Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Axu85 - 22.03.2021, 10:59:40
-
Eli hehkut vaihdettu uusiin toimiviin jotka on 11V jotka tähän kuuluukin.
Jäähdytinnestettä katoaa mutta ei palotilaan kun seisoo niin johonkin katoaa. kun ajaa lämpimäksi jähdytinjärjestelmässä järkyttävä paine.
täyttyy paineistaa ja tarkistaa jos löytyisi vuoto. Ja sen takia pitää laittaa korkki sen verran kiinni että just ottaa tiiviste kiinni. (Päästää paineet pois ja korkki on uusi)
Öljy on öljyä eikä vaahtoa.
Mahdollisesti suutin vika mutta mistä sen tietää? Kaikki muut hehkut oli karstoittuneet hieman paitsi 5 syl. Se oli melko puhdas.
Öljyä saa lisätä sen 0.5l 10tkm jälkeen.
Ja ahtoputket on todella öljyiset. Esim: otan ahtoletkun irti niin sieltä tulee ihan tippoja öljyä vaikka kone on käynyt juuri lämpimäksi.
Neuvoja? Käynnistys kylmänä on hemmetin pitkä nolla keleillä.
Lämpimänä lähtee nätisti.
-
Tarkasta suuttimien ohivuoto.
-
Samalla kun tarkistaa ohivuodot niin sopiiko 8658351 ja 8658352 suuttimet ristiin? Ainakin molemmat on 163hv koneista.
-
Onkoos tässä vesijäähy turbo? Ettei paina glykoleja sinne? Ja sen takia ahtoputket aina mönjässä?
-
Ei ole dieselissä nestekiertoa turbolla. Öljy ahtoputkistossa on normaalia. Huohottimen kautta tulee ja kertyy ajastaan.