Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Voltume - 03.03.2021, 18:03:23
-
eli volvo pomppas katsastuksesta liian korkean co takia,tyhjäkäynnillä pysyy sallituissa arvoissa mutta kierrosilla humpaa ja co nousee,samoin lampda arvo nousee korkeaksi.kaasun kun löysää arvot käy ihan tiltissä kunnes hetikohta tasaantuu,vikakoodeja löytyi yksi 514,liittyy tuohon flektiin jotenki koska lämmöt tahtoo nousta tyhjäkäynnillä mutta päästöihin tuskin vaikuttaa.imu ja pakovuotoja koittanu hakea vaan ei löydy,olisko tähän mitään neuvoa,sytytyspuolen osat hiljattain uusittu,tulpat johdot pyörijä ja kansi,samoin kaikki ahtoletkut
-
Flektin rele tullu tiensä päähän
-
(https://i.ibb.co/JRzqfFh/IMG-20210304-115358.jpg) (https://ibb.co/JRzqfFh)
Mikä on tämän "venttiilin" tarkoitus, siitä lähtevä letku on alapäästä mutkankohdalta ihan litissä
-
Liittyy polttoainehöyryjen talteenottoon tankista kierroksilla, ei joutokäynnillä.
Laita kookkeliin volvo 850 evap niin tarinaa löytyy.
-
Vaihdoin tuon litistyneen letkun tilalle pätkän uutta, putsasin kaasuläpän ja vaihdoin suuttimien tiivisteet, näillä ei vaikutusta toimintaan, humpaa edelleen kierroksilla semmosta 4-5 sataa kierrosta, mikhään perkele :idiot2:
-
Noniin humpaaminen loppui uudella lambda anturilla, tuosta ei ilmeisesti aina syty merkkivalo tai tule vikakoodia.vielä kuitenki täytyy uusintakatsastus jännätä