Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: V70 2.5 - 29.03.2021, 20:55:51
-
Onko muilla tullut vastaan? Onneksi ei ehtinyt hihna lentämään, oli jo puoliksi pois linjaltaan. Autolla ajoin pari kilometriä vaihdon jälkeen.
Kiristin murtui siitä osasta joka vastaa lohkoon, ja pääsi näin kääntymään vinoon.
-
Onko kuvaa? Kovin vaikuttaisi asennusvirheeltä.
-
Onko kuvaa? Kovin vaikuttaisi asennusvirheeltä.
Asennuksen teki Volvon mekaanikko jolla on 30vuotta kokemusta, niin en heti usko asennus virheeseen.
Voin laittaa myöhemmin kuvia.
Hain inan sarjan nyt, kiristin on huomattavasti kestävämmän oloinen rakenteeltaan.
-
https://www.dropbox.com/sh/olrosmfodosxz42/AAAu6rkSmpetoO39AH4vg6gYa?dl=0
Tossa kuvia
-
Olen itse pysyny kaukana gatesin kura kamoista. Inaa laittanut nykyään.
-
Olen itse pysyny kaukana gatesin kura kamoista. Inaa laittanut nykyään.
Meinasinkin vetää sua hihasta ja kysyä, kun olit vissiin Ryttylän salessa tänään jos tunnistin auton oikein. Ite olin sillä valkoisella 945.
-
Tämä vahvistaa kyllä itsellänikin käsityksen siitä että Gatesin laatu on laskenut kuin lehmä häntä.
Foorumilla on usein kehotettu hankkimaan dieseleihin inan jakohihnasarja, aisinin vesipumppu, contitechin apulaitehihnat. Uskon että bensoissa sama kattaus takaa laadun.
-
Tämä vahvistaa kyllä itsellänikin käsityksen siitä että Gatesin laatu on laskenut kuin lehmä häntä.
Foorumilla on usein kehotettu hankkimaan dieseleihin inan jakohihnasarja, aisinin vesipumppu, contitechin apulaitehihnat. Uskon että bensoissa sama kattaus takaa laadun.
Mä olin siinä uskossa, että Gates on vieläkin laatumerkki. Mutta jostain syystä toi Gatesin kiristimen runko on rakennettu pienistä osista, ja toi mihin tukeutuu on jotain pirun aluvalua 1,5mm reunuksilla.
Inan kirististimen runko on läpi asti terästä. Ei murru millään samasta kohtaa.
-
Meinasinkin vetää sua hihasta ja kysyä, kun olit vissiin Ryttylän salessa tänään jos tunnistin auton oikein. Ite olin sillä valkoisella 945.
Juu siinähän minä olin :). Saa tulla vetämään hihasta jos tunnistaa.
-
Mä olin siinä uskossa, että Gates on vieläkin laatumerkki. Mutta jostain syystä toi Gatesin kiristimen runko on rakennettu pienistä osista, ja toi mihin tukeutuu on jotain pirun aluvalua 1,5mm reunuksilla.
Inan kirististimen runko on läpi asti terästä. Ei murru millään samasta kohtaa.
Muutama vuosi sitten ostin gatesin damperin tdi:hin. Eka kesti melkein kaksi viikkoa ja takuuseen tullu viikon. Sitten otin rahat ja ostin Inan. Gatesin apulaitehihna meni 5tkm aikana ihan selväksi d5:sessa.
-
Eihän tuo kuvan perusteella kovin vahvalta näytä.
Onhan Gatesin osien laadusta kuulunut muutaman vuoden aikana kaikenlaista. Varsinkin hyvin nihkeästä suhtautumisesta takuuasioihin jos vaikka rulla hajoaa. Itselle ei ole tullut vastaan vaikka niiden jakopäitäkin on tullut laitettua vuosittain muutamia kymmeniä Volvoihin.
-
Tossa inan vastaava. On hieman tukevampi rakenne
https://www.dropbox.com/s/yoo7okhvsgag91m/ina.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/w09sizcvvg3tkuc/ina1.jpg?dl=0