma et ku lähtee ajelemaa töihinki (42km suunta) ni auto vähä pygii ja kun alkaa jarruttelee ja kääntymää ni kierrokset hyppää aika alas, ei sammu kuitenkaa. Laiskan tuntunen on vähä toi auto. Sitku pääsee parkkiin ja lyöpi laatikossa P ni kierrokset käy tosi alhaalla ja huomaa valoista et neki käy himmeellä. Kierrokset palautuu kyllä sinne n. 900-1000.
Oon vaihtanu tulpat, bensasuodattimen, ilmanputsarista suodattimen. Mitään vikakoodia ei lyö ja sehä vituttaa. Saattasko joutokäynnissä olla jotain vai jottain imuvuotoa?
-
Imuvuodon mahdollisuus kannattaa tosiaan tarkastaa,varsinkin nyt kun siel on operoitu ja kaikki letkut ja liittimet on ollu auki.Jotain on saattanu jäädä löysälle.Katteles kaikki letkuklemmarit että on tiukalla ja niiden ahtoantureiden kiinnitys siitä coolerilta kaasuläppään menevältä putkelta kun se ainakin on ollu irti.Ne näkyy hyvin ylhäältä päin siinä akun ja imusarjan välissä. Vedät vaikka nippusiteen anturin ja putken ympäri niin asettuu tiukemmin paikalleen.
-
Mulla oli imuvuoto aikanaan tosi "ihanassa" paikassa. Eli yksi letku lähtee sieltä virranjakajan tietämilltä, kulkee sieltä piilossa toiselle puolelle moottoria, johonkin termostaatin kohdille, ja tekee siellä 90 asteen mutkan imusarjaan. Niin tuossa mutkassa oli halkeama. Tosi pska paikka, tuonne ei oikein näe kuin vain yhdestä kohdasta taskulampulla.
Uusi letkunmutka marmoritiskiltä, muistaakseni 6 eur, ja ongelmat poistuivat :sundaydriver:
-
Omassa imuvuoto aiheutti vikavalon ja "Long term idle speed" -kuvauksen.
-
Yritin katella niitä letkuja ja putkia. Pitäs varmaa vielä jonku viisaamman kattoo.
Kaikki nää ongelmat alko ku tuli uus kaasuläppäkotelo. Palauttaako wetteri vanhasta kotelosta sen ohjelman siihe uutee? Miten ku on lastutettu tuo kone ni voiko olla joku "väärä" ohjelma siinä poksissa nyt? Työpaikan pihalla ku on roikassa ollu auto ni lähtee huonosti käyntii ja pitää kaasulla hetki pitää että pysyy käynnissä. (Kostee kylmä ilma siel ku oon kaivoksella töissä) sit kotipihalla lähtee ku palamun alta.
Tänään ei vastannu juuri kaasuunkaa tuo auto ja näytti että hyytyy koko kikotin. Hetken oleilin bussipysäkillä ja lähin uudellee ajaan. Vähän paremmin vastas kaasuun et pääsin kotia. Ei ole kupee upee vitun nopee tuo enää.