Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: omega87 - 17.11.2011, 21:27:26
-
ja taas kirjoitellaan murheista... eli 740 b200et konneella ja kuuluu sellainen siritys/naputus. ääni kuuluu ikäänkuin liittyisi kaasupolkimen asentoon, eli jos ajaa vaikka 1 vaihteella tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, kaasu pohjaan ja heti alkaa kuulumaan se ääni. sama juttu jos ajaa kierroksilla pienellä vaihteella ja pintakaasulla ei kuulu mitään ja taas kaasua niin alkaa kuulumaan... ääni tuli ihan yht äkkiä ja tuntuu ehkä kuuluvan kannen lähettyviltä, vaikea paikallistaa. öljyt vaihdoin ja ehkä vähän hillitsi ääntä mutta vieläkin kuuluu..
-
kuinka kova ääni on? oliskohan vaan venttiilien naputusta
-
ääni on senverran kova että ei ihan normaalia naputusta ole.. onko näissä jotain tyyppivikoja kannen suunnilla vai liekkö jotain poksahtanut/poksahtaa
-
Ei niissä muuta tyyppivikaa ole kuin imusarjan tiivisteen pettäminen. Tuohan voi sirittää/naputtaa riippuen kuormituksesta jos tiiviste on rikki.
Jos ei tiiviste ole sökö, ota venakoppa pois ja tarkista painimien ja säätöpalojen kunto ja ettei mikään venttiili painamalla tunnu muita löysemmältä(jousi poikki).
-
Männänrenkaat?
-
Ei niissä muuta tyyppivikaa ole kuin imusarjan tiivisteen pettäminen. Tuohan voi sirittää/naputtaa riippuen kuormituksesta jos tiiviste on rikki.
Jos ei tiiviste ole sökö, ota venakoppa pois ja tarkista painimien ja säätöpalojen kunto ja ettei mikään venttiili painamalla tunnu muita löysemmältä(jousi poikki).
Eikös tuo vois kuulostaa myös pakosarjan tiivisteeltä? Pelkkä mutu...
-
mikä oli tässä vikana? itellä alko tekeen samaa...
-
mikähä sieltä on menny? tekee juuri samallalailla ku tuossa
-
Se nyt on aika vaikee sanoo, mutta onko viritetty?
-
Se nyt on aika vaikee sanoo, mutta onko viritetty?
siinä oli viikigin lastu ja ahdot vähän korkeemmat. mutta laitoin vakioksi nyt ei vaikututsta
liekkö siitä ottanu itteensä
-
katottii sytytyksen ajoitus,niin oli ihan perkeleesti pielessä. kylmänä käynnistettiin nii oli vähän myöhäsella mutta heti ku lämpes nii meni asteikon ohi että heilahti ja pyörähti merkki suunnilleen kello kolmeen???
-
katottii sytytyksen ajoitus,niin oli ihan perkeleesti pielessä. kylmänä käynnistettiin nii oli vähän myöhäsella mutta heti ku lämpes nii meni asteikon ohi että heilahti ja pyörähti merkki suunnilleen kello kolmeen???
Miten se voi käydä edes jos sytkä on nuin paljo pielessä? Kuitenki auto käy muuten normaalisti mutta se nakutus . Voiko olla jako hypänny?
-
Niin tuossahan ei ole säädettävää sytkää, veikkaan että siimapyörä irronnut kumista ja merkki ei ole kohdallansa. Pahimmassa tapauksessa tuo nakutus voi olla vääntynyt kanki, kun b200etssä on linnunluu kanget eli 9mm. Ne pakoja imusarjan tiivisteet kantsii kattoo ainakin
-
Niin tuossahan ei ole säädettävää sytkää, veikkaan että siimapyörä irronnut kumista ja merkki ei ole kohdallansa. Pahimmassa tapauksessa tuo nakutus voi olla vääntynyt kanki, kun b200etssä on linnunluu kanget eli 9mm. Ne pakoja imusarjan tiivisteet kantsii kattoo ainakin
Juu. olipa se tiedossa että on heikot kanget. osaatkos sanoo mitkä kanget passaa tuohon, pittääkö olla purettuna ja siitä mitata vaan voiko suoraa sanoo millä mitoilla pitäs olla?
-
Ns. vahvat kanget ,löytyy ~91-> B2XX moottoreista. Näissä paksuus 13mm, mitat muuten samat.
-
Ns. vahvat kanget ,löytyy ~91-> B2XX moottoreista. Näissä paksuus 13mm, mitat muuten samat.
juu pittääpi alkaa katteleen.