Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tumppi2 - 07.03.2021, 11:08:53
-
Tervehdys
Mikähän mahtaapi olla volvossa kun joskus käynnistyy joskus ei.
Eli olipa kerran kovat pakkaset helmikuun puolessa välissä, auto tankattiin hieman pienemmällä asemalla mistä epäilen että on saattunut tupata paksaa tankkiin. Tai sitten ei..
Autolla pystyy ajamaan tankillisen ja sitten yhtäkkiä saattaa jysähtää ->hinaukseen. Eikä oikein ole keliriippuivainenkaan ongelma mikä hieman sulkisi vettä tankissa ongelmaa pois.
Auto pyörittää starttia normaalisti mutta ei käynnisty. Puolen tunnin puhallus hallinlämmittimellä auton alle niin yleensä käynnistyy, toki ihan jokakerta ei sekään auta.
Tankista ei tule suodattimen kautta vettä ja pumppu vaikuttaisi pyörivän normaalisi. Yhden puoli tankkia pumppasin ulos suodattimen ilmaruuvin kautta, virrat päälle pois päälle pois tekniikalla.
Mistähän tuota lähtisi selvittämään??
Koitin katsoa miten tankkiin pääsee, jos nyppäisi pa-pumpun pois ja imuroisi tankin tyhjäksi nesteimurilla mutta en löytänyt tuosta muuta referenssiä kun joku yuutubessa tekee rälläkällä reikää runkoon että pääsee pumpulle??
Suodatin pitäisi huoltomiehen mukaan olla vaihdettu.
Vikakoodeja ei anna ruutuun, parempaa lukulaitetta ei nyt juuri saatavissakaan.
-
Onko suodatin vaihdettu tuon epäilemäsi likaisen pa:n tankkaamisen jälkeen?
Jos ei niin vaihtoon, samalla suodattimesta näkee onko tuo se syy vai joku muu. Jos olisi niin ei varmaan pelkällä valo/puhallinhoidolla heräisi, ellei ole kesädieseliä ja tavikelit.
-
Kumivasara mukaan ajoon. Sit kun ei lähde käyntiin, niin kolauta vasaralla pari kertaa tankin pohjaan, niin taas käynnistyy. Polttoainepumppu tai oikeastaan sen johtosarja on tulossa tiensä päähän.
Mukavan hintava osa ja edellyttää tankin pudottamisen alas, jotta pääsee käsiksi.
-
Epäilisin että tankin pumppu alkaa olemaan loppu. Tuolla kumi vasara jutulla saa hyvin testattua. Omassa samalla moottorilla olevassa juuri vaihdoin. 160€ oli tankkilaite ja johto 90€. Johto volvolta ja tankkilaite tarvikeliikkeestä. Kannattaa myös vaihtaa tankki laitteen korkin tiiviste. Vaihdossa meni kolmisen tuntia. En poikkassu pakoputkea, mahtuu olemaan kun tiputtaa akselin päälle.
-
Duke onko varaosanumeroo tuolle tarvikepumpulle?
-
Duke onko varaosanumeroo tuolle tarvikepumpulle?
Ihan rekkarilla löysi tuon. Voin katsoa sen numeron. Taitaa olla sen laatikko tallessa jossain.